مسجدی کوچک اما بانی ازدواج و جوانی جمعیت

اینجا نیازمندی دست خالی برنمی‌گردد
مسجدی کوچک اما بانی ازدواج و جوانی جمعیت

مسجد جامع پل سفید از مساجد تاریخی و محوری شهرستان سوادکوه است که نزدیک به یک قرن برای رفع مشکلات مردم با محوریت این پایگاه دینی اجتماعی فعالیت می‌کند و بیش از ۱۱ سال است که برای ازدواج جوانان و جوانی جمعیت پای کار تامین جهیزیه نوعروسان و حمایت از فرزندآوری و اشتغال آفرینی است.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ مسجد جامع پل سفید ۹۵سال قدمت دارد و این مسجد به همت امام جماعت، هیات امنا، خیرین و فعالان فرهنگی مرکز فرهنگی اجتماعی با قابلیت های فراوان بدل شده است.
برگزاری کلاس های ورزشی، ویزیت رایگان، قرض دادن به نیازمندان، تامین جهیزیه نوعروسان، توزیع سبد کالا، ترویج فرزندآوری و برگزاری برنامه های ملی و مذهبی از جمله برنامه های این مسجد تاریخی است.
این مسجد یک نمای کامل از تربیت اسلامی است که توانسته اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان را جذب کند که آثار و برکاتش در سطح شهرستان ملموس و مشهود است.
این مسجد در برگزاری تمام برنامه های فرهنگی و مذهبی جایگاه بالایی نزد مردم دارد و تمام برنامه ها با حضور پر شور مردم از جمله نسل نو برگزار می شود.
با تلاش خادمان تمام امکانات مذهبی، فرهنگی، آموزشی و...  در این مسجد فراهم شده است. کتابخانه این مسجد از پیش از انقلاب در حیاط مسجد دایر بوده و افرادی در آن بودند که اکنون شهید شده‌اند، تقویت کتابخانه و  ایجاد محل مطالعه با جانمایی ۱۲هزار جلد کتاب در زمینه های سیاسی، اجتماعی، دانشگاهی، مذهبی، فرهنگی و ورزشی از دیگر ویژگی های این مسجد به شمار می رود.
همچنین مسجد جامع پل سفید با راه اندازی یک خیریه و مرکز نیکوکاری توانسته است که بخش اعظمی از نیازمندان، ایتام و فرزندان محسنین و نوعروسان بی بضاعت را تحت پوشش خود قرار دهد؛ یکی از فعالیت های مهم مسجد جامع پل سفید حرکت در مسیر فعالیت های خیرخواهانه در حوزه جمعیت و فرزندآوری و کمک به فرزندان زیر شش سال و مادران باردار یا شیرده نیازمند است.  

مسجدی که حامی نوعروسان نیازمند و مروج جوانی جمعیت است


ابوالفضل گران-مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد جامع شهر پل سفید شهرستان سوادکوه استان مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن گرامیداشت سالروز ازواج آسمانی حضرت امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به فعالیت یازده ساله این کانون در حوزه ترویج ازدواج آسان و تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند اشاره و اظهار کرد: اولویت های نیازمندان در این کانون طبقه بندی شده  و کمک های مردمی توسط مرکز نیکوکاری مسجد جمع آوری و بر اساس اولویت ها به نیازمندان کمک می شود.

۳۰نوعروس روانه خانه بخت شدند
وی با اشاره به اینکه تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند از مهمترین خدمات این خیریه به شمار می رود، افزود: طی این سال ها ۳۰نوعروس نیازمند از حداقل جهیزیه اهدایی این کانون فرهنگی هنری به ارزش تقریبی هر سری کالا۳۰میلیون تومان برخوردار شدند.

مسجدی که حامی نوعروسان نیازمند و مروج جوانی جمعیت است

مسجدی که حامی نوعروسان نیازمند و مروج جوانی جمعیت است


گران از برگزاری جشن گلریزان ویژه تامین جهیزیه ۸نوعروس نیازمند روز چهارشنبه ۲۳خردادماه جاری در مجتمع غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه خبر داد و گفت: شش قلم کالا با کمک های جمع آوری شده در این ویژه برنامه برای نوعروسان در نوبت دریافت جهیزیه تامین می شود.

مسجدی که حامی نوعروسان نیازمند و مروج جوانی جمعیت است

این فعال مسجدی که خیرین بیشماری را برای رفع مشکلات نیازمندان منطقه با محوریت مسجد جامع و مرکز نیکوکاری این مسجد پای کار آورده، با همراهی همین خیرین به جوانان در شرف ازدواج  که به هر دلیلی آغاز زندگی مشترک شان با مشکل روبه رو است کمک می کنند.
وی به همکاری و هم افزایی کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد جامع با مرکز بهداشت و بهزیستی این شهر با هدف برگزاری دوره های مشاوره و روانشناسی برای زوجین جوان اشاره کرد و یادآورشد: تاکنون ۵۰مورد مادر دارای سه فرزند، ۲۰مادر دارای چهار فرزند و ۱۰مادر دارای پنج فرزند شناسایی و به زودی تجلیل می شوند.

پیشتازی مسجد جامع پل سفید در برگزاری دوره های آموزشی جوانی جمعیت

گران با با بیان اینکه جوانی جمعیت یکی از پر اهمیت ترین مسایل و مباحثی است که باید به طور جد روی آن کار شود، از فعالیت ۱۷کنشگرجمعیت در مسجد جامع خبر داد و اذعان کرد: کنشگری در حوزه جمعیت و خانواده یکی از فعالیت های اعضای کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد جامع است که بیش از یک سال در ذیل قرارگاه جوانی جمعیت با همراهی مستقیم امام جمعه و فرماندار سوادکوه و دستگاه های اجرایی این شهرستان انجام میشود.

مسجدی که حامی نوعروسان نیازمند و مروج جوانی جمعیت است

مسجدی که حامی نوعروسان نیازمند و مروج جوانی جمعیت است

وی با بیان اینکه این کنشگران دوره های آموزشی و تبیینی با محوریت منویات مقام معظم رهبری در بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری در مساجد برگزار می نمایند، گفت: حمایت از مادران باردار یا شیرده، فرزندان زیر شش سال با واریز یک میلیون تومان به حساب آنها نیز مورد توجه است.

این فعال مسجدی به دغدغه مندی بچه های مسجد جامع پل سفید برای دستگیری از ایتام و محسنین با واریز مستمری ماهیانه بین ۵۰۰تا۱۵۰۰هزار تومان به حساب آنها اشاره کرد و افزود: همچنین برای پدر کودکان نیازمند که فاقد شغل و درآمد هستند با تخصیص ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات اشتغال ایجاد می نمایند.  

به گزارش شبستان، اعتماد به جوانان و استفاده از توانمندی مسجد در اجرای برنامه‌های عمومی از شاخص‌های موفقیت مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید است و تعمیم این نوع فعالیت‌ها و همکاری و همراهی ادارات و نهادها و فعالان فرهنگی، اجتماعی و دینی نویدی برای موفقیت‌های گسترده‌تر است.

کد خبر 1767268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha