استقبال فلسطین از قطعنامه آتش‌بس در غزه

نماینده فلسطین در سازمان ملل از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در غزه، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، نماینده فلسطین در سازمان ملل از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در غزه، استقبال کرد.

«ریاض منصور» در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک به خبرنگاران گفت: موضع ما همیشه این بوده است که آتش بس فوری برای جلوگیری از کشتار مردم داشته باشیم و  این قطعنامه گامی در این راستا است.

شورای امنیت این قطعنامه را با ۱۴ رای موافق و یک رای ممتنع تصویب کرد.

منصور با ابراز قدردانی از الجزایر به خاطر مشارکتش در قطعنامه با هدف نزدیک شدن به اهداف حقوق ملی مردم فلسطین، گفت: ما تا حدی موفق بودیم  و از این گام برای دستیابی به صلح استقبال می‌کنیم.

وی با درخواست برای اجرای قطعنامه و دریافت کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها، ابراز امیدواری کرد که این قطعنامه به آوارگی اجباری غزه پایان دهد و به مردم ما اجازه دهد به مناطقی که در تمام بخش‌های نوار غزه از آنجا رانده شده‌اند بازگردند.

منصور با تاکید بر اهمیت دائمی کردن آتش بس و تضمین آزادی اسرای فلسطینی، از اسرائیل خواست که قطعنامه را به سرعت اجرا کند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت: اکنون وظیفه اجرای این قطعنامه و برقراری فوری آتش بس و همچنین تبادل از جمله آزادی اسرای فلسطینی و تبدیل این آتش بس به آتش بس دائمی بر عهده اسرائیل است.

وی همچنین با اشاره به دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) و دیوان کیفری بین المللی (ICC) بر تعهد فلسطین به سازوکارهای حقوقی بین المللی تاکید کرد.

منصور افزود: ما به پیگیری عدالت و پاسخگویی از طریق مکانیسم‌های بین‌المللی و سازوکارهای قانونی ادامه خواهیم داد. من به دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی اشاره می‌کنم. کسانی که شنبه گذشته یک قتل عام دیگر را در نصیرات مرتکب شدند باید با عدالت روبرو شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه در جریان عملیات نظامی در اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز غزه چهار گروگان را آزاد کرد.

منصور در پایان متعهد شد که تلاش های مستمر برای عدالت خواهی و بازسازی غزه را با هدف دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز که به پایان اشغالگری و استقلال کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی منجر شود، ادامه دهد.

اسرائیل در بحبوحه تهاجم وحشیانه خود به غزه پس از ۷ اکتبر توسط جنبش فلسطینی حماس، علیرغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری شده بود با محکومیت بین المللی روبرو شده است.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، بیش از  ۳۷هزار فلسطینی از آن زمان تاکنون در غزه کشته شده اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند و بیش از ۸۴ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

کد خبر 1767543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha