بچه مسجدی ها در کنار مبلغان زمینه ساز فرهنگ ازدواج آسان باشند

حجت الاسلام باقری گفت:مبلغان و بچه مسجدی ها زمینه ساز فرهنگ ازدواج آسان باشند و شرایط را برای ورود جوانان به ازدواج فراهم کنند.

حجت الاسلام یوسفعلی باقری_ امام‌جماعت کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد زینبیه(س) نکا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان با توجه به دغدغه رهبری و تاکیدات اهل بیت(علیهم السلام) از موارد مهمی است که در کانون‌مساجد با قوت پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه دعوت مردم به خوبی و امر به معروف و نهی از منکر و دوری از ناهنجاری ها و بدی ها و ضد ارزش ها مهم است، افزود: ازدواج هم به عنوان مصادیق معروف باید مورد توجه باشد.

امام‌جماعت کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجدزینبیه(س) نکا یادآور شد: کسانی که این مهم و امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند از رستگاران هستند.

حجت الاسلام باقری با گرامیداشت اول ذی الحجه و روز سالگرد ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا(س) گفت: اگر این دو بزرگوار که از اهل بیت هستند، الگوی همه مردم باشند و ساده زیستی و بی آلایشی آنان در دستور کار مردم باشد، بسیاری از تشریفات برطرف می شود.  

وی افزود: ازدواج آسان، سنت پیامبراسلام حضرت محمدمصطفی(ص) است و ازدواج سخت و چشم هم چشمی مشکلات را فراوان کرد و مبنای اسلام بر ساده زیستی است و خانواده ها توجه ندارند.

حجت الاسلام باقری اظهار کرد: مبلغان و بچه مسجدی ها زمینه ساز فرهنگ ازدواج آسان باشند و شرایط را برای ورود جوانان به ازدواج فراهم کنند.

وی افزود: اتحاد، وحدت، محبت کردن، دور هم نشستن، همفکری و هم‌اندیشی کردن از جمله مواردی هستند که با تحقق آن‌ها مساجد و کانون تقویت شده و با همفکری و دوراندیشی می توان برای ازدواج آسان جوانان تلاش کرد.

کد خبر 1767139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha