انتخاب رئیس جمهور در تراز انقلاب یک ضرورت است

امام جمعه شهرستان مارگون مسئله انتخابات را یادآور شد و مشارکت در انتخابات را سرنوشت ساز دانست و گفت: انتخاب رئیس جمهوری که در تراز انقلاب اسلامی باشد یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را در رابطه با دلایل و موانع شتاب در کار خیر دانست و اظهار کرد: چرا خداوند متعال می‌فرماید «فاستبقوا الخیرات در کارهای خیر سبقت بگیرید» و  باید روشن شود چرا انسان‌ها در کارهای خوب و بد شتاب می‌کنند؟.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: از دست ندادن فرصت‌ها برای به دست آوردن منافع دنیوی یا اخروی جواب مناسبی است که به این پرسش می‌توان پاسخ داد.

وی ادامه داد: انسانی که به دنبال امور اخروی است در کارهای خوب شتاب می‌کند و فرصت‌ها را غنیمت می‌شمارد و انسانی که به دنبال امور دنیوی و صفات رذیله است، فرصت‌ها را غنیمت می‌شمارد تا به امور دنیوی دست پیدا کند.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: امیرالمومنین امام علی علیه السلام می‌فرمایند «خدا شما را رحمت کند، پس بشتابید به سوی آباد کردن خانه‌هایی که شما را به آباد کردن آن فرمان داده‌اند و به سوی آن دعوت کرده‌اند».

خطیب نماز جمعه مارگون بیان کرد: منظور از کلام امام علی علیه السلام این است که رحمت خدا شامل انسان‌هایی می‌شود که به دنبال آباد کردن منزل آخرت خود باشد، نه به دنبال آباد کردن دنیای خود هستند.

وی با بیان اینکه امام در ادامه این حدیث می‌فرماید «آه چگونه ساعات در روز و روزها در ماه و ماه‌ها در سال و سال‌ها در عمر آدمی شتابان می‌گذرد»، اظهار کرد: آن چیزی را که انسان هنگام مرگ همراه خودش می‌برد، انجام اعمال صالح و کارهای نیک است که باعث سعادت مندی انسان‌ها در دنیا و آخرت می‌شود.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: ممکن است انسان قصد خیر داشته باشد، ولی به اندازه ای شیطان در دل او وسوسه ایجاد می‌کند تا کار خیر را انجام ندهد، لذا باید همه مومنین و متدینین در کار خیر سبقت بگیرند؛ چرا که این کار خیر باعث موفقیت انسان در دنیا و آخرت می‌شود .

امام جمعه شهرستان مارگون  با ذکر این سوال که چه چیزهایی می‌تواند موجب از دست دادن فرصت‌ها شود، گفت: نخست فقر، شخصی که فقیر است به دلیل نداشتن امکانات نمی‌تواند کارهای خوبی را از قبیل کمک به نیازمندان انجام دهد.

وی دومین عامل را ثروت دانست و ادامه داد: گاهای پیش می‌آید انسانی که در اثر به دست آوردن مال و ثروت روحیه حرص و طمع در او به وجود می‌آید و حاضر نیست به راحتی سرمایه‌ای که به دست آورده را به دیگران ببخشد.

حجت الاسلام خواجه پور سومین عمل را مرگ دانست که موجب از دست رفتن تمام فرصت‌ها می‌شود و افزود: اگر انسان پیر شد و یا اگر انسان از دنیا رفت، دیگر این فرصت برای آنها فراهم نمی‌شود که بتوانند کار خیری را انجام دهند.

خطیب نماز جمعه مارگون به موانع و ثمرات سبقت در خیرات اشاره‌ کرد و گفت: از موانع شتاب در کار خیر را می‌توان عدم اعتماد به نفس، خودکم بینی، توقع بیش از حد از خود، عدم تسلط بر کار، نگرش منفی به کار و احساس عدم مسئولیت در برابر خود و دیگران و لجبازی با دیگران دانست.

وی خاطرنشان کرد: از نتایج و ثمرات سبقت در خیرات می‌توان به پیشرفت جامعه، ایجاد انگیزه در دیگران و نتایج معنوی و اخروی اشاره کرد.

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: باید تلاش کنیم در کارهای خیر سبقت بگیریم و شیطانی که یکی از کارها و وسوسه‌هایش این است که انسان را از انجام دادن کار خیر دور سازد را با سرپیچی کردن و مطیع بودن از خداوند متعال برای همیشه مأیوس کنیم.

امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه دوم ضمن بریک دهم ذی‌الحجه، عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت، گفت: عید سعید قربان یکی از خاطره‌های بزرگ تاریخی همه متدینین جهان است.

وی با اشاره به اینکه خاطره روز عید قربان خاطره بزرگی و دهه اول ذی‌الحجه دهه خاطره‌هاست، افزود:  در ماه ذی‌الحجه هر دهه‌ای یک خصوصیتی دارد و دهه اول هم دهه مهم و آموزنده و دهه تضرع و توجه الی الله است.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: خاطره‌ها مربوط به حضرت موسی علیه السلام است که مسئله: وَوَٰعَدۡنَا مُوسَیٰ ثَلَٰثِینَ لَیۡلَةٗ وَأَتۡمَمۡنَٰهَا بِعَشۡرٖ فَتَمَّ مِیقَٰتُ رَبِّهِۦٓ أَرۡبَعِینَ لَیۡلَةٗۚ وَقَالَ مُوسَیٰ لِأَخِیهِ هَٰرُونَ ٱخۡلُفۡنِی فِی قَوۡمِی وَأَصۡلِحۡ وَلَا تَتَّبِعۡ سَبِیلَ ٱلۡمُفۡسِدِینَ است که ۴۰ شب میعاد حضرت موسی علیه السلام با پروردگار عالم در کوه طور طول کشیده است.

خطیب نماز جمعه مارگون بیان کرد: در تفسیر آمده که این ۴۰ شب از اول شب اول ذی‌القعده تا شب عید قربان و اول قرار ۳۰ شب است و بعد ۱۰ شب اضافه می‌شود که همین ۱۰ شب ذی‌الحجه بوده و این موضوع اهمیت این شب‌ها را نشان می‌دهد.

وی عید قربان را شگفت انگیز و در تاریخ بی‌نظیر دانست و ادامه داد: حضرت ابراهیم علیه السلام به امر و آزمایش الهی مامور می‌شود که نوجوان خود را به دست خود به قتل برساند.

حجت الاسلام خواجه پور با بیان اینکه حضرت ابراهیم فرزندی که سال‌های متمادی از وجود او محروم بوده و در پیری خداوند متعال این فرزند را به حضرت می دهد و او را به قربانگاه می برد، گفت: این جوان هم حاضر است خودش را برای خدا قربانی کند که خداوند قوچی را توسط جبرئیل امین فرستاد تا عوض حضرت اسماعیل علیه السلام قربانی کند.

امام جمعه شهرستان مارگون یادآور شد: فلسفه قربانی کردن به معنای تقرب و تقوا، تجلی ایثار و تسلیم، کشتن هوای نفسانی، بزرگداشت شعائر الهی، سپاسگزاری از خداوند و دوری از حرص است.

وی در فراز دیگری از خطبه ها با بیان اینکه مقام معظم رهبری حج امسال را حج برائت از استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل خبیث و جنایتکار نامیدند، ادامه داد: همه ملت‌های مسلمان باید در مقابل مستکبران عالم بایستند و آنها را از صحنه روزگار خارج کنند.

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: دهه اول ذی‌الحجه، دهه عبادت و بندگی، تضرع و عبودیت به درگاه الهی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون بیان کرد: دهه دوم ذی‌الحجه، دهه امامت و ولایت که مسئله غدیر مطرح شده و دهه سوم مسئله مباهله و توحید الهی است.

وی مسئله انتخابات را یادآور شد و مشارکت در انتخابات را سرنوشت ساز دانست و اظهار کرد: انتخاب رئیس جمهوری که در تراز انقلاب اسلامی باشد یک ضرورت است.

حجت الاسلام خواجه پور رعایت اخلاق انتخاباتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: دشمن در کمین ملت است که مردم را از حضور پای صندوق‌های رای مأیوس و دلسرد کند، ناامیدی ایجاد کرده و ذهن‌های مردم را نسبت به سرنوشت کشورشان منحرف کنند. 

خطیب نماز جمعه مارگون ادامه داد: در رابطه با انتخاب رئیس جمهور نیز دشمن دخالت می‌کند، دوست دارد فردی انتخاب شود که همراه و همگام آنها باشد، دوست ندارد کسی برای این کشور انتخاب شود که در مقابل آنها مقتدرانه بایستد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن دوست ندارد برای این ملت کسی انتخاب شود که نقشه‌های آنها را خنثی می‌کند و گوش به فرمان ولایت است.

حجت الاسلام خواجه پور بر رعایت مسائل اخلاقی و رفتاری در ایام انتخابات تاکید کرد و گفت: در این مسئله هم دشمن ورود پیدا کرده و تهمت زدن و تخریب رقیبان انتخابی برخلاف شرع اسلام است.

امام جمعه شهرستان مارگون با بیان اینکه اگر اخلاق اسلامی رعایت شود یقیناً در انتخابمان می‌توانیم فرد اصلح را انتخاب کنیم، بیان کرد: اگر اخلاق اسلامی رعایت نشد، نمی‌توانیم فرد اصلح و در تراز انقلاب را برای ایران اسلامی انتخاب کنیم.

وی افزود: نباید همدیگر را مورد اتهام و تخریب قرار دهیم، بلکه باید با رعایت اخلاق اسلامی، فردی را بر اساس شاخصه‌های مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور انتخاب کنیم.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر علیه السلام، ادامه داد: امام محمد باقر علیه السلام حق بزرگی به گردن عالم اسلام به ویژه عالم تشیع دارد.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه امام محمد باقر علیه السلام هم خودش غریب بود هم قبرش زائر ندارد، اظهار کرد: امام باقر علیه السلام از کودکی مصیبت دید و در جریان کربلا همراه پدر بود و تمام مصائب و سختی‌های کربلا را دید.

کد خبر 1768030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha