شیرازه پاشیده شیعیان در دوره امام محمدباقر(ع) منسجم شد

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت نقش امامت امام محمدباقر(ع) و رسالت آن حضرت گفت: دوران زندگی امام محمدباقر(ع) ایام خاصی از تاریخ است؛ مسئولیت های امام بسیار خطیر بود باید شیرازه از هم پاشیده شیعیان منسجم کند و شیعه را در مسیر و مدار تکاملی خود آن تقویت و هدایت می کرد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نمازجمعه کرج ۲۵ خرداد با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: اهل تقوا معمولا سکوت می کنند تا سخن بگویند آنچنان که حضرت علی (ع) در خطبه ۹۹ به آن اشاره کرده است؛ نتیجه سکوت حکمت است. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: دوران زندگی امام محمدباقر(ع) دوران خاصی از تاریخ است؛ مسئولیت های امام بسیار خطیر بود باید شیرازه از هم پاشیده شیعیان منسجم کند و شیعه را در مسیر و مدار تکاملی خود آن تقویت و هدایت می کرد. 

وی با اشاره به اهمیت نقش امامت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: اعلام عمومی رسالت در زمان حاکمیت هشام در مکه یکی از اقدامات حضرت امام محمدباقر(ع) در مسیر امامت بود. 

وی با بیان اینکه امام محمدباقر(ع) آموخت که نسبت به دین چگونه تولی و تبری داشت توضیح داد: یکی از روشن ترین و شاخص ترین نشانه های ایمان، تولّی و تبری است؛ مسئله ای که در انسان به صورت حب و بغض نشان داده می شود؛ نمی شود هم ایمان داشت و هم نسبت به بی ایمانی بی تفاوت بود.

خطیب نمازجمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: آغاز دهه ولایت و امامت را در پیش داریم، روزهای نمایان شدن هدف خلقت انسان که انسان به قرب الهی نائل آید. روزهای قربان و عید سعید غدیر خم از روزهای مهمی است که غایت خلقت در آن وجود دارد.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به ضرورت توجه دعای عرفه اشاره کرد و گفت: نتیجه عرفه و عید قربان به قرب الهی منتهی می شود؛ اینکه با تأسی به حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) یاد بگیرم که رضایت و قرب خدا مقدم بر هر تکلیفی است.

 حضور حداکثری در عرصه انتخابات مصداق تواصی به حق است

امام جمعه کرج عنوان کرد: کسی که از عرفان عرفه بهره برد می شود دینداری که برای مولای خود از هر تعلقی می گذرد؛می شود کسی مانند مسلم بن عقیل یا شهید چمران که با گذشت از مرتبه علمی در راه امام و ولیّ امر خود به صحنه آمد. یاری رساندن به امام معصوم(ع) زمان و مکان ندارد. 

خطیب نماز جمعه کرج تصریح کرد: آنچه بین اهل ایمان،پیوند ایجاد می کند، مسئله ولایت است، اگر کسی راضی به عمل قومی باشد در عمل آنان شریک است امروز می بینیم که دانشجویان آزاده آمریکایی از عمل رژیم اسرائیل و حمایت آمریکا اعلام برائت می کنند در حالی که بسیاری دیگر حمایت خود را از اعمال رژیم اسرائیل انجام می دهند. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، انتخابات و شرکت مردم در عرصه های سیاسی و اجتماعی است، مردم از بدو انقلاب بیش از ۴۰ مرتبه پای صندوق آمده اند و همبستگی و مشارکت سیاسی و اجتماعی را به نمایش گذاشته اند. مردم به تذکرات انتخاباتی ۱۴ خرداد که از طرف رهبرمعظم انقلاب مطرح شده دقت کنند؛ به نوع گویش کاندیداها، حتی حمایت افراد خاص و شاخص از آن ها می توان فهمید که اصلح کیست؟. همه وظیفه داریم که یکدیگر را تواصی به حق کنیم و امروز حضور حداکثری در عرصه انتخابات مصداق تواصی به حق است. 

کد خبر 1768003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha