نمایشگاه تخصصی ظرفیت‌های مسجد در اصفهان برپا می‌شود

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: نمایشگاه تخصصی ظرفیت‌های مسجد و نقش اعضای کانون های فرهنگی و هنری در اصفهان برپا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدتقی محمدیان» در نشست مشترک با مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان به ظرفیت های این پایگاه های مهمی دینی و کارکردهای آن اشاره کرد و اظهارداشت: نقش و تنوع ماموریت مساجد برای بسیاری از مردم حتی متولیان این مراکز ناشناخته مانده و تنها بر تعدادی فعالیت متمرکز است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان افزود: ایجاد شناخت و افزایش دانش عمومی برای توسعه فعالیت ها لازم است و اینگونه در جذب افراد به مسجد نیز موفق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایجاد سیر نمایشگاهی در این خصوص کارآمد است، تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی ظرفیت‌های مسجد و نقش اعضای کانون های فرهنگی و هنری با محوریت حکمرانی فرهنگی در اصفهان برپا می‌شود.

محمدیان ادامه داد: این برنامه به صورت مشترک با مرکز رسیدگی به امور مساجد برای نخستین بار اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه علاوه بر اینکه کارکرد مساجد را معرفی خواهد کرد در تبیین دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری نیز موفق خواهد بود.

تاسیس ۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در سراسر استان اصفهان

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان در بخشی از این دیدار به آخرین وضعیت کانون مساجد این استان اشاره کرد و اذعان داشت: حدود ۲ هزار کانون فرهنگی و هنری تاسیس شده و از سال گذشته تاکنون راه اندازی کانون تخصصی بانوان و مرکز تخصصی قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بچه های مسجد با کمترین توقع و امکانات کارهای زیادی انجام می دهند و به وابسته این مراکز خدمات فرهنگی و هنری در کلیه نقاط استان توسعه یافته و عدالت فرهنگی با این نهادها امکان پذیر خواهد شد.

محمدیان همکاری دو جانبه بین ستاد کانون های مساجد و مرکز رسیدگی را در تقویت عملکرد و رشد برنامه های هر مسجد موثر خواند و اذعان داشت: آموزش و توانمندسازی اعضای کانون و ائمه جماعات مهم است.

وی عزم جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد کانون های فرهنگی و هنری در برگزاری دوره های توانمند سازی ائمه محترم جماعات و اجرای طرح نهضت نهج البلاغه خوانی را برای رونق فعالیت های این مراکز مهم خواند.

کد خبر 1768056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha