افزون بر هزار نفر از هنرمندان خراسان شمالی عضو صندوق اعتباری هنر هستند

معاون هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ای خراسان شمالی عضو صندوق اعتباری هنر شده اند که در دولت سیزدهم عضویت هنرمندان رشد بسیار خوبی نسبت به قبل داشته است.

مسعود مرواری، معاون هنری سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۲۴۰ نفر در دولت سیزدهم به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمدند.

وی برخورداری از بیمه پایه تأمین اجتماعی را یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: صندوق اعتباری هنر طی این سال‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به واجدین شرایط اقدام نموده است.

معاون هنری سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: بیمه شدگان اهل فرهنگ و هنر در رشته های موسیقی، تجسمی، نمایش، قرآن و عترت، خبرنگاران، نویسندگان و شاعران هستند.

وی بیان کرد: ۲۱۸ نفر از هنرمندان این استان در دولت سیزدهم زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و همچنین ۳۳۵ نفر اقدام به بیمه تکمیلی اصلی و تحت تکفل کردند.

مرواری با اشاره به نرخ‌های بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر گفت: بیمه اعضای صندوق هنر ذیل بیمه حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی تعریف می‌شود و بیمه‌شدگان بر اساس نیاز و به اختیار خود یکی از نرخ‌های ۱۴ یا ۱۸ درصدی را انتخاب می‌کنند.

وی در خصوص شرایط سنی برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر بیان کرد: شرایط سنی متقاضیان این بیمه برای درخواست و عقد قرارداد حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است.

وی افزود: افراد بالای ۵۰ سال سن باید دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد حداکثر سنی باشند.

معاون هنری سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۶ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این استان در دولت سیزدهم وام قرض الحسنه، بلاعوض و طرح تکریم دریافت کردند.

وی اظهارکرد: هشت میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریال وام به اهالی فرهنگ و هنر استان در این دولت پرداخت شده است.

کد خبر 1767525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha