رد درخواست اشتغال دانشجویان آمریکایی به دلیل حمایت از فلسطین

یک شرکت حقوقی درخواست اشتغال دانشجویانی را که در بحبوحه جنگ اسرائیل در غزه از فلسطینی‌ها حمایت کرده بودند، لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «livemint»، یک شرکت حقوقی نخبه پیشنهادهای شغلی برای سه دانشجو را که در بحبوحه جنگ اسرائیل در غزه از فلسطینی‌ها حمایت کرده بودند، لغو کرد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، شرکت «دیویس پولک  و واردول» اعلام کرد که دیدگاه‌های این دانشجویان در تضاد مستقیم با سیستم ارزشی این شرکت است.

دانشجویانی که در هاروارد و کلمبیا تحصیل می‌کنند، نامه‌ای را امضا کردند که در آن از فلسطینی‌هایی که اسرائیل را مسئول فجایع اخیر در سرزمین‌های اشغالی می‌دانستند، حمایت کردند.

این شرکت گفت که دانشجویانی که بیانیه‌ها را امضا کرده اند دیگر در این شرکت پذیرفته نمی‌شوند.

دیویس پولک و واردول حدود یک هزار وکیل دارد و درآمد سالانه آن ۱.۷ میلیارد دلار است.

اخیرا بیش از ۳۰ گروه دانشجویی دانشگاه هاروارد بیانیه همبستگی خود را با فلسطین امضا کردند و گفتند که مسئولیت خشونت بر عهده اسرائیل است. این نامه انتقاد برخی از همتایان و فارغ التحصیلان را برانگیخت.

«لری سامرز»، رئیس سابق هاروارد، گفت که از تردید دانشگاه در محکوم کردن اقدامات تروریستی حماس ناامید است و ساعاتی بعد روسای جدید هاروارد از نامه ای صادر کردند و در آن حماس را علت اصلی مرگ و ویرانی در نوار غزه دانستند.

دانشگاه «استنفورد» نیز یک معلم را به دلیل این صحبت که دانش آموزان به دلیل هویت خود در بحبوحه درگیری های خاورمیانه هدف قرار گرفتند، تعلیق کرد.

دانشگاه‌های دیگری مانند دانشگاه پنسیلوانیا نیز به دلیل واکنش هایشان به درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی مورد انتقاد قرار گرفتند.

این دانشگاه پس از اینکه در ماه می، جشنواره ادبیات فلسطین را میزبانی کرد درگیر اتهامات یهودستیزی شد.

گفتنی است، پس از درگیری‌های اخیر در نوار غزه که منجر به کشته شدن بیش از ۳۶ هزار فلسطینی شد دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا دست به تظاهرات ضد اسرائیلی در حمایت از فلسطین زدند و این حرکت اعتراضی به زودی به سراسر جهان گسترش پیدا کرد.

کد خبر 1767261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha