عرفه، فراخوان عمومی خدا برای دعا و اجابت است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: روز عرفه، روز دعوت عمومی خداوند است، به این روز اهمیت بدهیم و در مراسم دعای عرفه مساجد و حسینیه‌ها حضور فعال داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: دهه اول ماه ذی الحجه خیلی مهم است ولی روز نهم که روز عرفه است از اهمیت والایی برخوردار است. 

وی افزود: روایت است که انسان اگر در ماه رمضان که ماه رحمت و مغفرت است نتواند خود را بیامرزاند، خود را به روز عرفه برساند تا خداوند گناهان وی را ببخشد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: دعا کردن و با خدا حرف زدن و خواستن حوائج از خداوند نعمت بزرگی است که خداوند به انسان عطا کرده و اجازه داده تا بنده اش با او حرف بزند.

وی گفت: امام سجاد علیه السلام می فرمایند: «وَمِنْ أَعْظَمِ النِّعَمِ عَلَیْنا جَرَیَانُ ذِکْرِکَ عَلَی أَلْسِنَتِنا» خداوندا از بزرگترین نعمت های شما این است که اجازه دادید نام مبارک شما را بر زبان بیاورم و با شما حرف بزنم.

حجت الاسلام قریشی افزود: اگر ما بخواهیم برای مثال پزشکی را ببینیم، باید از قبل وقت بگیریم و بدون وقت قبلی امکان ملاقات خیلی سخت است، در حالیکه معبود همه هستی اجازه داده است که بنده هیچ اش هر زمان خواست با او سخن بگوید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی  بیان کرد: کسانیکه که از این نعمت استفاده نمی کنند یا کم استفاده می کنند به دعای اهل بیت توجه کنند. امام صادق علیه السلام فرمود :« مَا أَبْرَزَ عَبْدٌ یَدَهُ إِلَی اللَّهِ الْعَزِیزِ الْجَبَّارِ إِلَّا اسْتَحْیَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ یَرُدَّهَا صِفْراً حَتَّی یَجْعَلَ فِیهَا مِنْ فَضْلِ رَحْمَتِهِ مَا یَشَاءُ فَإِذَا دَعَا أَحَدُکُمْ فَلَا یَرُدَّ یَدَهُ حَتَّی یَمْسَحَ عَلَی وَجْهِهِ وَ رَأْسِهِ» هیچ بنده ای دست خود را به سوی خداوند عزیز جبار دراز نمی کند مگر اینکه خداوند عزوجل حیا می کند آن را خالی بازگرداند و از رحمت خود هرآنچه بخواهد در آن قرار می دهد؛ پس هرگاه دعا می کنید پس از دعا دست به سر و صورت خود بکشید.

وی گفت: روز عرفه، روز دعوت خداوند است و به این روز اهمیت بدهیم و در مراسمات دعای عرفه مساجد و حسینیه ها حضور فعال داشته باشیم.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: یکی از معجزات ائمه اطهار علیهم السلام همین دعاهای طولانی با فرازهای غنی است و اگر انسان بخواهد به درگاه خداوند دعا کند شاید در حدود پنج دقیقه قادر باشد و در ادامه منجر به تکرار همان دعاها شود. درحالیکه اگر انسان بخواهد بصورت معمولی دعای عرفه را بخواند در حدود یک ساعت و نیم طول می کشد.

کد خبر 1768199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha