۶۵ درصد مردم شهر خوی الگوی مصرف را رعایت می کنند

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهرستان خوی گفت: تامین آب شرب پایدار، کاهش دبی چشمه های تامین کننده آب و فرسودگی سیستم شبکه توزیع از عمده ترین چالشها و مشکلات این شهرستان است و ۶۵ درصد مردم شهر خوی الگوی مصرف را رعایت می کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، یداله سلطانی، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهرستان خوی، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته صرفه جویی گفت: مشارکت مردمی،  تلاش آگاهانه و برنامه ریزی شده برا ی افزایش سطح آگاهی جامعه از طریق آموزش و بسیج عمومی و اجرای برنامه های ملی برای تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف آب و مبارزه با آلودگی آب ضروری است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب در دولت سیزدهم پرداخت و افزود : ۱۱ پروژه در بخش شهری با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان، ۱۸ پروژه در بخش روستایی با اعتبار ۱۰۶ میلیارد تومان با تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی  واجرای۱۰ پروژه با مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان با مشارکت فرمانداری و شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در حال اجرا داریم. 

سلطانی به عملکرد شرکت در بخش جاری اشاره کرد و افزود : در این بخش کارهای مهمی انجام شده که میتوان اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب به طول ۴۰ کیلومتر، اصلاح شبکه و خط انتقال بطول ۱۵ کیلومتر، تعویض کنتور خراب مشترکین ۴۳۳۹ فقره ، نصب انشعاب ۸۸۶۶ فقره و مرمت و بهسازی چشمه ی ۱۳ روستا با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد. 

وی در ادامه شاخص بهره مندی آب در بخش شهری و روستایی به ترتیب ۱۰۰ و ۷۸ درصد اعلام کرد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی اهم اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در بخش فاضلاب را حصار کشی و حفاظت فیزیکی کل تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بطول ۳۲۲۰ متر، پوشش سقف ایستگاه پمپاژ، راه اندازی آشغالگیر، احداث اتاق دیزل ژنراتور، انجام مطالعات اولیه طرح جمع آوری فاضلاب شهرهای فیرورق، ایواوغلی، قطور و روستای بدل آباد توسعه ۲۸ کیلومتری شبکه جمع آوری فاصلاب، نصب ۶۶۸۲ فقره انشعاب جدید فاضلاب و ارتقاء جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب در شهرستان خوی به ۶۷ درصد عنوان کرد. 

سلطانی به تشریح آخرین وضعیت آبرسانی در شهرستان خوی اشاره کرد و تصریح کرد : شهرستان خوی با شهر خوی، فیرورق، ایواوغلی، دیزج دیز، قطور و زرآباد با مرکزیت خوی و ۲۰۹ روستا در ۵ بخش با جمعیت بالغ بر ۳۴۰۰۰۰ نفر با ۱۳ هزار مشترک با جمعیت تحت پوشش شهری ۱۰۰ درصد ، و روستایی ۷۷/۷۶ درصد و نیاز آبی ۲۵۰۰ لیتر درثانیه با ۱۰۹ حلقه چاه ( ۴۳ حلقه شهری و ۶۶ حلقه روستایی) و ۵۳ دهنه چشمه در حال خدمت رسانی است. 

وی مشکل تامین آب شرب پایدار، کاهش دبی چشمه های تامین کننده آب و فرسودگی سیستم شبکه توزیع از عمده ترین چالشها و مشکلات این شهرستان در تامین آب شرب این شهرستان ذکر کرد. 

سلطانی خاطر نشان کرد : برای رفع چالش ها و مشکلات برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی کرده ایم. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی به تمهیدات و برنامه های آتی در حوزه فاضلاب شهر خوی اشاره کرد و گفت: احیاء و اخذ ماده ۲۳ فاضلاب شهر خوی با اعتبار ۵۱۰ میلیارد تومان انجام شده و پیگیری اخذ ماده ۲۳ شهر دیزج دیز نیز بعنوان شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر به سازمان برنامه بودجه استان ارائه شده است و همچنین با توجه به مطالعات فاز اول طرح جمع آوری فاضلاب شهرهای فیرورق ، ایواوغلی و قطور و روستای بدل آباد پیگیری مطالعات فاز دوم و نقشه برداری در برنامه امسال خواهیم داشت.

 سلطانی در ادامه از مشترکین شهر خوی تشکر ویژه کرد و ادامه داد : ۶۵ درصد مردم شهر خوی الگوی مصرف را رعایت می کنند. 

گفتنی است؛ در همین روز میز خدمت شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی با حضور مدیرعامل، معاونین، روسای ادارات تابعه و همکاران شرکت در مصلی نمازجمعه برگزار و مسایل و مشکلات مراجعه کنندگان مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1768006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha