فوریت من اقتصاد و اولویتم خانواده است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فوریت من اقتصاد و اولویتم خانواده است، گفت: با تجربه‌ای که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارم عرض می کنم که مسائل مزمن کشور جز با انقلاب ریشه‌ای و پایدار حل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی «صف» اول شبکه خبر با  گرامیداشت یاد امام راحل و بزرگداشت شهید جمهور و هیات همراه با بیان اینکه مشکل سیاست این است که باید کمی جدی تر به سوالات مردم بپردازیم، گفت: بنده ۵ دوره در مجلس کاندیدا بودم و مردم مشهد به من اعتماد داشتند و رزومه من در فضای مجازی موجود است.

وی افزود: من یک پدر، پزشک و متخصص و جراح، استاد دانشگاه و قاضی زاده به عنوان قانونگذار، معاون رئیس‌جمهور و مدیرعامل اندیشکده حکمرانی بودم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با تجربه ای که در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارم عرض می کنم مسائل مزمن جز با انقلاب ریشه ای و پایدار حل نمی شود.

فوریت من اقتصاد و اولویتم خانواده است

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اقدامات کوتاه مدت مشکلات را حل نمی کند، تأکید کرد: طرح های زیادی اجرا شده اما مشکلات حل نکرده است فوریت من اقتصاد و اولویتم خانواده است. بنده در حوزه‌های مختلف مدیریتی از مراکز درمان تا مدیرکلی و قائم مقام وزیر، نماینده مجلس و نایب رئیسی مجلس را پشت سر گذاشتم و با مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز همکاری داشتم و در تمام حوزه‌های مدیریتی در احاطه کامل از موضوعات کشور قرار داشتم. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها به خروج دولت از بنگاه داری و واگذاری اقتصاد به مردم تاکید داشتند، گفت: ما در بنیاد شهید آن بخش از دارایی های مردم را که متعلق به آنها بود برگرداندیم، برگزاری انتخابات شاهد، و واگذاری سازمان اقتصادی کوثر که در حال انجام است نمونه ای از این نوع فعالیت ها در بنیاد شهید است.

وی افزود: بانک دی یکی از بانک‌های زیان ده و در آستانه انحلال بود که با این نوع از مدیریت و واگذاری به مردم به بالاترین رشد در میان بانک‌ها رسیده است. ما در مدل حکمرانی مردمی تولید را تا نظام اجرا پیش بردیم و این امر را در بنیاد شهید مستقر کردیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به ۹ رویکرد برنامه های دولت خود، ابراز کرد: در این رویکرد برنامه ها معطل نمانده و کلیه بودجه براساس ۹ رویکرد ارزیابی می شود و نمونه آن در بنیاد شهید با واگذاری تمام مسئولیت ها با استان‌ها وجود دارد.

دولت باید پاسخگو باشد نه فرار کننده 

وی ابراز کرد: هرم دولت باید وارونه شود و تمام مردم در بالاترین سطح ارتباط با دولت را باید داشته باشند این امر در بنیاد شهید عملیاتی شد و ۴۰ درصد مراجعات حضوری کاهش یافت.

قاضی زاده هاشمی احیای اخلاق در فضای ادارات را ضروری دانست و با تاکید بر مبارزه با فساد تصریح کرد: دولت باید در تمام حوزه ها پاسخگو باشد و نه فرار کننده، مردم از رجل سیاسی و مذهبی انتظار دارند به حرف خود عمل کند، عدم شفافیت و بی اخلاقی در حق مردم باید حل شود.

تمرکز بر ارتقای سرمایه اجتماعی

وی در مورد شعار محوری خود در انتخابات گفت: مردم مسیر پر حزن و امیدی را طی کردند و دولتی که تشکیل می شود خود را متعهد به پیشرفت پایدار مردم می داند و نه پیشرفت نوسانی و همه آحاد مردم باید لذت این پیشرفت را بچشند اما هنوز مردم لذت یک دهه رشد اقتصادی را نچشیده اند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: آنچه اصل در دولت ما تلقی می شود زایش و ارتقای سرمایه اجتماعی کشور است دولت ما آمده تا سرمایه اجتماعی را ارتقا دهد. مردم باید به شهروند ایرانی، پول ایرانی، فرهنگ ایرانی افتخار کنند و رعایت اخلاق ایرانی باید در جامعه ارزش باشد، مردم سرمایه ثروت آفرین هستند.

وی افزود: اگر جوانان و آحاد مردم و سرمایه گذاران تسهیل گر شدند خودشان ثروت بالقوه را به بالفعل تبدیل می کنند در این امر نقطه کانونی مردم هستند، دولت مردم نباید به مردم دروغ بگوید و باید با آنها شفاف باشد و در رنج مردم آنها را تنها نگذارد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به حضور آیت الله رئیسی در کنار مردم در بحران های مختلف مثل سیل و زلزله یادآور شد: حضور رئیس جمهور شهید نشان می داد که رئیس جمهور در کنار مردم است و خود را به خاک و آب می زد و در حزن آنها کنارشان بود دولت مردم در شادی و ناراحتی باید کنار مردم باشد.

شعار من دولت مردم ، دولت خانواده است

وی در مورد شعار دولتش و رفع معضل دیوان سالاری در کشور گفت: شعار من دولت مردم، دولت خانواده است. در موضوع دیوان سالاری عرض می کنم که ما در بنیاد شهید با تک تک وزارتخانه ها ارتباط داریم و سعی کردیم با تعامل مشکلات را حل کنیم روابط میان قوا وقتی به درستی شکل می گیرد که رابطه برادری شکل بگیرد. 

وی ادامه داد: نداشتن شفافیت و عدم تعارض اصل برهم ریختگی در دیوان سالاری است که این مسئله از دوران گذشته و یادگار غرب در کشور است که با انقلاب اسلامی تغییرات چشم گیری در آن ایجاد کرد.

دولت‌ها خود را  از زبان منتقدان محک بزنند

وی گفت: دولت باید در حوزه های مختلف راهبرد بی طرفی داشته باشد تا مشکلات کشور حل شود. تا وقتی دولت منفعتش در شرکت‌های مختلف باشد مسائل اقتصادی حل نمی شود. دیوان سالاری ماحصل یک دیدگاه نادرست است و موجب فساد بی انتها می شود.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: دولت‌ها باید خود را از زبان منتقدان خود محک بزنند و نه از زبان دوستداران. در موضوع افشاگری نیز باید در سامانه شفافیت و در یک اتاق شیشه ای همه چیز دیده شود. برهمین اساس ما در بنیاد شهید سامانه سوت زنی را ارائه کردیم تا مردم نظارت داشته باشند و این امر باید در دولت گسترش یابد.

تعلق حزبی را سم می دانم

وی در مورد نقش اعضای ستاد انتخاباتی خود و گرفتن پست ها در دولتش، گفت: تمام مردم عزیز عضو ستاد انتخاباتی من هستند، بنده در اردوگاه اصولگرا تعریف می شوم اما هیچ تعلق حزبی ندارم و این امر را سم می دانم. جریانات سیاسی برای بقای خود وارد بده و بستان سیاسی می شوند. مردم در حوزه راهبردی و اقتصاد و زندگی روزمره خود مشکل دارند و کسانی که مسئولیت دارند باید اخلاق اداری و متعهد به تکالیف خود باشند. 

انتخاب افراد در دولت بر اساس شاخص و استاندارد است

وی گفت: انتخاب افراد در دولت باید براساس شاخص ها و نزدیکترین افراد به نگاه مردم در آن حوزه باشد وزیر فرهنگ باید نزدیکترین فرد به نگاه جامعه فرهنگی کشور باشد و اعتماد آنها را جلب کند در انتصابات دولت باید به در قبیله گرایی و قوم گرایی را قفل بزنیم، کسی در دولت مردمی می تواند در مسندهای مختلف تصدیگری کند که از استانداردهای لازم برخودار باشد و کسانی که مناسب نیستند تغییر داده شوند و وزرای موفق به کار خود ادامه دهند و ثبات در سیاست و مدیریت وجود داشته باشد.

تکیه من در دولت بر نخبگان است

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: در دولت من افراد در کانال ارزیابی و شاخص های سطح مدیریتی ارزیابی شوند و کسی که از بالاترین شاخص و اجماع برخوردار است مدیر شود و مردم در ساحت سیاست‌گذاری نظارت و اجرا حاضر باشند و دولت بازیگر روابط میان مردم باشد. در این مدل هرکس که ولایت و امامت را بپذیرد حاضر است تا برای مردم فداکاری کند در دولت مردم جای دارد.

وی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه دولت جوان انقلابی مشکلات را حل می کند، گفت: تکیه من در دولت به بنیاد نخبگان است ما نیازمند افراد باهوش در مدیریت هستیم و از ظرفیت زنان در مدیریت کشور بهره ببریم زنان کمترین فسادپذیری را براساس تحقیقات در مدیریت دارند و هنوز بستر مدیریتی زنان در کشور فراهم نشده است.

گره زدن اخلاق به کفایت و کارآمدی؛ میراث شهید جمهور 

وی در مورد شهید جمهور اظهارکرد: شخصیت آیت الله رئیسی متنوع بود و میراث شهید رئیسی گره زدن اخلاق به کفایت و کارآمدی بود و در جایی که به وی توهین شد پاسخ نداد و با داشتن علم افشاگری از آن استفاده نکرد و اخلاق مدارانه در این عرصه رفتار و تمام تلاش خود را برای خانواده سعادتمند ایرانی کرد و تمام شهروندان ایرانی و مظلومان برایش محترم بودند و کیلومترها با تحجر فاصله داشت؛ باید تحجر اداری و سیاسی شکسته شود ما در دولت مردم به تمام آحاد جامعه از جوان بلوچ تا دختر آذری و عرب نیاز داریم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: هدف دولت مردم افزایش سرمایه اجتماعی و سلامت روانی جامعه و کاهش دغدغه های جامعه است، جامعه سالم در بطن خانواده سالم است و اعضای خانواده یکدیگر را حمایت و برای هم فداکاری می کنند، اگر خانواده رشد یافته شکل بگیرد جامعه هم رشد می کند، ما جمع گرا و خانواده گرا هستیم و محور برنامه‌ریزی ها ما خانواده است و این قول را در اینجا می دهم که جوانان پا به رکاب هستند تا ایران قوی را بسازند.

کد خبر 1767679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha