احیاء بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی گیلان در دولت سیزدهم

عباسی با بیان اینکه سال‌های گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی به دلائل مختلف تعطیل شده بود که با رویکرد دولت سیزدهم و اقدامات انجام شده است گفت:بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در دولت سیزدهم در گیلان احیاشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، اسدالله عباسی امروز (چهارشنبه ۲۳ خرداد) در نشست فعالان اقتصادی حوزه صنعت، معدن و تجارت استان با وزیر صمت در سالن غدیر استانداری نقش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در احیای کارخانه‌های تولیدی به ویژه صنعت نساجی در گیلان را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: صنعت نساجی و رنگ‌رزی در استان دارای سابقه طولانی‌ است لذا انتظار دارم ۸۵ هکتار کارخانه پوشش به طور کامل احیا شده و به یک شهرک مبدل شود.

وی با بیان اینکه افتتاح ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی نشان دهنده اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: مقرر شده بود پروژه‌های حوزه صنعت، ریلی، کشاورزی و دانش بنیان با حضور شهید جمهور افتتاح شود که از نعمت این عزیز بزرگوار به واسطه شهادت شان محروم شدیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مزیت‌های صنعتی گیلان در بخش‌های مختلف افزود: کارخانجات چای، سلولزی، روغن زیتون و نساجی در گیلان پیشینه قوی دارند و این یک مزیت در این استان است که باید به آن توجه شود.

عباسی با اشاره به افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده در گیلان بیان کرد: در جلسات متعددی که در جلسه هیئت دولت داشتیم در خصوص بخش زنجیره ارزش و تولید و به ویژه مزیت های استانی صحبت شد زیرا گیلان در حوزه‌های مختلف دارای ویژگی‌های خاص است‌ و اگر آن را گسترش دهیم بدون‌شک باعث توسعه اقتصاد و اشتغال در استان می شود.

وی یکی از معضلات گیلان در فصل تابستان را ناترازی حوزه انرژی دانست و تصریح کرد: ناترازی انرژی دیگر مبحث مطرح شده بود و قرار بود بر اساس برش استانی میزان انرژی مصرفی در حوزه صنعت مدیریت شود زیرا قطعی برق در صنایع مشکلاتی را ایجاد می کند ولی در سه سال گذشته نگذاشتیم صنایع استان دچار مشکل شود.

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص بخش اعظمی از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۱ در گیلان افزود: در حوزه تبصره ۱۸ و ۱۶ با تلاش های صورت گرفته ۹۶ درصد صورت گرفته و منتظر ابلاغ تسهیلات برای سال ۱۴۰۲ هستیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.

عباسی با تشریح سایر اقدامات انجام شده در دولت مردمی وانقلابی سیزدهم  شهید آیت الله رئیسی در گیلان بیان کرد: افتتاح پل آستاراچای، ساماندهی لندفیل سراوان که معظلی ۴۰ ساله بود، کاهش آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود با احداث تصفیه خانه ها زندان لاکان رشت و صنایع و غیره و همچنین احیای کارخانه پوشش از جمله این کارهاست.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در شناسایی اراضی بلااستفاده در کشور بیان کرد:  سال‌های گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی به دلائل مختلف تعطیل شده بود که با رویکرد دولت سیزدهم و اقدامات انجام شده، بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در این استان احیا و به مدار تولید برگشتند.

کد خبر 1767856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha