حضور مردم در انتخابات تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را خنثی می‌کند

امام جمعه شهرستان ماکو گفت: حضور مردم در صحنه‌ انتخابات باعث می شود تا تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان نظامِ‌اسلامی خنثی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه شهرستان ماکو، در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: از منظر مقام معظم رهبری در نظام مردم سالاری دینی، مهمترین اولویت در انتخابات، عبارت از مشارکت حداکثری است و اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، قطعاً و حتماً بسیار مهم است.

وی افزود: ما اگر بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست و برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، در نمایش همبستگی ملّی، از جملة مهم‌ترین جلوه‌های اثرگذار است و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی، یقیناً فوائد زیادی را برای مردم خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: حضورپررنگِ مردم درپای صندوق های رأی، اقتدار ملی کشور را تقویت خواهد کرد و همانطوری که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: ایران قوی، در سایه مشارکت حداکثری مردم اتفاق  خواهد افتاد؛ ﴿وَ أعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ﴾. و  هر اندازه حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخاب‌شان شایسته‌تر باشد، مقبولیت نظام سیاسی بالاتر و قدرت مدیریت آن نظام، در محیط داخلی بیشتر شده و تأثیرگذاری آن در نظام بین‌الملل افزون‌تر می‌شود و حضور مردم در صحنه‌ انتخابات باعث می شود تا تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان نظامِ‌اسلامی خنثی گردد.

وی گفت: مشارکت حداکثری باعث می‌شود تا ثباب سیاسی در کشور ارتقا یابد و چون بین ثبات سیاسی در کشور با امنیت و مشارکت حداکثری، رابطة مستقیمی وجود دارد، لذا از جمله راهبردهای دشمنان نظام اسلامی در آستانه انتخابات در دوره‌های مختلف، عبارت از این بود و دشمن تلاش می کرد تا کشور را از نظر سیاسی بی‌ثبات کند و چون دشمن با این راهبرد خود، از یک طرف امنیت و آرامش جامعه را به هم می‌زد و از طرف دیگر، اعتبار و اقتدار نظام اسلامی را در عرصه‌ داخلی و خارجی مورد هدف قرار می‌داد.
حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی باعث می‌شود تا همبستگی و وحدت ملی افزایش یابد و چون از جمله‌ مهم‌ترین ظرفیت‌های ایران اسلامی، تنوع قومی، مذهبی و زبانی است؛ لذا روحیه‌ ملی و همبستگی اجتماعی، چه در سطح آحاد مردم و چه در سطح نخبگانی، معمولاً از جمله موضوعاتی بوده که دوست و دشمن به آن اعتراف کرده‌اند و نمود عینی این همبستگی، در انتخابات متجلی می‌شود.
وی گفت:  مشارکت حداکثری در انتخابات و تجمیع آراء بر روی افراد شاخص، باعث می‌شود تا آسیب‌پذیری ارکان نظام تصمیم‌گیری و اجرایی کشور کاهش یابد و حضور مردم در پای صندوق های رأی باعث می‌شود تا قدرت بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها، و همچنین حفظ امنیت و اقتدار ملی، افزایش یابد.
امام جمعه شهرستان ماکو ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث می‌شود تا موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، تقویت گردد و امروز موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان که زمینة اضمحلالِ صهیونیست‌ها را، در نظام بین الملل فراهم کرده، محصول گفتمان انقلاب اسلامی در تبیین جنایات صهیونیستها بر علیه مردم مظلوم غزه است و این دستاورد مهم، نتیجة حضورِ فعال، مؤثر، مستمر و گسترده مردم در صحنه‌های مختلفِ انقلاب‌ است.
شهید چمران انسانی مؤمن و بصیر
وی با بیان اینکه در آستانه سالروز شهادت سردار رشید اسلام مصطفی چمران قرار گرفته‌ایم، گفت: این روز، به نام روز بسیج اساتید نیز نامگذاری شده است و این روز را به تمامی اساتید بسیجی تبریک و تهنیت عرض نموده و یاد خاطره‌ شهید چمران را گرامی داشته و از خدواند تبارک و تعالی به روح پاک این شهید بزرگوار علو درجات آرزو می‌کنم.
حجت الاسلام هاشمی گفت: مقام معظم رهبری در توصیف شهید چمران‌ می‌فرماید: این شهید بزرگوار، انسانی مؤمن، مجاهد، شجاع، بصیر، دانشمند، منصف، هنرمند، باصفا، اهل مناجات، دارای روحیه‌ای لطیف و بی‌اعتنای به نام و مقام دنیا بود. لذا امروز، اساتید عزیز نیز باید این ویژوگی های شهید چمران را به عنوان بهترین الگو برای خود قرار دهند.
بسیج سازندگی نماد خدمت به مردم
وی ادامه داد: بیست و هفتم خرداد ماه نیز مصادف با سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام (رض) است، گفت: بعد از آنکه جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی تقلیل یافت، مقام معظم رهبری دستور تأسیس بسیج سازندگی را دادند تا کارهای جهادی در کشور توسط این نهاد انقلابی انجام پذیرد. امروز بسیج سازندگی نماد خدمت به مردم است.
این مسئول افزود: مقام معظم رهبری در بیانیة گام دوم انقلاب می‌فرماید: «در رژیم طاغوت بیشترین خدمات و درآمدهای کشور در اختیار گروه کوچکی از پایتخت‌نشینان یا همسانان آنان در برخی دیگر از نقاط کشور بود. مردم بیشتر شهرها بویژه مناطق دوردست و روستاها، در آخر فهرست قرار داشتند، و غالباً محروم از نیازهای اوّلیّه‌ی زیرساختی و خدمت‌رسانی بودند.
امام جمعه شهرستان ماکو  گفت: جمهوری ‌اسلامی در شمار موفّق‌ترین حاکمیّت های جهان قرار گرفته؛ لذا خدمت و ثروت را، از مرکز کشور خارج نموده و به دور افتاده‌ترین روستاها منتقل کرد و آمار بزرگ راه‌سازی و خانه‌سازی و ایجاد مراکز صنعتی و اصلاح امور کشاورزی و رساندن برق و آب و مراکز درمانی و واحدهای دانشگاهی و سد و نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است؛ بی‌شک این همه، نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنه‌ای برای مدیران جهادی و با اخلاصِ در نزد خداوند تبارک و تعالی و مخلوقات الهی است.
کد خبر 1768022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha