۶۰ کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی اهداء شد

صالحی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته ازدواج؛ ۶۰ کمک هزینه به مددجویان زنجانی اهدا شد، گفت: سال گذشته نیز به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی پرداخت شده بود.

روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان  با تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ملی ازدواج اظهار کرد: کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان نسبت به فرهنگ سازی این موضوع در بین جامعه هدف اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور ۶۰ کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی اهدا شد تا در این روز مبارک زندگی مشترک خود را با تاسی از سیره زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز کنند.

صالحی با اشاره به اینکه، یکی از مهمترین اولویت‌های کمیته امداد ترویج فرهنگ ازدواج آسان بین جامعه هدف با بهره گیری از ظرفیت های مردمی است، گفت: هم استانی ها و خیرین نیک اندیش می توانند با شماره گیری کد دستوری #۷*۸۸۷۷* در این امر خداپسندانه مشارکت نمایند.

وی بیان اینکه کارکردهای کمیته امداد ریشه در آموزه‌های دینی داشته و از همین رو خدمات خود را با رویکرد دینی و الهی در بخش های مختلف به جامعه هدف عرضه می‌کند، اظهار کرد: با همین نگاه فراهم کردن زمینه ازدواج زوج های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد از طریق آموزش های فکری و فرهنگی، پرداخت کمک هزینه ازدواج و اهدای جهیزیه با بهره‌گیری از ظرفیت های مردمی به منظور ترویج ازدواج آسان از اقدامات و برنامه های مهم این نهاد است.

صالحی به سایر اقدامات کمیته امداد در خصوص ازدواج آسان، اشاره کردو گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج و همچنین کلاس‌های مشاوره برای دختران بازمانده از ازدواج از رویکردهای اصلی کمیته امداد برای ترویج ازدواج آسان است.

این مسئول اظهار کرد: در راستای کمک به جوانی جمعیت؛ بخشی از هزینه‌ های ازدواج دختران و پسران نیازمند با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده به آن‌ها پرداخت شده تا شرایط برای ازدواج جوانان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه اهدای کمک هزینه ازدواج به صورت مستمر و در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا طی سال گذشته ۵۶۹ سری کمک هزینه ازدواج به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال به جامعه هدف پرداخت شد.

وی با بیان اینکه زوج های جوان در کنار بهره مندی از خدمات کمک هزینه ازدواج، از دوره های آموزشی این نهاد نیز بهره‌مند می‌شوند اظهار کرد: در همین راستا دوره‌های آشنایی با سبک زندگی دینی و اسلامی، اصول و مهارت های زندگی مشترک، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده نیز به زوج‌های جوان ارائه می‌شود.

صالحی همچنین از اختصاص یک هزار و ۴۲۶ سری لوازم خانگی به مددجویان زنجانی اضافه کرد: این اقلام شامل یخچال فریزر، آبگرمکن گازی دیواری، بخاری گازی، اجاق گاز، تلویزیون، ماشین لباسشویی، فرش و پنکه بوده و بین افراد تحت حمایت که درخواست خانواده در سبد نیازمندی آنها در سامانه سها ثبت شده بود توزیع شد.

کد خبر 1767246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha