قول «دولت خانواده» درباره تورم/ تلاش برای تامین عزت در خانواده ایرانی

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دولت خانواده به مردم برای کاهش تورم قول می‌دهد، گفت: تلاش ما برای زندگی عزتمدانه خانواده ایرانی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید امیرحسین قاضی زاده  هاشمی در گفتگوی ویژه خبری با گرامی داشت یاد نام امام شهیدان و شهید جمهور با بیان اینکه این انتخابات به دلیل شهادت‌ رییس جمهور برگزار می شود در پاسخ به اینکه الگوی برنامه ۵ ساله چقدر مفید است گفت: در جریان تصویب برنامه ۶، ۵ و ۷ بودم البته برنامه های ۵ ساله،   سابقه قبل از انقلاب هم دارد واجرای آن با مشکلاتی مواجه بود و میزان عملکرد آنها زیر ۵۰ درصد بوده است، برنامه دولت و خانواده پیوست به برنامه هفتم است و برنامه دولت ما در راستای محقق سازی برنامه های هفتم در بخش خانواده است و  طبق  دستورات رهبر معظم انقلاب هر دولتی که روی کار بیاید باید برنامه هفتم را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از اصلاحات دارای اولویت، زیر ساخت‌هایش در برنامه هفتم پیش بینی شده است افزود: اما عملا با توجه به این که آغاز دولت جدید با شروع این برنامه است، یک سال دولت در عملکرد خود جلو  می افتد، البته این برنامه نیز به یک سری اصلاحات دارد. مثلا کیفیت اینترنت و صندوق‌های بازنشستگی هدف گذاری دقیق نداشته است که با لایحه‌ای دوفوریتی به مجلس در دولت آینده باید این امر را  می توان اصلاح کرد.

برنامه ششم مسئله محور نبود

وی در مورد آسیب شناسی از اجرای برنامه ششم گفت: برنامه هفتم هنوز در مجمع تشخیص است و دولت به شدت نسبت به بندهایی اجتماعی مقاومت کرد و دولت معتقد بود بار مالی ایجاد می کند که تحقق برنامه را با اشکال مواجه می کند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مشکل دیگر مسئله محور نبودن برنامه ششم بود، برنامه جای قانونگذاری یا دست اندازی به قوانین نیست و از سوی دیگر پیوستگی بودجه ندارد و اجرا و اولویت های قانون برنامه را دنبال نمی کند برای اجرای برنامه هفتم کاری در بنیاد شهید به عنوان نمونه انجام دادیم که قابل تسری است و برای برنامه یک پیوست اجرایی و ارزشیابی برای قانون برنامه نوشتیم که قابلیت اجرا دارد.

وی در مورد راهکارهای دولت آینده و اولویت در برنامه هفتم گفت: بدون سرمایه‌ گذاری رسیدن به اهداف امکان پذیر نیست، سرمایه گذرای از دولت به علت عوامل خارجی کاهش یافته و موجب استقراض دولت‌های دهه ۹۰ و افزایش هزینه ها شده و منابع دولت هم آب رفته است و سرمایه گذاری خصوصی به دلیل مالیات گذاری دستوری و موانع تولید و ... کاهش یافته وسرمایه گذاری داخلی ما وقتی پرریسک است حتما سرمایه گذاری خارجی را نیز با ریسک مواجه کرده است و موجب می شود تا سرمایه گذار خارجی فکر کند که سرمایه او کم می شود

وی ادامه داد: باید منابع دولت را اهرم کنیم تا برای سرمایه گذاران خارجی جذابیت ایجاد کند و محیط کسب و کار را به عنوان بسته های تسهیلاتی جذاب برای آنها فراهم کنیم. در هیچ کشوری هواپیما یا ماشین و دارو  به تنهایی تولید نمی شود بلکه  برخی صنایع به صورت مشترک انجام می شود موجب توسعه بازار و تجارت می شود و مردم نیز لذت رشد اقتصادی را بچشند و مجموعه رفاه عمومی در کشور افزایش یابد.

دولت خانواده قول می دهد تورم را کاهش دهد 

قاضی زاده هاشمی در مورد تک رقمی شدن تورم و قیمت‌ها اظهارکرد: ۷ سال پی درپی تورم ۳۰ درصد داشتیم اما به اجماع نظر کارشناسان و با برنامه انظباط بخشی این تورم کاهش یافتنی است و آن انظباط بخشی عملیات  دخل و خرج دولت است تا منابع خود را متناسب کند چون دخلت نیست خرج اندازه کن. دولت خانواده این قول را به مردم می دهد که تورم را کاهش دهد.

وی ادامه داد: اولا بازار غیر رسمی ارز را به رسمیت بشناسیم تا فردی که می خواهد ارز خود را به فروش برساند در این بازار است. لنگر اسمی از دلار باید به ریال منتقل شود. باید اجازه دهیم واردات خودرو به راحتی انجام شود و این‌گونه افزایش قیمت دلار در این موضوع در کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

وی اظهارکرد:بازار روشن رسمی ارز در داخل کشور نداری باید بازارهای غیر رسمی ارز باید به رسمیت شناخته شود و کشف قیمت باید به شکل توافقی اتفاق بیفتد.   ارز شناور مدیریت شده لازم است عملی شود و نباید سرکوب صوری قیمت با شوک درمانی اتفاق بیفتد.

تولید کننده را با انواع مالیات ها آزار ندهیم

وی در مورد بحث مالیات گفت: مالیات یا ضد تولید و یا انجام نمی شود اما مالیات برکل درآمد یا پی ای تی است که یک کار اصلی است و یک رژیم مالیات برای تمام خانواده ها ایجاد می کند تولید کننده را با انواع مالیات ها آزار ندهیم و یک نظام هوشمند برای مالیات تعریف کنیم.  مردم‌آزاری و مالیات‌های بی ارزش را کنار بگذاریم، لازم است تا رژیمی یک پارچه بر پایه مالیات و یارانه برای خانواده‌های ایرانی شکل گیرد.

قاض زاده هاشمی  اظهارکرد: نباید تولید کننده را با مالیات‌های ممیز محور آزار بدهیم نظام کاملا هوشمند باید جایگزین این مدل شود.

مشکل زمین در ایران نداریم/ بسیاری از دستگاه‌ها احتکار زمین می‌کنند

قاضی‌زاده هاشمی  در مورد مسئله مسکن با بیان اینکه وعده‌ای شهید رئیسی برای مسکن  قابل انجام است تصریح کرد: قیمت زمین را باید کاهش دهیم، در ایران مشکل زمین نداریم، میزان زمینی که در این دوسال در دولت سیزدهم توزیع شد برابر با ۲۰ سال گذشته بود. خیلی از دستگاه‌ها احتکار زمین می‌کنند و دولت باید با این موضوع مبارزه کند. افرادی که فاقد زمین هستند باید به شکل رایگان یا قیمت خیلی کم صاحب زمین شوند.

۴۰ درصد هزینه مسکن برای مجوزهای مختلف و شهرداری است

وی خاطر نشان کرد: هزینه زیادی در تولید مسکن، خرج مجوزها مختلف، شهرداری و کارهای اداری می‌شود که قریب به ۴۰ درصدهزینه مسکن است. با انبوه‌سازی مسکن و صنعتی‌سازی می‌توان قیمت مسکن را کاهش داد.

 دیوان‌سالاری موجب فساد بی‌نهایت است

قاضی زاده هاشمی  در مورد نظام بروکراسی  و دولت الکترونیک  اظهارداشت: مدل حکمرانی کشور باید هوشمند شود و شکل هرمی به خود بگیرد. یعنی تمام اختیارات راس هرم به کف هرم در بستری هوشمند منتقل شود. فقط الکترونیکی  شدن خدمات مهم نیست زیرا در خدمات الکترونیک بعضا کسی پاسخگو نیست دیوان‌سالاری موجب فساد بی‌نهایت می‌شود.

وی در مورد استفاده از سواحل دریایی گفت: جمعیت ساحلی کشور باید سه برابر شود در دولت شهید رئیسی ۲۷ شهر ساحلی تصویب شد. مردم بلوچستان بزرگترین سرمایه شهرهای ساحلی جنوب شرقی کشور هستند، باید یک تشکیلات توسعه‌گر داشته باشیم و اراضی کشور در ساحل‌ها آزادسازی شود.

دستگاه‌های دولتی نباید به جای مردم، سرمایه‌های آنها را کنترل کند

وی با بیان اینکه غیر از یارانه‌ای که به مردم می‌دهیم باید دارایی‌های آنان را به خودشان برگردانیم گفت: شرکت‌های بزرگی مثل شرکت ملی گاز و شرکت‌های پالایشگاهی باید حق مردم را به آنان بدهد. دستگاه‌های دولتی نباید به جای مردم، سرمایه‌های آنها را کنترل کند. بورس ایران جزء اندک بورس‌های کشورهای جهان است که شرکت‌های دولتی در آن وجود ندارد. بنابراین شرکت‌های دولتی باید وارد بورس شوند.

یک فرد شاغل با درآمد بالا و پس انداز ۱۷ درصد  در هر خانواده وظیفه دولت است

قاضی زاده  هاشمی تصریح کرد: باید یک نظام یک پارچه مالیات- یارانه درست کنیم، دولت وظیفه دارد تا حداقل در هر خانواده ‌ای یک فرد شاغل با درآمد بالا و حداقل ۱۷ درصد پس انداز وجود داشته باشد.

 این نامزد انتخابات ریاست جمهوری  معتقد است باید منابع گسترده نفت و گاز برای تولید ثروت، ارزش افزوده برای افزایش اشتغال مصرف شود. برای هر خانواده بسته انرژی در نظر گرفته میشود و علاوه بر یارانه‌ها این موضوع نیز به خانواده ها اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت خانواده کارها را به مردم واگذار می‌کنیم و جایی خواهیم بود که مردم نیازمند حضورمان هستند گفت: در دولت ما بر خانواده و اقتصاد آن متمرکز خواهیم شد تا خانواده‌ها با عزت زندگی کنند. این سیاست‌گذاری ها در دولت شهید رئیسی انجام شده و این موارد را ادامه خواهیم داد. در راستای شکوفایی بودیم که شهید رئیسی از میان‌مان رفت. حتما به فکر تاکسی های اینترنتی و تامین بنزین آن‌ها هم هستیم.

کد خبر 1767972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha