دعوت از خانواده ۱۰۰۰ شهید و مجروح غزه به حج

پادشاه عربستان سعودی دستور میزبانی از ۱۰۰۰ زائر از خانواده‌های شهدا و مجروحان نوار غزه را در سال جاری به صورت استثنایی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد: ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دستور میزبانی از ۱۰۰۰ زائر از خانواده شهدا و مجروحان نوار غزه را صادر کرد تا مناسک حج امسال را به صورت استثنایی انجام دهند.

بر اساس گزارش وزارت امور اسلامی عربستان، تعداد کل زائران از فلسطین به دو هزار نفر می‌رسد.

عبداللطیف بن عبدالعزیز آل شیخ، وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان گفت: این وزارتخانه برای استقبال از خانواده‌های شهدا و مجروحان فلسطین آماده است.

وی افزود: برای این امر از طریق تعدادی از هیئت‌ها برنامه ای تهیه شده است که وظیفه آنها رسیدگی به زائران فلسطینی و امکان ادای حج با سهولت برای آنان است.

روز شنبه کاروانی از زائران فلسطینی از کرانه باختری اشغالی برای ادای مناسک حج وارد عربستان سعودی شدند در حالی که اسرائیل حجاج غزه را از انجام این فریضه محروم کرده است.

وزارت اوقاف و امور دینی غزه در  ۲۲ ماه می، ممانعت هزاران شهروند از نوار غزه را از انجام مراسم حج به دلیل اشغال گذرگاه زمینی رفح با مصر توسط اسرائیل محکوم کرد.

توفیق الربیعه،   وزیر حج و عمره روز پنجشنبه در نشست خبری از ورود حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف جهان تا پایان روز چهارشنبه گذشته خبر داد.

در سال ۲۰۲۳، عربستان سعودی تعداد کل زائران بیش از ۱.۸ میلیون زائر از بیش از ۱۵۰ کشور را ثبت کرد که بیش از ۱۸۴ هزار زائر از داخل بودند.

اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی تاکنون به جنگ خود در غزه ادامه داده است که این حملات،   بیش از ۱۲۱ هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته است.

کد خبر 1767483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha