ظرفیت نخبگان کردستان برای حفظ محیط زیست مورد توجه قرار می گیرد

حمیدی گفت: ظرفیت نخبگان و هنرمندان استان کردستان در راستای فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان امروز سه شنبه ۲۲ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان به مناسبت هفته محیط زیست بیان کرد: شعار امسال روز جهانی محیط زیست «سهم من در تداوم حیات» انتخاب شده است و براین اساس، هفته محیط زیست در سال جاری با پیام محوری اشاعه فرهنگ محیط زیست و حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در صیانت از سرمایه‌های طبیعی در سراسر کشور و به تبع آن در استان کردستان بود.

وی افزود: هدف از بزرگداشت هفته محیط زیست نمایش رسانه‌ای وضعیت کنونی محیط زیست در جهان، ایجاد حساسیت برای اجرای مسئولیت اجتماعی و لزوم همیاری و مشارکت همگان جهت حل چالش‌های محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان اذعان کرد: تبدیل فرهنگ محیط زیستی به معارف عمومی در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان و ارتقای فرهنگ عمومی همچنین آشنایی عموم مردم با اهداف، دیدگاه‌ها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و ماموریت‌های سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی عنوان کرد: به منظور برجسته‌سازی اهمیت و ضرورت حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی و جلب مشارکت و همراهی مردم با برنامه‌های حفاظتی ضروری است.

حمیدی خاطرنشان کرد: تقویت دانش و آگاهی‌افزایی و امیدبخشی به مردم از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه‌های ارتباط جمعی، بهره‌برداری از ظرفیت و نفوذ اجتماعی هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان در راستای فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست، زمینه‌سازی مشارکت حداکثری تشکل‌های مردم نهاد در برگزاری برنامه‌های هفته محیط زیست از طریق خانه‌های محیط زیست از رویکردها و سیاست‌های اجرایی هفته محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان یادآور شد: آلودگی و حریق روستاییان بیشترین همکاری و کمک رسانی داشتند و در سایر زمینه‌ها استقبال واحدهای صنعتی ۲ هزار استعلام داشتیم که یک هزار و ۹۲۰ مورد آن مورد موافقت در حوزه ایجاد تولید و اشتغال داشتیم به منظور توسعه اما همواره متهم بودیم.

حمیدی گفت: رعایت الزامات زیست محمدی ضروری است و استقرار آنها در بستر حمایت از توسعه مورد تایید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تالاب زریبار طرح جامع سال ۹۴ بود که مصوب شد ۲۵ میلیارد تومان برای آن و از اعتبارات سفر اول هم ۳۰ میلیارد دیگر تصویب شد که صرف پروژه‌های مطالعاتی شد.

وی گفت: در زمینه قاچاق از سوی مرزهای عراق با مرزبانی و نیرو انتظامی و سپاه استان تفاهم نامه داشتیم که در تعامل با دستگاه‌های نظامی ما بیشترین تعامل را در سطح کشور داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان خاطرنشان کرد: معضل پسماند و سگ‌های بلاصاحب بحث کشوری و ناشی از مدیریت ناصحیح پسماند در شهر است.

حمیدی گفت: پلاک گذاری در راستای عقیم سازی و بعد رهاسازی گره گشا نیست چون باید بدانیم که شهر جایگاه و محل سکونت انسان است و نه محل سکنای سگ و دیگر حیوانات موزی.

وی بیان کرد: رها شدن حیوانات در شهر موجب مشکلات بهداشتی و امنیتی خواهد شد که برای مردم خطرات زیادی را ایجاد می‌کند.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان بیان کرد: در بحث قاچاق چوب۱۰ مورد گزارش در منطقه عبدالرزاق سقز و چلچمه و سارال هم مواردی داشتیم.

حمیدی گفت: حوزه چوب چون بستر زیستگاه است و شاید منطقه حفاظت شده نباشد اما زیستگاه و طبیعت بوده و به همین دلیل ورود داریم هرچند در بحث حریق هم غالبا و بیشتر عمدی و برای تولید زغال بوده اما با هنگ مرزی تفاهم نامه در خصوص قاچاق حیات وحش و قطع درختان همکاری داشتیم و خصوصا گزارشات تلفنی هم در این زمینه دریافت کردیم.

کد خبر 1767641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha