۳۸۷ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شد

موسوی‌نژاد گفت: ۳۸۷ پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی برای تابستان امسال در این استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد ظهر امروز یکشنبه (۲۰ خرداد) در شورای اداری استان با اشاره به طرح اوقات فراغت آموزش و پرورش در تابستان سال جاری اظهار کرد: در همین راستا ۳۸۷ پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان آماده‌سازی شده است.

وی در ادامه افزود: ۱۱۶ پایگاه در مدارس، ۲۴ کانون فرهنگی و تربیتی، هشت اردوگاه، ۱۶ دارالقرآن، ۴۵ سالن ورزشی، ۳۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۱۲ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی، ۱۰ پایگاه اتحادیه انجمن‌های اسلامی، ۱۲ پایگاه هلال احمر، ۱۲ سازمان دانش‌آموزی و ۱۰۰ پایگاه بسیج دانش‌آموزی در تابستان امسال میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی زمان ثبت‌نام دانش آموزان را تا اول تیرماه اعلام کرد و ادامه داد: همه دانش‌آموزان می‌توانند، از طریق مراجعه به سایت نورینو با ورود به پنجره فعالیت‌های تابستانی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

موسوی‌نژاد ادامه داد:  تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۳۵۰ رشته در این پایگاه‌های اوقات فراغت ثبت‌نام کردند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۴۶ هزار نفر در پایگاه‌های اوقات فراغت استان ثبت‌نام کردند که رویکرد در سال جاری بالا بردن جمعیت آماری دانش‌آموزان و پایگاه‌ها و متنوع‌تر کردن فرصت‌های یادگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات خبرگزاری پانا توسط اداره‌کل آموزش و پرورش تامین شده است، عنوان کرد: در زمینه گرامیداشت هفته معلم ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده که درخواست از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص این اعتبار است.

وی افزود: روزانه ۲۳ هزار نفر در استان امتحان نهایی می‌دهند که با پیش‌بینی تمام امکانات مورد نیاز، مشکل و چالش در زمینه برگزاری نداریم.

موسوی‌نژاد اظهار کرد: نامه‌ای به تمام فرمانداری‌های استان ارسال شد تا دهیاری‌ها وضعیت سواد اهالی روستاها را برای معرفی روستای باسواد اعلام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه متوازن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان در برنامه هفتم توسعه در دستور کار است، تصریح کرد: برای اجرای این مهم در طی پنج سال باید ۹ هنرستان برای تامین فضای کارگاهی در خراسان جنوبی احداث شود.

وی با اشاره به اینکه هنرستان‌ها را متناسب با رشته‌ها تجهیز و نیروی انسانی ماهر استخدام کنیم، گفت: همچنین باید رشته‌ها را متناسب با نیاز بازار کسب و کار توسعه دهیم‌ و زمینه‌ساز هدایت دانش‌آموزان متناسب با علایق و نیاز جامعه باشیم.

موسوی‌نژاد در پایان خواستار موافقت کمیسیون ماده پنج با تغییر کاربری برخی از فضاهای آموزشی به کاربری تجاری برای تحقق کسب درآمد ۹۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال جاری شد.

کد خبر 1767365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha