هتک حرمت نظامیان صهیونیستی به مسجدی در رفح + فیلم

فیلم منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی سربازان اسرائیلی را نشان می دهد که یک مسجد در گذرگاه رفح را به آشپزخانه تبدیل کردند و عبارت‎‌های موهن نسبت به پیامبراکرم(ص) روی دیوار آن نوشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، یک فیلم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن سربازان اسرائیلی را در حال کباب کردن در یک مسجد گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه رد نزدیکی مرز مصر نشان می دهد.

 یکی از سربازان در این فیلم از گروهی به نام «میکاتا» که به "گشت حمله آتشین" معروف است، تشکر کرد و گفت: از صمیم قلب از شما متشکرم. ما شما را دوست داریم.

 هنگامی که سرباز اسرائیلی گوشی خود را به حرکت درآورد، خرابکاری در مسجد واز بین بردن وسایل آن مشخص شد. این سربازان روی دیوارهای مسجد عبارت های موهن نسبت به اسلام و پیامبر اکرم(ص) نوشتند.

این فیلم به سرعت در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی جهان عرب منتشر شد که خشم و ناراحتی آنها را برانگیخت.

هتک حرمت نظامیان صهیونیستی به یک مسجد در رفح + فیلم

الجزیره با بررسی انجام داده متوجه شد که تاریخ این فیلم به چهارم ماه کنونی برمی گردد. این فیلم سربازان اسرائیلی را نشان می‌دهد که وعده های غذایی به عنوان هدیه تشکر و قدردانی از گروه «گشت حمله آتشین» که توسط شخصی به نام «موشه توردز» تاسیس شده است، به آنها ارسال کردند.

 این گروه برای برگزاری میهمانی باربیکیو و تهیه غذا برای نیروهای اشغالگر اسرائیلی مستقر در شهر رفح در جنوب غزه فعالیت می کند.

موشه این فیلم را در حساب کاربری خود در پلتفرم TikTok منتشر کرد و نوشت: تنها گشت حمله آتشین قادر است با ۶۰۰ گرم گوشت و مرغ و یک جعبه پر از شیرینی و عشق وارد رفح شود.

کاربران شبکه های اجتماعی اصرار نیروهای اشغالگر در هتک حرمت اماکن مذهبی را محکوم کردند و با تقبیح این اقدامات نوشتند: نیروهای اشغالگر از جنایاتی که از ۹ ماه پیش علیه مردم غزه مرتکب شدند، راضی نبودند. و تخریب بیشتر مساجد شهر توسط آنها، کافی نبود، آنها حرمت مساجد را با تبدیل شان به رستوران  زیر پا گذاشتند.

برخی کاربران نوشتند: این رفتار دلیلی «فروپاشی کامل» ارتش اشغالگر است، زیرا سربازانش می‌دانند که مقاومت کمین‌هایی برای به دام انداختن آنها آماده کرده‌اند، به همین دلیل نیروهای صهیونیستی برای حفاظت خود در مساجد مشتقر شدند و اگر مقاومت به نها حمله کند، خواهند گفت مقاومت درحال تخریب مساجد است.

 برخی دیگر گفتند: اشغالگران اسرائیل از تحریک احساسات مسلمانان دست برنمی‌دارد. این رفتار وحشیانه برای هتک حرمت به مقدسات اسلامی با توجه به ناتوانی بین‌المللی در متوقف کردن این رژیم مورد حمایت آمریکا و غرب و ارتکاب نقض بیشتر تمام اخلاقیات و قوانین انجام می گیرد.  

ارتش رژیم صهیونیستی چند هفته پیش اعلام کرد: کنترل کامل خود بر گذرگاه رفح را به دست گرفته است. این گذرگاه نقطه اصلی ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه است.

کد خبر 1768002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha