بقعه متبرکه امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه میزبان طرح نشاط

جهان اسلامی گفت: طرح نشاط معنوی و اوقات فراغت تابستانی در جوار امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه برگزار می‌شود.

جهان اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: طرح نشاط معنوی در راستای استفاده از ظرفیت بقعه متبرکه سلطان سید احمد ساردوئیه برای اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستان اجرا می شود.  

رییس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت ابراز کرد: هدف از اجرای این طرح، تحقق بخشیدن به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی است.
وی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی برای یازدهمین سال متوالی است که اجرا می شود و امسال نیز از ۱۰ تیرماه آغاز می شود و تا ۲۰ مردادماه ادامه دارد.
اسلامی ادامه داد: مخاطبین طرح نشاط معنوی و اوقات فراغت تابستانی رده های سنی ۸ تا ۱۸ سال هستند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت خاطرنشان کرد: بهینه سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و سوق دادن نسل جوان به فعالیت های فرهنگی قرآنی به ویژه حفظ قرآن کریم درجوار امامزادگان یکی از رسالت های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: ازجمله برنامه های این طرح برگزاری برنامه های فرهنگی، قرآنی، تربیتی، اخلاقی، آموزشی، احکام، ورزشی و مهارت های ویژه پسران و دختران شامل خیاطی، چرم دوزی، تولید محصولات فرهنگی و غیره است که به صورت هفتگی برای دانش آموزان اجرا می شوند.
اسلامی بیان کرد: همچنین در طول طرح نشاط معنوی و اوقات فراغت تابستانی، اردوهای فرهنگی تفریحی با حضور روحانی اعزامی دوره دیده از سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار می شود.  
رئیس اداره اوقاف  شهرستان جیرفت عنوان کرد: زمان ثبت نام مرحله هفتم این طرح از ۲۰ خردادماه آغاز می شود و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد علاقمندان می توانند برای شرکت در طرح نشاط معنوی به امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه مراجعه کنند.
 وی ابراز کرد: امیدواریم با حضور حداکثری جوانان  و نوجوانان شاهد برگزاری هرچه بهتر کلاس های این طرح باشیم.  
 اسلامی عنوان کرد: در طول طرح نشاط معنوی برنامه های فرهنگی، مذهبی و قرآنی از جمله اقامه نماز جماعت در سه نوبت، خیمه های معرفت، قرائت دعای توسل، کمیل و ندبه و سایر برنامه های مذهبی برگزار می شود.

کد خبر 1767232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha