پاسگاه محیط‌بانی باقران به «شهید رئیسی» تغییر نام یافت

حاتمی گفت: در هفته محیط زیست پاسگاه محیط‌بانی باقران به نام شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، اسدالله حاتمی امروز سه‌شنبه (۲۲ خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: هفته محیط زیست از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه است که به این مناسبت برنامه‌های متنوعی در خراسان جنوبی انجام شد.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا به ویژه خانواده شهدای محیط زیست، حضور در صدا و سیما و رسانه‌ها ارائه عملکرد این اداره کل، بازدید رایگان از موزه و گنجینه تنوع زیستی استان، برپایی میز خدمت در محل اقامه نماز جمعه از جمله این برنامه‌ها بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در هفته محیط زیست پاسگاه محیط‌بانی باقران به نام شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد.

حاتمی با اشاره به بازدید از برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست بود، ادامه داد: در خراسان جنوبی ۹ منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه شکار ممنوع، چهار منطقه شکار ممنوع مرزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع مساحت خراسان جنوبی بیش از ۲ میلیون هکتار معادل ۱۵ درصد مساحت استان تحت مدیریت محیط زیست است، افزود: بالغ بر ۳۰۰ گونه جانوری و یک‌هزار گونه گیاهی در استان شناسایی شده است که نشان از تنوع زیستی در خراسان جنوبی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: هیچ گونه مشکلی چه در زمستان و چه در تابستان در زمینه تأمین علوفه و آب حیات وحش در استان نداریم و در این زمینه برنامه‌ریزی های لازم صورت می‌گیرد.

حاتمی در ادامه به ارتقای ۶۰ درصد شبکه بی‌سیم، تجهیزات شهرستان‌ها به سلاح بیهوشی، حمایت از سمن‌ها، ایجاد و تجهیز ۵۱ خانه محیط زیست، انعقاد بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، تهیه و تصویب طرح پناهگاه جامع حیات وحش و تالاب کجی نمکزار اشاره کرد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در سال جاری تالاب کجی نمکزار نهبندان حدود ۹۰ درصد آبگیری شد و مشکلی از نظر حق‌آبه ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش نیز توانمندسازی جوامع محلی را به ویژه در اطراف تالاب داشتیم، متذکر شد: باید ضمن توجه به اشتغال و اقتصاد در استان به مسائل محیط زیستی هم که جنبه آینده‌نگری دارد توجه ویژه‌ای شود.

کد خبر 1767584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha