بنیاد غدیر در تمام شهرستان‌ها دفاتر پویا و فعال مستقر کند

ایمانیه با تاکید بر اینکه بنیاد غدیر باید برای تمام شهرهای فارس دارای برنامه باشد، گفت: لازم است دفاتر پویا و فعال این نهاد در شهرستان ها مستقر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، محمدهادی ایمانیه، در هشتمین همایش رهپویان غدیر که به میزبانی هتل بزرگ شیراز و با حضور آیت الله اختری عضو هیات امناء بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است، گفت: به دستور خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص) در عید غدیر خم که عید امامت و ولایت است، مسیر تاریخ را با اعلام ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام مشخص کرده‌اند.

وی افزود: هرگونه بزرگداشت این عید سعید می‌تواند به فرهنگ سازی متناسب با جامعه ولایی و معتقد به اهل بیت علیهم السلام کمک کند و در نهایت مسیر را برای تحقق مدینه فاضله هموارتر سازد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه طبیعتاً بنیاد غدیر باید برای تمام شهرهای فارس دارای برنامه باشد و دفاتر پویا و فعال نیز مستقر کند، بیان کرد: بزرگداشت عید غدیر انحصار به دهه امامت و ولایت ندارد بلکه باید از ابتدای ماه تا پایان آن، مراسمات متعدد در اماکن مختلف انجام شود و ثواب آن نیز به شهید جمهور حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان که عاشق امامت و ولایت بودند، تقدیم شود.

ایمانیه بر برگزاری مردمی این قبیل مراسمات تاکید کرد و گفت: برگزاری مردمی مراسمات از وظیفه مدیران و مسئولین نمی‌کاهد لذا مدیران و مسئولین دستگاه‌های دولتی نیز وظیفه دارند برای عید امامت و ولایت سنگ تمام بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه کردن در این مسیر نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی و معنوی است، بر اهمیت اطعام روز عید غدیر تاکید کرد و از ادارات، نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها و عموم مردم خواست با اطعام کارمندان، فامیل، همسایگان در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.

ایمانیه با اشاره به موضوع کمبود نیروی انسانی در برخی شعب بنیاد غدیر نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نیروهای مورد نیاز بنیاد را به صورت نیمه وقت و اضافه کاری تامین کنند.

وی بر الگو گرفتن از عملکردهای موفق و ابتکاری که در سراسر استان انجام شده تاکید کرد و خواهان استفاده از آنها شد و گفت: هم افزایی در کارها منجر به برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر عید امامت و ولایت خواهد شد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه فارس همواره مهد خیرین نیک اندیش بوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین موقوفات کشور در حوزه‌های مختلف، مربوط به استان فارس است، باید بتوانیم پشتوانه ‌ای برای بنیاد غدیر آماده کنیم تا درآمدهای حاصل از آن برای مراسمات و سایر برنامه‌های این بنیاد هزینه شود.

وی گفت: از خیرین می‌خواهم همچون گذشته در این امر که قطعاً مورد توجه حضرت علی علیه السلام نیز قرار خواهد گرفت مشارکت کامل داشته باشند.

کد خبر 1767478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha