ابراز تاسف پاپ از نفرتی که جنگ غزه در حافظه نسل‌های آینده می‌کارد

پاپ فرانسیس در سخنانی، از نفرتی که جنگ غزه در حافظه نسل‌های آینده می‌کارد، ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا، پاپ فرانسیس به خاطر تنفری که جنگ غزه در خاطره نسل‌های آینده می‌کارد، ابراز تاسف کرد و خواستار آتش‌بس، آزادی گروگان‌ها در نوار غزه و کمک‌رسانی به فلسطینی‌ها شد.

پاپ گفت: همه این رنج‌ها، خشونتی که جنگ در غزه ایجاد کرده و نفرتی که در نسل‌های آینده می‌کارد، باید ما را متقاعد کند که هر جنگی جهان را بدتر از قبل می‌کند.

پاپ سخنرانی خود را به مناسبت دهمین سالگرد فراخوان صلح در سرزمین مقدس که توسط شیمون پرز، رئیس جمهور وقت اسرائیل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد، ایراد کرد.

وی ادامه داد: من هر روز دعا می‌کنم که این جنگ سرانجام پایان یابد. من به تمام کسانی که در اسرائیل و فلسطین رنج می برند، مسیحیان، یهودیان و مسلمانان فکر می‌کنم.

وی افزود: فکر می‌کنم باید از زیر آوار غزه تصمیمی برای خاموش کردن اسلحه‌ها گرفته شود و خواستارآتش‌بس هستم. من به اعضای خانواده و گروگان‌های اسرائیلی فکر می‌کنم و دعا می‌کنم که هر چه زودتر آزاد شوند. من به مردم فلسطین فکر می‌کنم و می خواهم که از آنها محافظت شود و همه کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز را دریافت کنند.

پاپ فرانسیس در ادامه تاکید کرد: همه ما به تلاش و تعهد برای دستیابی به صلحی پایدار ملزم هستیم که در آن کشور فلسطین و اسرائیل بتوانند با فروریختن دیوارهای دشمنی و نفرت در کنار یکدیگر زندگی کنند.

پاپ فرانسیس سخنان خود را با این جملات به پایان رساند و گفت: همه باید مراقب قدس باشیم تا شهر برخورد برادرانه مسیحیان، یهودیان و مسلمانان با جایگاه ویژه و تضمین شده در سطح بین‌المللی محافظت شود.

کد خبر 1767207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha