ثبت نام ۷۰ نفر در نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از ثبت نام ۷۰ نفر در نخستین دوره از مسابقات المپیاد ملی آموزش هنر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، جلیل سروری اظهار کرد: مهمترین رویداد آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۳، برگزاری مسابقه هنری بین آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در قالب نخستین المپیاد ملی آموزش هنر است که در ۲ مرحله شامل رقابت‌های بین آموزشگاه‌های آزاد هنری و رقابت بین هنرستان‌های هنرهای زیبا برگزار می‌شود.

وی افزود: شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای هنری و آموزشی از اهداف المپیاد هنر است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بخش نخست المپیاد ملی هنر در سطح آموزشگاه‌های آزاد هنری کشور در سه مرحله آموزشگاهی، استانی و کشوری بدون حد نصاب سنی برگزار می‌شود، اما بخش دوم المپیاد ملی هنر فاقد مرحله استانی بوده و متقاضیان (هنرجویان دانش‌آموز) به صورت مستقیم در مرحله کشوری این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: متقاضیان شرکت در نخستین المپیاد ملی هنر در سه شاخه نقاشی (طراحی، گرافیک و نقاشی)، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق)، تئاتر (صحنه‌ای)، موسیقی (ایرانی و جهانی) به رقابت خواهند پرداخت، موضوعات این المپیاد نیز تحت شعار محوری "یکصدا ایران" مبتنی بر هویت و سبک ایرانی - اسلامی، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، همبستگی ملی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

سروری اضافه کرد: تاکنون ۷۰ متقاضی برای شرکت در مرحله استانی نخستین المپیاد ملی هنر در خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند، مهلت ثبت نام پایان نیافته و بازه زمانی برای این منظور در نظر گرفته شده است، در سالهای آینده تلاش خواهد شد که مرحله استانی المپیاد هنر بعد از امتحانات دانش‌آموزان و قبل از شروع ترم تابستانی آنان برگزار شود.

وی گفت: آثار راه یافته به مرحله استانی توسط داوران استانی ارزیابی شده و برگزیدگان آن‌ها به سطح ملی راه می‌یابند و در این مرحله آثار برگزیده رشته های موسیقی و نمایش اجرای زنده خواهند داشت، آثار سایر رشته در فضای نمایشگاهی به نمایش عمومی گذاشته و داوری خواهند شد که تیم قهرمان هر رشته از بین برگزیدگان نهایی انتخاب و موفق به دریافت جام قهرمانی می‌شوند.

پایان پیام/

کد خبر 1767625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha