تدارک برنامه های مختلف فرهنگی در کتابخانه های خراسان جنوبی طی دهه امامت و ولایت

حاجی گفت: طی دهه امامت و ولایت برنامه های مختلفی از جمله محافل ادبی، مسابقات کتابخوانی با موضوع غدیر و ولایت، خطبه خوانی غدیر، نقالی و پرده خوانی و نمایشنامه خوانی غدیر و ... در کتابخانه های استان اجرا خواهد شد.

محمود حاجی-مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و ولایت برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در کتابخانه های استان اجرا خواهد شد.

وی به برنامه های دهه ولایت و امامت اشاره کرد و افزود: تبیین و ترویج شعائر عمومی دهه امامت و ولایت با عنوان امیر المومنین علیه السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی با معرفی کتاب ونشست های کتابخوان و مسابقات کتابخوانی و قصه گویی برای کودکان در دستور کار کتابخانه های استان قرار دارد.

حاجی در ادامه بیان کرد: کتابخانه های استان طی این دهه به تبیین رفتار، سلوک فردی و اجتماعی و خدمات رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و سایر شهدای خدمت خواهند پرداخت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه جلسات مطالعاتی و خطبه خوانی غدیر برگزار می شود، گفت: برگزاری ویژه برنامه های محافل قرآنی و شرح نامه ها وخطابه های نهج البلاغه و برپایی مسابقات حفظ و تفسیر معارف موضوعی قرآن و احادیث ولایت و بصیرت در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: جشن عید امامت و ولایت همراه با سخنرانی خطیب و محقق توانا، معرفی کتاب های مرجع، شعرخوانی و تکریم سادات در کتابخانه های خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

حاجی با اشاره به دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت گفت: برپایی نشست کتابخوان تخصصی و اختصاصی از کتاب های موضوعی امامت و ولایت، غدیر و راه اندازی پویش از کاروان های کتابخوانی در فضای مجازی با مشارکت کتابداران و اعضای کتابخانه ها و معرفی کتابهای غدیر متناسب با سه رده سنی از دیگر برنامه های این دهه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه احادیث با مضامین ولایی و در باب فضائل امیرالمومنین علیه السلام منتشر خواهد شد، افزود: انتشار عکس نگاشت از متن های ناب کتاب های با موضوع غدیر و فضایل امیرالمؤمنین(ع) و انتشار عکس از جشن های خانگی به همراه کتاب های مرتبط در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان عنوان داشت:طی دهه امامت و ولایت محافل ادبی شعر آئینی و مشاعره با موضوع اشعار ولایت و غدیر و برنامه های ویژه از جمله نقالی و پرده خوانی و نمایشنامه خوانی غدیر ،داستان های مربوط به قضاوت ها، سبک زندگی؛ علم و معرفت حضرت علی (ع) به همت کتابخانه های استان اجرا خواهد شد.

کد خبر 1768143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha