حج برائت دنیای اسلام را متحول می‌کند

حجت‌الاسلام احمدزمانی بر لزوم تجلی موضوعات مهم دنیای اسلامی در حج تأکید کرد و گفت: حمایت کشورهای اسلامی از محور مقاومت و داشتن رویکرد برائت در حج اتفاقات مهمی را در جهان اسلام رقم می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین «رجبعلی احمدزمانی»، در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پررنگ شدن حج برائت از دشمنان، اظهار کرد: معمولا موضوعات مختلفی که در دنیای اسلام اتفاق افتاده است، در حج ابراهیمی تبلور  می یابد، زیرا که حج تمتع اجتماع قریب سه میلیون نفر به عنوان نمایندگان دینی و سیاسی است، لذا بنابر تاکید مقام معظم رهبری حج امسال فراتر از هر سال، حج برائت از دشمن جنایتکار مسلمانان و حامیان آن باشد.

مسئول سابق امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت بیان کرد: وحشی گیری رژیم صهیونیستی  و جنایات های که بر سر مردم مظلوم غزه آورده شده منجر به شهادت قریب ۴۰ هزار نفر در طول هشت ماه و ویران شدن خانه های مردم بی دفاع غزه شده است، جنایاتی بی‌سابقه در تاریخ و مردم غزه حتی امکان کوچکترین اعتراض نسبت به این حملات وحشیانه نمی توانند داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه با انجام عملیات طوفان الاقصی مردم مظلوم غزه و فلسطین کانون توجه دنیا شدند، تصریح کرد: امروز دنیا متوجه شده است که رژیم اشغالگر صهیونیستی، رژیم غاصب و دست نشان دهنده ابرقدرت ها و هدفش اشغال کشورهای اسلامی است، از طرفی با عملیات طوفان الاقصی، دنیا و کشورهای اروپایی قائل به تشکیل کشور فلسطین و متوجه شدند که نباید مردم مظلوم فلسطین و غزه فراموش شوند.                                                                                                                                                       

وی در ادامه پررنگ شدن موضوع برائت در حج ابراهیمی را زمینه ساز تحول در دنیا دانست و تصریح کرد: بیش از ۷۰ سال است که رژیم اشغالگر با جنایت و ظلم به دنبال تصرف سرزمین های اسلامی است. از این رو با طرح مسئله برائت و اعلام انزجار از دشمنان اسلام و رژیم غاصب صهیونیستی در حج ضمن بیان اهمیت این موضوع مهم دنیای اسلام اعتراضات مسلمانان به گوش تمامی مسلمانان و سران حکومت های اسلامی نیز می رسد.

مسئول سابق امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت افزود: برخی از کشورهای اسلامی که ادعای اخوت و مسلمانی می کنند، در مقاطع حساس همچون زمانی که ایران قصد در هم کوبیدن گنبد آهنین اسرائیل را دارد، مانع این اتفاق می شوند از این رو، دستاورد برائت از مشرکین باید موضع گیری قاطع در برابر دشمنان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با بیان اینکه حضور در مناسک حج و زیارت قبر مطهر نبی مکرم اسلام(س) و  الگوبرداری از سیره پیامبر(ص) و حضرت فاطمه(س)، اهل بیت(ع) می تواند، روحیه مقابله در برابر دشمنان را تقویت کند، ابراز کرد:  پیامبر خدا حضرت ابراهیم(ع) با توجه به جایگاه و منزلت و عطوفت و مهربانی که داشتند، در مقابل دشمنان ظالم به شدت اظهار برائت می نمودند، ما نیز باید از این الگوها تبعیت نماییم.

وی با اشاره به آیه ۹۷ سوره آل عمران گفت: خداوند در این آیه می فرماید: «فِیهِ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ مَقَامُ إِبْرَاهِیمَ ۖ وَمَنْ دَخَلَهُ کَانَ آمِنًا ۗ وَلِلَّهِ عَلَی النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا ۚ وَمَنْ کَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ، در آن خانه آیات (ربوبیّت) هویداست، مقام ابراهیم خلیل است، و هر که در آنجا داخل شود ایمن باشد. و مردم را حجّ و زیارت آن خانه به امر خدا واجب است بر هر کسی که توانایی برای رسیدن به آنجا دارد، و هر که کافر شود (به خود زیان رسانده و) خدا از جهانیان بی‌نیاز است»، به جایگاه ارزشمند و والای حضرت ابراهیم(ع) در نزد خداوند،  امنیّت کامل برای کسانی که وارد کعبه می شوند اشاره کرده است.

نویسنده کتاب رساله حقوق امام زین العابدین(ع) در پایان با اشاره به آثار مناسک حج در سازندگی انسان ها، خاطرنشان کرد: اعمال سیزده‌گانه حج پیام های مختلفی برای حجاج دارد، آنچنان که امام زین العابدین (ع) به شِبلی یکی از علمای زمان اسرار و معارف حج را که سراسر عرفان و خداشناسی است، بیان می کند و امروز باید حمایت از مظلومان عالم در دنیا همان چیزی باشد که در سایه حج ابراهیمی به آن برسیم.

کد خبر 1767285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha