اجرای پویش «۵٠ لیتر ذخیره سازی آب به ازای هر خانوار» در گلستان

رحیمی از اجرای پویش «۵٠ لیتر ذخیره سازی آب به ازای هر خانوار» همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، ابوالفضل رحیمی امروز (شنبه ٢۶ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شرکت آب و فاضلاب استان گلستان برای گذر از بحران آبی در تابستان استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در منابع تأمین آب را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: در حوزه تامین؛ افزایش ظرفیت تامین، در حوزه توزیع؛ توزیع عادلانه و متناسب با نیازهای عمومی و در حوزه مدیریت مصرف؛ کنترل و ارزیابی عملکرد مصرف کنندگان در حوزه های مختلف، شهر و روستا و اتخاذ تدابیر مناسب آب به صورت عادلانه توزیع می شود.

وی ادامه داد: در این بخش، شرکت آب و فاضلاب یک برنامه منسجمی را برای سراسر استان طراحی کرد که در قالب مدیریت زیرساختی در دستور کار قرار گرفته است.

رحیمی اظهارداشت: شهرهای گرگان و گنبدکاووس به عنوان پایلوت کشوری از استان گلستان انتخاب شدند که در شنبه هر هفته، مورد رصد و پایش قرار می گیرند.

وی گفت: تمام عملکرد و برنامه های ما به صورت منسجم با دستورالعمل های بالادستی در حال شکل گیری است و فرصت بسیار خوبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: با استفاده از این ظرفیت، دانش جدید مدیریت در تمام شهرستان های استان برنامه ریزی شده و برای ١۴ شهرستان یک برنامه منسجم در تامین، توزیع و مدیریت مصرف در دستور کار قرار دارد که در یک بازه اضطراری تا ابتدای تابستان، کوتاه مدت تا پایان سال و میان مدت یک برنامه چهار ساله مدون شده و با یک برنامه منسجم به سمت این هدف‌گذاری شکل گرفته حرکت می کند.

وی گفت: استفاده از این ظرفیت موجود، فرصت بسیار خوبی است  که در قالب مدیریت دارایی در حال ارزیابی است و پتانسیل های آبی خوب و مدیریت مصرف را برای ما فراهم می کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در بهینه سازی شهرها در نشت یابی اقدامات خوبی در حال انجام است تا نقاط حساس و کلیدی که نشت آن زیاد است را برطرف کنیم.

وی از مردم خواست تا هر نوع شکستگی و اتفاقات رخ داده در سطح شهر و روستاها را با تماس سامانه ١٢٢  اطلاع دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق، از اجرای پویش ۵٠ لیتر ذخیره سازی آب به ازای هر خانوار خبر داد و اظهارداشت: این پویش با کمک شهروندان و مردم به عنوان یک الگو به کشور معرفی شود تا استان گلستان به عنوان یک نماد برای کشور باشد.

وی با اشاره به استاندارد تامین آب، گفت: استاندارد تامین آب برای روستاها ١٧۵ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز و در شهرها هر ٢٠٠ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است.

رحیمی خاطرنشان کرد: متوسط آب توزیع شده در سال گذشته بیش از ٢٨٠ لیتر بود که مصرف روستاها بیشتر از شهرها بوده است و بیشتر از نُرم آب استفاده شده است.

وی با بیان اینکه آب تولید نمی شود بلکه فقط تامین می شود، گفت: آب امانت آیندگان است و ما باید با امانت آیندگان مان درست رفتار کنیم، رفتار مناسب در آب آیندگان ما را تضمین می‌کند.


 

کد خبر 1768181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha