کاندیدای انتخاب کنیم که همانند شهید رئیسی ولایت مدار و مردم دار باشد

حسینی مازندرانی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جهموری، گفت: در شأن یک مسلمان نیست به مسلمان دیگر جسارت کند، چه رسد که بخواهد تهمت و افترا بزند؛ خوب است کاندیداها در جریان رقابت‌ها اخلاق را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی مازندرانی، تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهرری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اخلاق انتخاباتی و انتخاب اصلح، اظهار کرد: ما موظف هستیم در میان اسامی اعلام شده فرد اصلح، انقلابی، متشرع و ولایت مدار را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری انتخاب کنیم.

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهرری افزود: گاهی اوقات ما اطلاعات کامل و وافی از یک فرد داریم و لزومی به تحقیق درباره او نداریم. مسئله ریاست جمهوری مسئله نظام، انقلاب و رهبری است و امر کوچکی نیست، باید با این انتخاب آبروی نظام و انقلاب حفظ شود.

این استاد حوزه با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، گفت: مرحوم آیت الله رییسی در حوزه علمیه امام حسین (ع) و شهرری تدریس کرد و ما حدود ۳۰ سال با ایشان بودیم و گمان نمی کنم کسی بتواند جای وی را پر کند. وی اخلاص و نیتش برای خدا بود و حرف مردم را گوش می کرد لذا افرادی که الان کاندیدا شده اند باید به جمعیت حاضر در تشییع پیکر شهید جمهور نگاه کنند و بدانند مردم قدر خدمت را می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی تأکید کرد: بعد از رحلت رهبر کبیر انقلاب و آن تشییع تاریخی، دیگر چنین سیل جمعیتی را شاهد نبودیم، دلیل حضور پرشور مردم در تشییع پیکر ایشان اخلاص وی بود. خدا به آیت الله رئیسی عزت و عظمت دارد و حتی دشمنان ایران هم این ضایعه را تسلیت گفتند. آیت الله رییسی به شدت ولایت مدار بود؛ وی  همیشه در ابتدای سخن به مقام معظم رهبری اقتدا می کرد؛ ولایتمداری ایشان باید الگوی کاندیداها قرار بگیرد.

 وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای به نامزدهای حاضر درباره رعایت اخلاق انتخاباتی دارید؟، گفت: وقتی شورای نگهبان کاندیداها را تعیین می کند، افراد حق ندارند کسی را بکوبند و با آبرو و حیثیت افراد بازی کنند. من اگر مسلمان، متشرع و باایمان باشم نباید حرفی بر زبان برانم که به ضرر دین و اسلام تمام شود. امام رضا (ع) می فرمایند: «سلامتی انسان بستگی به زبان او دارد» در حدیث آمده «بدترین مردم آنهایی هستند که دنیا را برای آخرت بفروشند».

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: در شأن یک مسلمان نیست که به مسلمانی دیگر جسارت کند، حتی اگر کسی را در حال گناه کردن دید نباید آن را افشا کند و به دیگران بگوید چه برسد به کسی که بدون آنکه گناه وی را هم با چشم دیده باشد، تهمت بزند.

کد خبر 1767501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha