شرکت در انتخابات وظیفه شرعی همه مردم است

ماموستا نذیری گفت: حضور و مشارکت گسترده در انتخابات وظیفه شرعی مردم است و رای ندادن نه تنها موجب ضرر و زیان مسلمانان بلکه باعث ایجاد گرفتاری و مشکل برای اسلام خواهد شد.

ماموستا لقمان نذیری روحانی اهل سنت کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اظهار کرد: دو الگوی جوانان شهید سلیمانی که نماد مبارزه با کفر جهانی و شهید رئیسی که نماد خدمت بودند که باید برای نسل های بعدی و جوانان و نوجوانان امروز معرفی شوند.

وی گفت: خداوند رجال خود را می‌فرستد تا از جان مایه بگذارند برای خدمت و با آنها معامله جان می‌کند تا زمانی که به شهادت برسند.

این روحانی اهل سنت بیان کرد: امروز مسلمانان با استفاده گسترده از رسانه‌ها، مطبوعات و ماهواره آگاه‌تر به مسایل روز دنیا هستند و ملاک انتخاب را می‌سنجند ومردم به کسی که معتقد قلبی به اسلام باشد و پایه اصلی انتخابشان دین و اصول و قواعد است رای می‌دهند.

وی تصریح کرد: فرد منتخب باید آگاه به مسایل روز دنیا، دانا در بعد اقتصادی، اجتماعی و امور مردم باشد و در فقه اسلامی هم آمده که کسی که در راس امور قرار دارد باید سیاستمداری باشد که توان باطل کردن قراردادهایی که به ضرر مردم و اسلام است را داشته باشد و بتواند پیام و قرارداد مناسب ببندد.

فرد منتخب باید حکومت را بر مبنای فقه اسلامی بنا نهد

این روحانی اهل سنت ادامه داد: فرد منتخب باید پایبند و پیرو دین رسول الله باشد و حکومت خود را بر مبنای فقه اسلامی بنا نهد.

ماموستا نذیری یادآور شد: مجلس نمونه قلب مردم است و اگر سالم و آگاه نباشد جسم انسان نمی‌تواند زندگی کند و رییس جمهور هم چون ریاست قوه مجریه را برعهده دارد مانند برادری هدایتگر و سیاستمداری قوی باید ملت را به نحوه احسن هدایت کند.

وی تصریح کرد: انسانی که در مقابل همه دنیا با صراحت بگوید قرآن کریم برنامه و سیاست ما در مملکت داری است شجاعت و شهامت دارد و معلوم است که پیرو دین اسلام است.

ماموستا نذیری افزود: فرد منتخب باید سابقه خوبی در کارهای حکومتی داشته باشد و سیاستمداری دلسوز باشد که خلاف وعده نکند و شعار ندهد و بداند راه پیروزی رفع دغدغه مندی مردم است و اگر غیر این باشد مردم گله مند خواهند شد.

وی ادامه داد: دو بحث تورم و رفع بیکاری به آرامش و امنیت بیشتر منجر خواهد شد و منتخب مردم در منصب ریاست جمهوری برای آرامش و افزایش امنیت باید این ۲ موضوع را در اولویت کارهای انجام شده قرار دهد.

روحانی اهل سنت بیان کرد: در سایه امنیت ما می‌توانیم کمتر از ۳ هفته دیگر یک انتخابات بزرگ را برگزار کنیم و انتخابات ما با دموکراسی دروغین غرب متفاوت است چون در آنجا بیانیه تصویب و در مقابل حق وتو را هم به رسمیت می‌شناسند که این نمود دیکتاتوری و جنایت محض است.

رییس جمهور منتخب باید برای مردم و در راه اسلام خدمت کند

ماموستا نذیری گفت: ضمن اینکه آشنا بودن به مسایل روز دنیا اولین بحث برای رییس جمهور آینده است، خدمت در راه اسلام و برای مردم و به نفع انقلاب اسلامی هم دیگر خصلتی است که فرد منتخب باید دارا باشد.

وی بیان کرد: وطیفه شرعی مردم هم حضور و مشارکت گسترده در انتخابات است و رای ندادن نه تنها موجب ضرر و زیان مسلمانان بلکه باعث ایجاد گرفتاری و مشکل برای اسلام خواهد شد در حالی که تبلیغات صدها شبکه غربی علیه انتخابات آغاز شده پس هر رای ایری به قلب دشمن است.

روحانی اهل سنت افزود: مسولیت اصلی مردم شرکت در انتخابات است که باید حتما پای صندوق رای حاضر شوند.

ماموستا نذیری اذعان کرد: نرفتن پای صندوق کار را سخت می‌کند و لذا مشارکت بالا اهمیت بیشتری دارد و وظیفه شرعی، اللهی، انسانی و وطنی است.

مشارکت در انتخابات حلال مشکلات است

وی عنوان کرد: همه مردم منتظر حل مشکلات هستند و تنها با مشارکت در انتخابات می‌توان به حل مشکلات کمک کرد و هر رییس جمهوری که می‌آید برای اینکه کار دستش بیاید باید در کف میدان باشد.

ماموستا نذیری ادامه داد: رییس جمهور نیرو و نمایندگان خود را محرمانه در بین مردم بفرستد تا از مشکلات آگاه شود و بعد برای آن چاره بیندیشد  چون کشور ما درآمدزا است و می‌توان با مدیریت مشکلات را حل کرد.

وی گفت: مسلمان در قبال جایگاهی که دارد و روز قیامت احساس مسوولیت می‌کند و باید الگویی حسنه و اسوه‌ای نمونه را برای کشور داری انتخاب کند  تا خداوند هم به او رحم کند.

کد خبر 1767491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha