جایزه‌ جوانی جمعیت در کرمان با چاشنی بیم‌ها و امیدها

همزمان با سالروز ازدواج خجسته امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها؛ دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت در حالی برگزار شد که پیام‌آور بیم‌ها و امیدهایی در اصلی‌ترین موضوع کشور است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با سالروز ازدواج خجسته امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها؛ دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت، شنبه(۱۹ خرداد) با حضور نماینده عالی دولت در استان، جمعی از مسئولین، گروه‌های مردمی و... برگزار شد.
در ابتدای این همایش مریم‌السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ازدواج و فرزندآوری را برنامه‌ای الهی و مورد تاکید خداوند دانست که عدول از آن کفران نعمت است.

جایزه‌ جوانی جمعیت در کرمان با چاشنی بیم‌ها و امیدها


وی با اشاره به سفارش‌های امام خامنه‌ای در این زمینه یادآور شد: چنانچه از جوانی جمعیت غفلت کنیم در آینده عنصر لازم برای پیشرفت کشور را نخواهیم داشت و اگر امروز به فکر نباشیم فردا دیر است لذا تک تک ما در پیشگاه الهی وظیفه داریم و امروز باید به داد جامعه برسیم.
طباطبایی اظهار کرد: با حمایت‌های استاندار مردمی و جهادی اقدامات خوبی انجام شده است.

عنبرآباد از شهرستان‌های موفق استان کرمان در جوانب جمعیت
فرماندار شهرستان عنبرآباد هم گزارش داد: این شهرستان با ۹۶ هزار نفر جمعیت، همواره گوش به امر ولی خود مقام معظم رهبری بودند و در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقداماتی انجام داده و با وجود مشکلات اما آمار قابل توجهی در ولادت داشته است.

جایزه‌ جوانی جمعیت در کرمان با چاشنی بیم‌ها و امیدها


وی با فهرست کردن برخی از این اقدامات از جمله برگزاری همایش‌های جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده‌های بالای ۱۰ نفر، برگزاری ۲۲ کارگاه آموزشی مهارت های زندگی، واگذاری زمین، تامین جهیزیه برای ۱۵۰ زوج جوان و... افزود: پرجمعیت ترین خانواده قرآنی استان کرمان با ۲۹ نفر در شهرستان عنبرآباد است که دو نفر حافظ کل قرآن، حافظان پنج جزء، قاری بین‌المللی و... دارد.
دکتر نوذر نخعی، استاد پزشکی اجتماعی نیز در این همایش با این توضیح که اگر بیش از هفت درصد جمعیت کشوری سالمند باشد آن کشور در حال پیر شدن است؛ افزود: ۳۲ درصد کشور ما در سال ۱۴۲۹ سالمند خواهد بود و نسبت به کشورهای همسایه که این از بحران جدی خبر می‌دهد.

مانع ورود سبک زندگی غربی شویم
وی با افزودن این مطلب که در شتاب سالمندی جزو رتبه های اول هستیم اما کره‌جنوبی وضعیت وخیم‌تری دارد؛ گفت: ذائقه فکری دختران کره جنوبی مسموم است و به ازدواج و فرزندآوری اصلاً توجهی ندارند؛ انگلستان اولین کشوری است که وزارت تنهایی دارد و سایت های خبری انگلیس رتبه دوم احساس بدبختی را طبق نظرسنجی اعلام می‌کنند.

جایزه‌ جوانی جمعیت در کرمان با چاشنی بیم‌ها و امیدها


دکتر نخعی با تاکید بر اینکه برای مقابله با بحران سالمندی باید از خانه آغاز و به مقام مادری در فضای اداری و خانه بیش از گذشته توجه شود و امنیت شغلی در ادرات برای مادران زیاد باشد؛ تصریح کرد: کمترین تمایل ازدواج در خانواده‌هایی است که شرایط مالی خوبی دارند.
وی در پایان درخواست کرد: والدین اختلافات را در سایه گذشت حل کنند؛ مقام مادر تکریم، فرزندان از محبت اشباع و مانع ورود سبک زندگی غربی به زندگی شویم.

موفقیت استان کرمان در اقدامات جوانی جمعیت
در پایان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان با تاکید بر اینکه  کاهش شدید نرخ جمعیت را باید با فرهنگسازی برای افزایش جمعیت جبران کرد؛ اظهار کرد: کرمان در سال گذشته جزو استان‌های جوان بود و در کنار وزارت راه و وزارت تعاون، استانداری کرمان در دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت با حضور رئیس جمهور شهید تقدیر شد.

جایزه‌ جوانی جمعیت در کرمان با چاشنی بیم‌ها و امیدها


وی ادامه داد: این مهم محصول زحمات همه از جمله گروه‌های مردمی است که با احساس وظیفه و اجرای دستور مقام معظم رهبری پای کار هستند و دانشگاه علوم پزشکی هم زحمات زیادی کشیده و دستگاه‌های زیادی با انرژی پای کار بودند.
استاندار کرمان در تکمیل این بخش از سخنانش به ارائه تسهیلات توسط اداره کل کمیته امداد و اقدامات آموزشی توسط آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: ۷۰۰ هزار نفر دانش‌آموز امروز، پدران و مادران آینده هستند لذا ارزش دارد در بحث آموزش کار کنیم.

لزوم همکاری حداکثری ادارات با مادران باردار و شیرده
وی با تاکید بر لزوم همکاری و حداکثر حمایت ادارات از مادران باردار و مادران شیرده؛ از عملکرد برخی بانک‌ها به جهت ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری قدردانی کرد.

جایزه‌ جوانی جمعیت در کرمان با چاشنی بیم‌ها و امیدها


در این همایش ضمن تجلیل از فعالان عرصه جوانی جمعیت استان؛ از دکتر نوذرنخعی که به صورت کاملاً جهادی و فعالانه در بحث جوانی جمعیت استان ورود کرده است با اهدای انگشتری حاج‌قاسم و تربت کربلا تقدیر شد.

کد خبر 1767162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha