مهم‌ترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی، مشارکت حداکثری است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: مهم‌ترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی، مشارکت حداکثری است، اینکه چه کسی انتخاب می‌شود قطعا حتما و به یقین بسیار مهم است اما اگر بهترین فرد با رای کم انتخاب شود این برای نظام اسلامی خوشایند نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۵ خردادماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: یکی از عوامل بسیار موثر در تحکیم بنیان خانواده، همکاری و تعاون در خانواده است که بسیار حائز اهمیت می باشد.  
امام جمعه عنبرآباد افزود: کمک کردن به یکدیگر در خانواده مخصوصا کمک کردن شوهر به همسر در امور خانه، بیانگر علاقه و محبت به یکدیگر است،  
وی بیان کرد: در اسلام کمک کردن به همسر در امور خانه از فضایل یک انسان وارسته و خودساخته بر شمرده شده و بر انجام آن تاکید و سفارش شده است.
حجت الاسلام بامری ابراز کرد: اولیای خدا اول کسانی بودند که بیش از همه به این امر اهتمام داشتند و در سیره عملی خودشان این مهم را جاری و ساری کردند.  
خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: در روایتی از رسول مکرم اسلام (ص) آمده که حضرت فرمودند؛ خدمت شوهر به همسر صدقه محسوب می‌شود و در جای دیگری خطاب به امیرالمومنین (ع) فرمودند؛ یا علی، کسی به خانواده خودش خدمت نمی‌کند، مگر انسان صدیق یا شهید یا مردی که خدا خیر دنیا و آخرت را برای او بخواهد.
وی اظهار کرد: از این روایت چنین برمی آید که همکاری و خدمت در خانه هم باعث خیر دنیا و آخرت انسان است و برای خود انسان خوب است و هم باعث تحکیم روابط خانوادگی می‌شود.
حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: همکاری و خدمت در خانه باعث می‌شود تا زندگی همراه با آرامش، مهر و مودت باشد و از مشکلاتی که در خانواده هست کم شود آنگاه است که مشکلات جای خودش را به محبت و تحکیم روابط می دهند.
امام جمعه عنبرآباد با اشاره به اینکه همکاری در امور خانه نشانه علاقه و دوستی است، عنوان کرد: این مهم روشی کارآمد برای مدیریت خانواده، عاملی در پیوند و همدلی زن و مرد، نمادی از مسئولیت پذیری و راهکاری در ایجاد توازن و تعادل در نظام خانواده است.
وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع)، بیان کرد: در روایت است آن حضرت فرمود؛ ثمره تقوا سعادت، نجات، طهارت، معرفت، بصیرت و رستگاری است.
حجت الاسلام بامری با بیان اینکه نهم ذی‌الحجه روز عرفه را در پیش داریم، اضافه کرد: غرفه روزی بسیار بزرگ و فرصتی بسیار مغتنم برای خداشناسی و کسب معرفت است.
خطیب جمعه عنبرآباد تصریح کرد: یکی از مهمترین و بهترین فرصت‌های روز عرفه فرصت خداشناسی و تامل وتدبر در دعای عرفه امام حسین (ع) است، دعای عرفه آن دعایی است که در واقع بیان و شرح حقایق توحیدی و مراتب آن است.
وی با اشاره به اینکه دعای عرفه ما را به خداشناسی نزدیک می‌کند، بیان کرد: عرفه روز استغفار و روز دعا  است، روایت است بنابراین توجه، تضرع، دعا و استغفار در این روز بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام بامری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، ابراز کرد: در ایام تبلیغات انتخاباتی هستیم این ایام یک آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی است، تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و مناظرات نباید موجب شود که خط اصلی درگیری با دشمن گم شود تسویه‌ حساب های سیاسی باعث باز کردن میدان برای بدخواهان نظام جمهوری اسلامی می شود.
امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: متاسفانه برخی‌ها نقطه درگیری را اشتباه می‌گیرند و خط خمپاره و توپخانه خودشان را آتش می‌کنند منتها به سمت نقطه‌ای نشانه می‌گیرند که دوست ایستاده است نه دشمن که‌ این بسیارخطرناک است بنابراین نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها مراقب باشند و خط درگیری با دشمن را مشخص کنند.
وی اظهار کرد: مناظرات تلویزیونی نامزدهای انتخابات ممکن است جو انتخاباتی را پرشور کند اما ملاحظات آن حتماً باید مدنظر باشد اگر این ملاحظات و اخلاق رعایت نشود این محمل ظرفیت رسانه‌ای را تبدیل به تریبونی برای ترویج بد اخلاقی و بدبینی به کشور می کند.
حجت الاسلام بامری افزود: اگر این اتفاق توسط نامزدها یا حامیان و طرفداران آنها رقم بخورد نه فقط رقیب انتخاباتی بلکه خودشان را هم گرفتار آثار و تبعات آن خواهند کرد بنابراین باید مراقبت کرد.
خطیب جمعه عنبرآباد تاکید کرد: مهم‌ترین اولویت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی، مشارکت حداکثری است، اینکه چه کسی انتخاب می‌شود قطعا حتما و به یقین بسیار مهم است اما اگر بهترین فرد با رای کم انتخاب شود این برای نظام اسلامی خوشایند نیست.
وی عنوان کرد: یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی، انتخابات با شکوه با حضورحداکثری مردم است، مشارکت حداکثری قطعا برکات و فواید زیادی برای مردم، جامعه و نظام اسلامی دارد.
حجت الاسلام بامری با بیان اینکه مشارکت حداکثری تولید اقتدار ملی می‌کند، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مقبولیت نظام را تقویت می کند، ثباث سیاسی را ارتقاء و همبستگی و وحدت ملی را افزایش می‌دهد و افزایش بازدارندگی و دفع تهدیدها را به دنبال دارد، تقویت موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه رمز موفقیت هم وحدت کلمه است، تصریح کرد: وحدت کلمه دو لایه دارد اول انسجام و همستگی ملی و دوم، اتحاد جبهه انقلاب است، امروز جبهه انقلاب برای پیروزی و سربلندی کشور نیازمند دو راهبرد کلیدی و مشخص در صحنه انتخابات است.
وی اضافه کرد: راهبرد اول، راهبرد شهید حاج قاسم سلیمانی است که ناظر به لایه اول وحدت کلمه، یعنی وحدت و انسجام ملی است که نتیجه مبارک آن تحقق مشارکت حداکثری خواهد بود.
حجت الاسلام بامری ابراز کرد: راهبرد دوم، راهبرد شهید رئیسی است که ناظر به لایه دوم وحدت کلمه، یعنی وحدت جبهه انقلاب در انتخاب مصداقی گزینه نامزد رئیس جمهور چهاردهم و اجماع بر یک نفر از نامزدهای صالح جبهه انقلاب و معرفی آن فرد به عنوان نامزد اصلح و جانشین شایسته شهیدجمهور شهید رئیسی است.
خطیب جمعه عنبرآباد ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: ۲۷ خرداد سالروز تاسیس جهاد کشاورزی به فرمان حضرت امام راحل و عظیم الشأن است، شاید در عظمت خدمات نهاده‌های انقلاب اسلامی هیچ نهادی به دو نهاد سپاه و جهاد نرسد.
وی ابراز کرد: این نهاد دو قلوی انقلاب مظهر ایمان انقلابی، روحیه و مدیریت جهادی و سازندگی‌ مادی و معنوی شدند، با جهاد سازندگی پیام انقلاب اسلامی به عمق روستاها و اقصی نقاط کشور رفت.
حجت الاسلام بامری گفت: با جهاد سازندگی پیام انسانی و اسلامی انقلاب در میان مردم محروم عمق پیدا کرد اما حیف که آن مسیر ادامه پیدا نکرد و امروز احیای جهاد سازندگی با تقویت الگوی مدیریت جهادی امکان‌پذیر است.

کد خبر 1768001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha