۸۳ دستگاه خراسان جنوبی در حوزه نماز براساس سامانه سجاده ارزیابی شدند

حجت الاسلام کمیلی گفت: ۸۳ دستگاه استان خراسان جنوبی در حوزه نماز براساس سامانه سجاده ارزیابی شدند که از این تعداد ۳۰ دستگاه امتیاز کامل را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین کمیلی صبح امروز یکشنبه (۲۰ خرداد) در شورای اقامه نماز استان اظهار کرد: در سال گذشته ۸۳ دستگاه اجرایی استان در حوزه نماز براساس سامانه سجاده ارزیابی شدند که از این تعداد ۳۰ دستگاه از مجموع یک‌هزار امتیاز موفق به کسب امتیاز کامل شده‌اند.

وی در ادامه افزود: همچنین ۴۰ دستگاه اجرایی بالای ۹۰۰ امتیاز و چهار دستگاه اجرایی بالای ۸۰۰ امتیاز کسب کردند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی ادامه داد: امتیاز چهار دستگاه اجرایی بالای ۷۰۰ امتیاز و پنج دستگاه از جمله کانون فرهنگی و هنری مساجد، آزمایشگاه مکانیک خاک، ورزش و جوانان، بانک صادرات و بانک ملت هم بدون عملکرد بودند چون مستندات خود را در سامانه سجاد ارائه نکردند تا ارزیابی شوند.

حجت الاسلام کمیلی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در نماز جماعت مساجد حضور پیدا کنند، گفت: ۶۵ پرونده مجمع خیرین مسجدساز تشکیل و به تهران ارسال شده که ۳۷ پاسخ داده و کمک دریافت شده و مابقی پرونده‌ها هم در نوبت پاسخگویی است.

وی بیان کرد: آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز مصوب هیات وزیران در دولت سیزدهم در اسفندماه ۱۴۰۲ به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است که باید مورد توجه مدیران برای اجرا باشد.

۱۸۰ مدرسه خراسان جنوبی فاقد نمازخانه

حامد رخسارپور- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه ۱۸۰ مدرسه در سطح استان فاقد نمازخانه هستند، گفت: همچنین ۳۰ هزار مترمربع فرش برای نمازخانه‌های مدارس نیاز است.

وی با اشاره به اینکه سل گذشته چهار هزار مترمربع فرش برای نمازخانه‌های مدارس خریداری شد، افزود: ۲۰ نمازخانه نیمه‌تمام در سطح استان داریم که برای تکمیل ۱۰ نمازخانه در سال جاری ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کد خبر 1767302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha