جامعه به تغییر نگرش درباره ازدواج و فرزندآوری نیاز دارد

عظیم‌زاده، با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده در دولت سیزدهم تصویب و آیین‌نامه اجرایی آن آغاز شد، گفت: امید است این مهم در دولت آینده نیز مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

علی عظیم‌زاده، ضمن تبریک به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته ازدواج، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: هفته ازدواج فرصت مناسبی است تا به تبیین فرهنگ ازدواج آسان و اهمیت این موضوع بیش از پیش پرداخته شود.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به نگاه آیینی و دینی و آیات قرآن کریم به ازدواج و آغاز زندگی مشترک، افزود: خداوند در قرآن می فرماید، اگر خانواده ای فقیر هستند و توان ازدواج را نداشتند با توکل برخدا ازدواج کنند چرا که خداوند آنها را از فضل و کرم خود بی نیاز می کند که این وعده خداوند است.

وی با بیان اینکه ۵۰ عنوان برنامه در هفته ازدواج تدارک دیده شده است که نیازمند همکاری اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی برای تبیین آن در جامعه است، بیان کرد: برگزاری برنامه های گفتگو محور با حضور مدیران مراکز تخصصی مشاوره در راستای تبیین مساله ازدواج و فرزند آوری در برنامه های مختلف تلویزیونی و پخش تولید محتوای های فرهنگی در خصوص تغییر نگرش به بحث فرزند آوری و ازدواج از رسانه ملی از جمله این برنامه ها است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی مهمترین موضوع در بحث ازدواج، خانواده و فرزند آوری است، خاطر نشان کرد: باید خانواده ها را در رابطه با تعداد فرزند و اهمیت ازدواج زودهنگام بیش از پیش آگاه شوند که ما نیاز داریم نگاه مردم نسبت به مساله ازدواج و فرزند آوری تغییر کند تا بتوانیم از این تله جمعیتی که در آن گرفتار شدیم به سلامت عبور کنیم.

وی به شرایط امروز جامعه و نگاه توحیدی به مقوله ازدواج اشاره کرد و افزود: کشور از نظر جمعیتی شرایط خوبی ندارد و سیاست غلط در گذشته موجب شد تا در این حوزه با کاهش نرخ فرزندآوری مواجه باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه قانون حمایت از خانواده در دولت سیزدهم تصویب و آیین‌نامه اجرایی آن آغاز شد، اظهار داشت: امیدواریم این مهم در دولت آینده مورد توجه متولیان امر قرار گیرد و در این راستا گام های اساسی برداشته شود.

عظیم‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه استان مرکزی سومین استان پیر کشور بعد از مازندران و گیلان است، اظهار داشت: نرخ متوسط فرزندآوری در استان یک و شش دهم درصد است که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان‌های محلات، کمیجان و شازند، نرخ فرزندآوری و جمعیت پایین‌تری نسبت به دیگر شهرستان‌های استان دارند، اظهار داشت: ما باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی این مشکل را مرتفع کنیم.

این مقام مسئول در ادامه به آمار طلاق در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با اقدامات فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های کاربردی انجام شده خوشبختانه شاهد کاهش آمار طلاق در استان مرکزی در ۲ سال گذشته بودیم.

عظیم‌زاده با بیان اینکه کشور ۶ سال فرصت دارد تا به سیاه چاله جمعیتی نیفتد، افزود: برخلاف اعتقاد عموم مردم مسایل معیشتی تنها ۳۰ درصد عدم تمایل به ازدواج و فرزندآوری است و ۷۰ درصد دیگر به مسائل فرهنگی مربوط می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هفته ازدواج از امروز ۱۹ خرداد همزمان با یکم ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) با حضرت زهرا(س) آغاز می‌شود، بیان کرد: امید است بتوانیم با اجرای برنامه های فرهنگی در استان شاهد گرایش جوانان و خانواده ها به ازدواج و فرزند آوری باشیم.

کد خبر 1767148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha