مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری

 مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوی در صداوسیما دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیین قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی شش نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور برخی از نویسندگان، هنرمندان، ورزشکاران و اعضای مسئول تبلیغات و نماینده‌های نامزدها آغاز شد.

برنامه های رسانه ملی برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در آیین قرعه کشی برنامه های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه های تبلیغاتی نامزدها در رسانه ملی، گفت: از جمله برنامه‌های انتخاباتی این دوره نامزدها ۲ مستند تلویزیونی و ۲ مستند رادیویی است که هر کدام به مدت ۳۰ دقیقه هستند.

وی با بیان اینکه نامزدها می‌توانند ۳۱ برنامه رو به دوربین برای سیمای استان‌ها تولید کنند، خاطرنشان کرد: در این دروه از انتخابات سامانه تلوبیون در اختیار نامزدها خواهد بود و هر نامزد می‌تواند یک کانال ۲۴ ساعته اختصاصی داشته باشد که این برنامه‌ها با اینترنت رایگان پخش می‌شود.

کاندیداها در فضای سالم انتخاباتی رقابت کنند

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: مردم عزیز ما انتظار دارند کاندیداها در فضای سالم انتخاباتی به رقابت بپردازند.

جبلی با اشاره به حضور باشکوه مردم در بدرقه شهدای خدمت، افزود: آنچه در حماسه پرشکوه بدرقه این شهدا مشاهده کردیم نشان دهنده عظمت و سرمایه اجتماعی مردم و ملت عزیز ما بود که به رخ جهانیان کشانده شد.

وی با بیان اینکه حماسه جمهور به حماسه انتخابات کشیده می‌شود، خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه ملی بسیار وظیفه سنگینی است.

جبلی با اشاره به اقدامات رسانه ملی در پوشش مراسم بدرقه شهدا، عملیات وعده صادق و انتخابات مجلس و در آینده انتخابات ریاست جمهور، تصریح کرد: این هویت در کنار ویژگی مردم سالاری دینی در انتخابات آتی به خوبی نمایان خواهد شد.

رئیس صدا و سیما افزود: در بحث عدالت گستری رسانه ملی خود را موظف می داند جایگاه خود را در دسترس نامزدها قرار دهد تا برنامه‌های خود را شرح دهند.

وی با اشاره به برنامه ریزی تبلیغاتی در کمترین زمان، گفت: از جامعه نخبگان، دانشگاه‌ها در طراحی این دوره مدد جستیم. طراحی این برنامه ها براساس توجه جدی به سیاست‌های کلی کشور، برنامه هفتم و بیانات مقام معظم رهبری اتفاق افتاد.

در ادامه مراسم مادر شهیدان زین الدین  و پدر شهید محمدحسن براهویی در پیام های تصویری جداگانه ای درخصوص مشارکت در انتخابات، انتخاب اصلح و تداوم راه شهدای خدمت مطالبی بیان کرد.

 برنامه‌های نامزدها رصد می‌شود

در ادامه سیدمحمدتقی شاهچراغی با اشاره به اصل ۱۳۱ قانون اساسی، گفت: طبق این اصل قانونی، حوادثی که منجر به کوتاه شدن یک دولت می‌شود و در این حادثه غمبار این اتفاق افتاد باید انتخابات دیگری برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور ضمن قدردانی از شورای نگهبان خاطرنشان کرد: کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات کنترل و مواظبت کند فرآیند تبلیغات بنابر قوانین پیش برود. وی افزود: امیدوارم در کنار هم مسیر را به گونه‌ای رقم بزنیم تا انتخابات سالم و پرشور داشته باشیم که این موضوع، خواسته کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات است.

شاهچراغی با بیان اینکه برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رصد می‌شودف تصریح کرد: آن چه که به عنوان برادر کوچکتر خدمت همه نامزدها و نمایندگان‌شان عرض کنم توقع و انتظار مردم و فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام(ره) این انتخابات به نحو شایسته برگزار شود.

آغاز قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها

در ادامه این مراسم با حضور خانواده شهدا قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد.

 در ادامه جدول زمان بندی حضور نامزدهای انتخاباتی در مناظره‌ها منتشر شد.

یادآور می شود، اسامی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری مصطفی پورمحمدی،  مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،  محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 1767389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha