برگزاری ۱۶ برنامه همزمان با روز جهانی صنایع دستی در گلستان

ساوری از برگزاری ۱۶ عنوان برنامه همزمان با روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی در استان گلستان خبر داد.

به ‌گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمدجواد ساوری امروز (یکشنبه ۲۰ خرداد) با گرامیداشت روز صنایع دستی، گفت: این روز فرصت مناسبی برای ترویج، حفظ و احیای این هنر ارزشمند و توجه به فعالان و دست‌اندرکاران عرصه صنایع دستی به عنوان میراث کهن ایرانیان است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان افزود: هر سال به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی و به‌ منظور تقدیر از تلاش هنرمندان و فعالان این عرصه، برنامه‌های مختلفی اجرا می شود.

وی ادامه داد: امسال نیز به مناسبت گرامیدشات هفته صنایع دستی، ۱۶ عنوان برنامه از سوی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گلستان پیش بینی شده است.

ساوری ادامه داد: برگزاری نشست صمیمی با صنعتگران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، همایش بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی در شرق، غرب و مرکز استان، برگزاری بازارچه‌های موقت و نمایشگاه صنایع‌دستی در سطح استان، برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های تخصصی، ملاقات با پیشکسوتان صنایع‌دستی استان، برپایی نمایشگاه آثار دارای مهر اصالت، امضای تفاهم‌نامه مشترک با اداره‌کل آموزش‌ و پرورش، تور کارگاه گردی از کارگاه‌های صنایع‌دستی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی برای شاغلان صنایع‌دستی از برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

کد خبر 1767311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha