احداث صحن‌های جدید در مسجد کوفه

گروه مهندسی تولیت مسجد کوفه از احداث چند صحن به منظور توسعه مسجد کوفه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا، ضرغام محی الدین، رئیس گروه مهندسی تولیت مسجد کوفه گفت: طرحی که تولیت مسجد تدوین کرده یک برنامه ده ساله است که از چندین محور تشکیل شده است.

وی افزود: اولین محور شامل ساخت صحن  ابوطالب (ع) در ضلع جنوبی صحن مسلم بن عقیل (ع) و همچنین ساخت صحنی دیگر در ضلع شمالی مسجد کوفه به نام صحن امام جواد (ع) به مساحت هشت هزار متر مربع است و علاوه برآن شامل ساخت صحن مسقف امام حسن (ع) و یک مهمانسرا همچون مهمانسرای سفیر است.

رئیس گروه مهندسی تولیت مسجد کوفه اظهار کرد: محور دوم، تملک زمین واقع در حد فاصل مسجد کوفه و حرم میثم تمار است تا پروژه های خدماتی متعددی احداث کنند و مهم‌ترین آن ایجاد فضای سبز اطراف مسجد کوفه است تا برای پذیرایی از زائران و استراحتگاهی برای آنان آماده شود.

ضرغام محی الدین اظهار کرد: محور دیگری نیز وجود دارد که تولیت مسجد کوفه با همکاری ادارات خدمات‌رسان در حال اجرای آن است، برپایی بنای یادبودی است که مظهر شخصیت مسلم بن عقیل (ع) است.

در همین راستا، تولیت مسجد مسابقه جهانی برای طراحی آن ترتیب داده است و این کار با همکاری همکاری شهرداری کوفه انجام می‌شود.

وی در ادامه از همکاری با شهرداری کوفه برای راه‌اندازی کمپین‌های نظافت روزانه مناطق اطراف مسجد و از هماهنگی با اداره برق کوفه برای تأمین برق خیابان تاریخی پشت مسجد کوفه به ویژه با نزدیک شدن به مناسبت‌های مذهبی که اولین آن سالروز شهادت امام باقر (ع) است، خبر داد.

کد خبر 1767463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha