مساجدی که به همت طلاب، پایگاه قرآنیِ روستاها شدند

مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) قره درگزین همدان می‌گوید: یکی از کارهایی که برای جذب علاقمندان به تحصیل در این حوزه انجام شد استفاده از فضای ماه رمضان بود، در ۲۴ روستا از فضا و ظرفیت مساجد بهره گرفتیم و برنامه‌های قرآنی، تفسیر و محافل قرآنی را با حضور طلاب اجرا کردیم.

به گزارش خبرنگار شبستان، از همدان، حوزه علمیه قروه درگزین در سال ۱۳۸۶ به همت خیرین و امام جمعه وقت تاسیس شد و در حال حاضر در دو پایه تحصیلی فعالیت دارد.

حجت الاسلام وحید داوری در گفت‌ وگو با خبرنگار شبستان از همدان، با اشاره به اینکه حدود دو سال است که  این حوزه را تحویل گرفته گفت: زمانی که ما حوزه را تحویل گرفتیم در آستانه تعطیلی بود.

پیشبرد برنامه‌های قرآنی مساجد روستایی با استفاده از ظرفیت طلاب قرآنی

 مدیر حوزه علمیه قرآنی امیرمومنین(ع) شهرستان درگزین با بیان اینکه این حوزه مساحتی بالغ بر یک هزار متر مربع وسعت دارد بوده افزود: این حوزه شامل فضای مسکونی، خوابگاهی، آموزشی، تحصیلی، سالن غذا خوری، ورزشی، فضای سبز و... است.

وی با اشاره به اینکه در سالی که گذشت اقدامات خوبی در راستای پویایی این حوزه انجام شد افزود: این حوزه سال گذشته بیشترین جذب را در استان همدان با جذب ۳۴ طلبه داشته است  که ۲۵ نفر تکمیل پرونده و هشت نفر نیز توانستند با شرایط ادامه تحصیل در این حوزه بمانند.

پیشبرد برنامه‌های قرآنی مساجد روستایی با استفاده از ظرفیت طلاب قرآنی

داوری با بیان اینکه بیماری کرونا مشکلات زیادی ایجاد کرد و باعث پایین آمدن جذب بسیاری از حوزه‌ها شد که در این حوزه هم تاثیر گذار بود گفت: در سال گذشته دو اتفاق خوب در این حوزه افتاد که یکی از این اتفاقات خوب قرآنی شدن حوزه بود.

وی افزود: در این راستا با توجه به مجوز قرآنی شدن حوزه  طلاب در کنار تحصیل حفظ قرآن را هم دارند که از سال گذشته تا کنون طلاب در حال تحصیل توانسته‌اند حفظ بیش از سه جزء  قرآن را در کنار تحصیل داشته باشند.

پیشبرد برنامه‌های قرآنی مساجد روستایی با استفاده از ظرفیت طلاب قرآنی

مدیر حوزه علمیه قرآنی امیرالمومنین(ع) قروه درگزین با بیان ابنکه یکی از کارهایی که برای جذب علاقمندان برای تحصیل در حوزه علمیه داشتیم  استفاده از بستر و فضای ماه رمضان  بود گفت: در این زمینه  توانستیم در ۲۴ روستا از فضای و ظرفیت مساجد بهره بگیریم و برنامه‌های قرآنی، تفسیر و محافل قرآنی را با حضور طلاب  در حال تحصیل در مساجد داشته باشیم که با استقبال خوبی همراه بود.

 وی اضافه کرد: علاوه بر این در ایام اوقات فراغت دانش اموزان نیز  برنامه های تفریحی، اردویی، برنامه‌های تربیتی و تبیینی را نیز با محوریت حوزه علمیه برای دانش آموزان علاقمند داشته باشیم.

داوری با اشاره به اینکه امسال نیز ثبت نام علاقمندان به تحصیل در این حوزه را همزمان با سراسر کشور داریم تصریح کرد: دانش آموزان پایه های هشتم، نهم و دهم دهم  جذب می‌شوند بعد از ۶ سال با مدرک معادل فوق دیپلم از این حوزه فارغ التحصیل می‌شوند.

پیشبرد برنامه‌های قرآنی مساجد روستایی با استفاده از ظرفیت طلاب قرآنی

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ نفر در این حوزه تحصیل می‌کنند یادآور شد: این حوزه با ۴ نفر کادر اداری و اساتید فعال است.

مدیر حوزه علمیه قرآنی امیرالمومنین(ع) شهرستان درگزین ابراز داشت: برای جذب محدودیتی نداریم و علاقمندان می‌توانند تا پایان خرداد ماه برای ثبت نام در این حوزه  به سایت مراجعه و یا حضوری به آدرس بلوار معلم، حوزه قرآنی امیر مومنین(ع) این شهر مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه نیازمند کمک خیرین برای فعالیتهای پیشرو درحوزه علمیه امیرالمومنین(ع) هستیم خاطرنشان کرد: طلاب در حال تحصیل از خود شهرستان و اطراف این شهرستان هستند.

پیشبرد برنامه‌های قرآنی مساجد روستایی با استفاده از ظرفیت طلاب قرآنی

کد خبر 1767949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha