پوستر محفل شعر «قرار» در زنجان رونمایی شد

محفل شعر «قرار» به همت خبرگزاری تسنیم ۱۰ تیرماه با تجلیل از استاد کلامی، عینی فرد و گنج خانلو سه مداح پیشکسوت استان زنجان و با حضور شاعران ملی با موضوع ماه محرم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان امروز در آیین رونمایی از پوسترمحفل شعر «قرار» در تالار اندیشه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک پیشاپیش عید غدیر خم و ایام ذی الحجه، یکی از افتخارات استان زنجان را لقب پایتخت شور و شعور حسینی نامید.

وی با اشاره به اینکه برگزاری محفل شعر در استان زنجان که ارادات آنان به سالار شهیدان زبانزد خاص و عام است مایه مباهات است، گفت: استان زنجان به جهت سبقه مذهبی از ظرفیت و پتانسل لازم در رویدادهای هویتی و حماسی برخوردار است. در استان زنجان شعرای آیینی ارزشمندی داریم.

رفیعی بر ضرورت ایجاد زمینه الگوسازی برای جوانان و نوجوانان در قالب این برنامه تاکید کرد و گفت: تکریم و تجلیل از بزرگان این عرصه ارزشمند است و امیدواریم چنین برنامه هایی به صورت مستمر در طول سال اجرا شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان برگزاری چنین رویدادهایی را زمینه سازی برای ارتباط نسل جوان با پیشکسوتان عنوان کرد و گفت: این محفل در فرهنگ عمومی و فضای بومی استان تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه زمان برگزاری این محفل ۱۰ تیرماه تعیین شده است، گفت: قرار است در این محفل از استاد کلامی، عینی فرد و گنج خانلو به عنوان پیشکسوتان عرصه مداحی استان تجلیل شود.

حاج علی اکبری با بیان اینکه این ایام مصادف با شب مباهله و سالروز حضور امام رضا(ع) در نیشابور و بیان حدیث سلسله الذهب است، گفت: حدیث سلسلة الذهب حدیثی است که امام رضا(ع) هنگام ورود به نیشابور در مورد ولایت اهل بیت(ع) به عنوان شرط توحید بیان فرموده است.

محفل شعر «قرار» به همت خبرگزاری تسنیم ۱۰ تیرماه با تجلیل از استاد کلامی، عینی فرد و گنج خانلو سه مداح پیشکسوت استان زنجان و با حضور شاعران ملی با موضوع ماه محرم برگزار خواهد شد.

کد خبر 1767623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha