فضای مجازی با فرهنگ و هویت ما سازگاری لازم را ندارد

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه فضای مجازی با فرهنگ و هویت ما سازگاری لازم را نداشته و این موضوع یک معضل به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «جانمحمد خوب پور» امروز در نشست با دبیر نهمین جام بازی‌های رایانه‌ای کشور که با حضور اعضا در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری بازی‌های رایانه‌ای کاری ارزشمند است.

مشاور و قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تسخیر جوانان توسط فضای مجازی، هیچ کس امنیتی ندارد و بازی‌های موبایلی نیز از گیم نت‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد وقت افراد در فضای مجازی صرف می‌شود، افزود: اگر محتوا با فرهنگ و همچنین مبانی دینی و عقیدتی ما سازگار باشد، یک فضای «برد برد» محسوب می‌شود.

خوب پور خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای مجازی با هویت و فرهنگ ما سازگاری لازم را نداشته و این موضوع یک معضل به حساب می‌آید.

مشاور و قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که یکی از آنها بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.

وی به برگزاری نهمین جام بازی‌های رایانه‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: با این گام بنیاد در زمینه برگزاری جام بازی‌های رایانه‌ای در استان‌ها و با توجه به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، تلاش می‌کنیم که این مسابقات به بهترین نحو برگزار شود.

گفتنی است در این نشست علاوه بر بحث و تبادل نظر در زمینه برگزاری نهمین جام بازی‌های رایانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد، در زمینه ثبت گیم نت‌ها در درگاه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جهت دریافت مجوز، تشکیل کارگروهی در این زمینه با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، جمع آوری مراکز فروش بازی‌های غیر مجاز، تبلیغات و همچنین ضرورت همکاری سایر ادارات و نهادها در زمینه برگزاری جام بازی‌های رایانه‌ای در این استان بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1767340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha