گرامیداشت روز بسیج اساتید با حضور ۳۱ هزار استاد/تقدیر از شهید شهریاری

محمدرضا مردانی از برگزاری گرامیداشت روز بسیج اساتید با حضور ۳۱ هزار استاد بسیجی در سراسر کشور خبر داد و گفت: از شهید مجید شهریاری در این روز به عنوان استاد شاخص بسیجی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدرضا مردانی، مسئول سازمان بسیج اساتید کشور در نشست خبری به مناسبت روز بسیج اساتید که امروز (چهارشنبه، ۲۳ خردادماه) برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهید جمهور و هیئت همراه و همچنین شهید چمران، گفت: ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید چمران به نام روز ملی بسیج اساتید نامگذاری شده است و با تاکید مقام معظم رهبری ابعاد شخصیتی شهید چمران به عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی و الگوی اساتید بسیجی همه ساله در این روز تبیین می شود. همچنین از دست اندرکاران در مجموعه بسیج اساتید که در راستای اهداف انقلاب و بسیج گام برداشته اند، تجلیل می شود.

حضور ۳۱ هزار استاد بسیجی در بزرگذاشت

مردانی افزود: امسال به تبع سال های گذشته با حضور حماسی ۳۱ هزار استاد بسیجی به صورت همزمان این برنامه در دانشگاه های کشور به شکل تصویری گرامی داشته و از ساعت هشت صبح روز سی‌ام خرداد با شعار «استاد بسیجی حضور حماسی، حکمرانی ادبی» این برنامه در سراسر کشور اجرا می شود.

وی ادامه داد: هزاران نفر در تهران در تالار اجتماعات جامعه انقلاب اسلامی و همچنین ۳۰ هزار نفر همزمان در مراکز استان ها و شهرستان ها این اجتماع را همراهی می کنند و با ارتباط تصویری از بیانات سخنران و بیانیه این همایش بهره مند می شوند.

شهید شهریاری شهید سال بسیج اساتید

مردانی یادآور شد: قرار بود میهمان و سخنران اول روز بسیج اساتید امسال شهید آیت الله رییسی باشند که دعوت ما را اجابت کرده بودند اما این توفیق حاصل نشد و ما در مراسم امسال یاد شهدای خدمت و همچنین شهید جمهور را در کنار شهید چمران زنده نگاه می داریم. امسال شهید مجید شهریاری به عنوان شهید سال بسیج اساتید معرفی شده است و از مقام شامخ ایشان در این مراسم تجلیل می شود.

مردانی ادامه داد: سی و یکم خرداد مصادف با دهه امامت و ولایت است؛ به همین دلیل شعار این دهه با عنوان «امیرالمومنین(ع) معیار زندگی و حکمرانی» است و ما نیز نشست مان را با توجه به شعار دهه امامت و ولایت با عنوان استاد بسیجی، حضور حماسی و حکمرانی علوی نامگذاری کردیم. در این نشست به حکمرانی از دیدگاه امیرالمومنین (ع) نیز پرداخته می شود و شخصیت رییس جمهور شهید و مکتب آیت الله رییسی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این برنامه از هشت صبح تا ۱۲ ظهر ادامه دارد، افزود: از سخنرانان متعدد در این برنامه استفاده می شود که از مسئولان لشکری و کشوری و آموزش عالی هستند و از سخنرانی فرمانده کل سپاه نیز در این روز بهره مند خواهیم شد.

تبیین حضور حداکثری مردم برنامه بسیج اساتید در انتخابات ریاست جمهوری

وی در پاسخ به شبستان در مورد برنامه بسیج اساتید در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به بیانات رهبر انقلاب در برگزاری انتخابات اخلاق محور گفت: بسیج اساتید بر اساس قانون تمامی کاندیداهایی که توسط شورای نگهبان تایید شده و مجاز برای تبلیغات معرفی شده اند، مورد احترام می داند و آنها را کاندیدای قانونی قلمداد می کند. بسیج اساتید به هیچ وجه بنا ندارد نفعا و اثباتا به مصادیق کاندیداها بپردازد و در ارتباط با انتخابات موضعی بر روی اشخاص ندارد. جهت گیری بسیج اساتید برای جهاد تبیین در راستای حضور حداکثری مردم و انتخاباتی پرشور است تا توسط مردم رقم بخورد.

وی گفت: همان گونه که رهبر انقلاب تاکید کردند، حماسه انتخابات تداوم بدرقه شهدا خواهد بود و در راستای حضور آحاد مردم در انتخابات اساتید و دانشجویان برنامه های مختلفی را پیش بینی کردند که در دانشگاه ها، مساجد، اجتماعات و اصناف کارگری به عنوان سخنران و تدوین گر در موضوع مشارکت به ایراد سخن می پردازند. انشاءالله با حضور حداکثری واجدین شرایط شاهد خلق حماسه دیگری برای جمهوری اسلامی باشیم.

وی از برگزاری برنامه تریبون آزاد در محلات توسط اساتید بسیجی خبر داد و گفت: حضور اساتید بسیجی، گفتگو در دانشگاه ها و فضای مجازی برای دعوت از مردم در جهت تبیین حضور حداکثری از جمله برنامه های ما در انتخابات ریاست جمهوری است. در این زمینه هرگونه ارتباط با جامعه نخبگان را مد نظر قرار دادیم و بسیج اساتید با بیان شاخص های رییس جمهور کارآمد و تبیین مشارکت های حداکثری شاخص های مورد نظر رهبر انقلاب را تبیین می کنند. تبیین این شاخص ها از اولویت بسیج اساتید است.

تربیت جوانان انقلابی و متعهد از وظایف بسیج اساتید

وی در مورد هدف بسیج اساتید در دانشگاه ها اظهار کرد: بسیج اساتید برای کارآمدی آموزش عالی در راستای اهداف مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و اسلامی شدن دانشگاه ها قدم بر می دارد و این امر با کسب مرجعیت علمی و برای کارآمدی نظام حکمرانی شکل گرفته است تا در حوزه آموزش شاهد تربیت نیروهای انسانی مومن متعهد و کادرآموزی کشور باشیم. مهمترین وظیفه بسیج اساتید تربیت جوانان مومن، انقلابی و عالم است که این نقش را به صورت فردی در کلاس ها ایفا می کنند. نقش دیگر بسیج اساتید روشنگری و تبیین مسایل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در راستای موضوعات کلان کشور است که در این زمینه بسیج اساتید گام های بلندی برداشته و گزارش کاملی ارایه می دهد.

بیانیه ۱۱ هزار استاد بسیجی در همبستگی با دانشجویان و اساتید اروپایی

وی در مورد عکس العمل بسیج اساتید و اقدامات آن در پاسخ به واکنش های دانشجویان جهان در مقابله با اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی گفت: نقش آفرینی‌ای که تمام اقشار بسیج و از جمله بسیج اساتید به آن می پردازند، صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و الهام بخشی در سطح جهان است که در قالب جهاد تبیین و امیدآفرینی انجام می شود. بیانیه ۱۱ هزار نفر از اساتید بسیجی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی و امضا و انتشار آن در جراید و فضای مجازی از جمله این اقدامات بود که با توجه به شرایط پیش روی دانشگاه ها و کانون های بسیج اساتید بیانیه ای به صورت مستقل منتشر و تحلیل شرایط و وضعیت موجود تبیین شد. محتوای تحلیل ها به صورت موضوعات گفتمانی در سطح گروه ها منتشر و اساتید بسیجی آن را در کلاس های مختلف برای دانشجویان بازگو کردند.

وی در ادامه گفت: روشنگری برای جوانان از سیاست ها و جنایت های مخرب و اندیشه دروغین لیبرال دموکراسی که شاهد خشن ترین برخورد با اساتید و دانشجویان اروپایی از سوی حامیان حقوق بشر و کسانی که قرآن سوزی و اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص) را آزادی بیان می دانند، همواره تبیین شده است که چگونه با آزادی بیان برخورد می کنند.

مقابله تمام آزادی خواهان و عدالت طلبان با رژیم صهیونیستی

مردانی گفت: امروز تنها ایران نیست که با اسراییل و جنایات رژیم صهیونیستی مخالف می کند، امروز مظلومیت مردم غزه تمام آزادی خواهان و عدالت طلبان را برای مقابله با سیاست های ظالمانه استکباری رژیم صهیونیستی پای کار آورده است.

وی در مورد اولویت های دولت جدید یادآور شد: مهمترین اولویت ها انتخاب کابینه دولتمردان کارآمد است که با توجه به مسئله اقتصاد، اشتغال و معیشت که از مسایل مهم جامعه است که البته مسایل فرهنگی و اجتماعی نیز از موضوعات کلانی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در آموزش عالی نیز آمایش آموزش ها، نیاز محوری آموزش ها و مسئله محوری آموزش ها از جمله منویات رهبر انقلاب است که باید مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد تا به سمت سرمایه گذاری علمی و تبدیل شدن دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه صنعت و اقتصاد حرکت کنیم.

مردانی تأکید: خوب است تمرکز روی سیستم آموزشی و تربیتی از دبستان تا آموزش عالی برای تربیت کادر جوان انقلابی و متخصص در آینده که از مدرسه آغاز می شود از دیگر اولویت های دولت آینده باشد.

۳۰ درصد از اساتید بسیجی بانوان هستند

وی در مورد تعداد بانوان بسیج اساتید گفت: ۳۰ درصد از اساتید بسیج اساتید خانم هستند که در دانشگاه ها فعالیت می کنند. بسیج اساتید در فعالیت ها نگاه جنسیتی ندارد اما موضوع الگوی سوم زن یکی از گفتمان های اصلی ما است که آن را دنبال می کنیم که در این موضوع دو همایش برگزار شده و فراخوان همایش سوم نیز به زودی اعلام می شود. بر همین اساس شرایط الگوی سوم زن و پایبندی به مسایل دینی، اجتماعی و فرهنگی اساتیدی از میان جامعه اساتید بانوان انتخاب می شوند که این فرآیند در حال طی شدن است و با ارزیابی از سطح استان سه نفر با توجه به شاخص های الگوی سوم زن مسلمان معرفی می شوند.

آمادگی بسیج اساتید برای ارایه راهکار در مسائل کلان کشور

مردانی خطاب به قوای سه گانه گفت: بسیج اساتید آمادگی خدمت رسانی در نظام حکمرانی برای ارایه راهکار در حل مشکلات و ازریابی میزان تحقق مصوبات و عملکرد دستگاه ها را دارد.

وی در مورد مهارت و تخصص و امیدآفرینی در جامعه و نقش بسیج اساتید در این مهم گفت: نقش آفرینی تخصصی اساتید بسیجی با توجه به گرایش ها و مهارت تحصیلی آنها در حوزه تعلیم و تربیت و اعتلای آموزش عالی کشور همواره در برنامه های آموزش و تربیتی، آموزش عالی مد نظر بوده است. در حوزه تخصصی نیز با توجه به توانمندی هایی که اساتید بسیجی در شناسایی نظام مسایل کشور و ارایه راه حل و تهیه بسته های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارند، می توانند در حوزه حل مسایل کلان کشور موثر باشند. در این رابطه قرارگاه کمک به کارآمدی نظام حکمرانی با ۲۰ کمیته تخصصی تشکیل شده است.

کد خبر 1767813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha