افزایش سهم زنان در عرصه حکمرانی 

یک کارشناس حوزه زنان و خانواده گفت: رهبری در بیانات اخیرشان به این مسئله اشاره کردند که زنان می‌توانند در حکمرانی نقش داشته باشند، البته کادرسازی باید با شایسته‌سالاری همراه باشد که همه اینها از الزامات فعالیت و حضور زن در اجتماع است.

طاهره زرنگار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: زنان ما با وجود جایگاه ارزشمند و والایی که در خانواده دارند در تمامی عرصه های اقتصادی اجتماعی و سیاسی می‌توانند حضور فعال داشته باشند. 

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: عزت اسلامی مقصدی راهگشا برای فاعلیت جوانان و آحاد ملت بر ظهور منجی عالم بشریت نقشه راه پیشرفت جامعه است و با تربیت درست و توجیه مستمر و پاسخگویی در سایه هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر مسئله خانواده توسط مادران جهت داده شود، انقلابی‌گری و روحیه جهادی می‌تواند تضمین خانواده باشد. در جنگ ترکیبی موجود باید بیش از پیش هوشیار باشیم اگر تحول آفرینی براساس آموزه‌های دینی باشد بسیار موثر است‌.

زرنگار تصریح کرد: کانال کشی درون جامعه برای گسترش فکر بسیار ارزشمند است در خانواده هم همین‌گونه است. فراهم ساختن زمینه برای نوجوانان و جوانان توسط مادران میسر است‌، زیرا پدر و مادر نقش بسیار موثری در اقناع‌سازی خانواده دارد و با تربیت منش و جهت درست می‌تواند انگیزه سازی کند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی زنان ما پیشگام بودند در بعد از پیروزی انقلاب زنان ما تصویر نویی را به دنیا نشان دادند با کارآمدی فساد ستیزی زنان می‌تواند با تربیت ایرانی اسلامی خودش نسل کارآمدی را پرورش دهد.

وی ابراز کرد: رهبری در بیانات اخیرشان به این مسئله اشاره کردند که زنان می‌توانند در حکمرانی نقش داشته باشند، البته کادرسازی باید با شایسته‌سالاری همراه باشد که همه اینها از الزامات فعالیت و حضور زن در اجتماع است.

زرنگار تاکید کرد: باوجود اینکه از ۲۹۰ نماینده مجلس تنها ۱۴ زن نماینده وارد مجلس شدند؛ اما باز هم فرصت هست که زنان در حوزه‌های دیگر اجتماع نقش‌آفرینی کنند. نقش مادری، همسری و پرستاری نقش‌هایی است که مختص زنان برای پرورش نسل آینده است.

پایان پیام/

کد خبر 1767530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha