تلاش سوگواره ملی تعزیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

سوگواره ملی تعزیه روستای ده‌زیار برای نخستین بار اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان در حاشیه حضور در هشتمین شب برگزاری این تعزیه از آزادی تعدادی زندانی جرائم غیرعمد خبر داد.
وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار در حاشیه این آیین مذهبی آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد کلید خورده است؛ افزود: هر مبلغی که در این مراسم جمع‌آوری شود دو برابر آن از طرف ستاد دیه اهدا می‌شود تا تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان به برکت برگزاری مجالس امام حسین علیه‌السلام آزاد شوند و به آغوش خانواده برگردند.
حجت‌الاسلام حمیدی سابقه فعالیت بیش از دو دهه ستاد دیه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در این دو دهه هزاران نفر با همت خیرین و مردم از زندان‌ها آزاد شدند.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون با همت ستاد دیه استان کرمان، ۶۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار از ۱۲ خرداد ماه آغاز شده و تا ۲۲ خرداد ماه ادامه دارد و هر شب یک مجلس تعزیه توسط گروه های تعزیه از استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

کد خبر 1767271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha