آیت‌الله طه‌محمدی فیلسوفی در تراز جهانی بود

حجت الاسلام زارع با تاکید بر اینکه فلاسفه گرانسنگ جهان اسلام آیت الله محمدی را به عنوان یک فیلسوف دور اندیش وعمیق نگر قبول دارند گفت:ایشان فیلسوفی متفکر در حد جهانی بود.

 حجت الاسلام حسن زارع در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، از همدان، ضمن تسلیت ارتحال عالم ربانی آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق همدان، با اشاره به اینکه شخصیت آیت الله محمدی از سه زاویه قابل بحث و بررسی است گفت: ایشان از نظر علمی فقیه و در حد اجتهاد بود و در حوزه علمیه هر کسی قدرت تدریس درس خارج از فقه را ندارد ولی ایشان درس خارج را تدریس می کردند.

 شاگرد آیت الله محمدی و استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان با بیان اینکه ایشان در دو دوره به عنوان نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری  به عنوان منتخب مردم همدان حضور داشتند افزود:ایشان فیلسوفی متفکر در حد جهانی نه فقط در حد ایران بود.

 وی افزود: کنگره بوعلی سینا هر سال در حد جهانی در یکی از کشورها برگزار می‌شود که مدیر و رئیس  این کنگره مرحوم آیت الله محمدی بودند که فلاسفه گرانسنگ جهان اسلام ایشان را به عنوان یک فیلسوف دور اندیش وعمیق نگر قبول دارند.

زارع با بیان اینکه ایشان یک فیلسوف نوآور بود و کاملا تسلط وافی و کافی بر آیات  قرآن داشت تصریح کرد: این تا حدی بود تا جایی که آیت الله جواد عاملی ایشان را به عنوان مفسر قبول داشتند.

وی اضافه کرد: از حیث سیاسی هم در استان همدان ایشان عامل اتحاد بین احزاب و گروه‌های مختلف بود  و با حضور ۱۴ ساله خود به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه به عنوان یک پدر چتر سیاسی خود را گستراند که برگرفته از خرد دینی ایشان بود.

شاگرد آیت الله محمدی و استاد مسائل شرعی صدا و سیمای استان همدان، با تاکید بر اینکه دیدگاه این عالم ربانی همراه با ملایمت و دور از اختلاف بود افزود: ایشان به عنوان سکاندار اتحاد پدرانه در استان همدان نقش مدیریتی خود را به خوبی ایفا کرد

وی یادآور شد: ایشان از نظر اخلاقی جامع فضایل اخلاقی بود و و مصداق بارز این حدیث امام علی(ع) که می‌فرمایید «الْمُؤْمِنُ بِشْرُهُ فِی وَجْهِهِ وَ حُزْنُهُ فِی قَلْبِهِ» «مؤمن شادیش در رخسار و اندوهش در دل است»، که بعضا ناروایی‌هایی که نسبت به ایشان می‌شد هرگز به زبان نمی‌آورد و هر وقت در محضرشان بودیم خوش اخلاق و لبخند بر لب داشت.

زارع تصریح کرد:همیشه در برخورد با فقرا بذل و بخشش و سخاوت وافری را داشتند و عملا مردم را به سمت و سوی قرآن و اسلام و انقلاب هدایت می‌کرد.

 وی با بیان اینکه یکی از خاطراتی که  ایشان دارم این است که یکی از اشخاص و عالمان استان که از نظر مسائل فلسفی دیدگاهشان با آیت الله محمدی متفاوت بود نسبت به  دیدگاه ایشان نارضایتی داشتند که این آیت الله محمدی شخصا به منزل آن شخص رفتند و همین برخورد و رفتار باعث شد تا این فرد از ارادتمندان این عالم ربانی شده و علاقه زیادی به آیت الله محمدی پیدا کنندو این رفتار که الگو گرفته از منش و رفتار پیامبر در برخورد با مخالفان بود، عملا در بطن زندگی این عالم ربانی دیده می‌شد.

کد خبر 1767385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha