اقامه باشکوه نماز عید قربان در مسجدالاقصی

هزاران فلسطینی تحت محدودیت‌های امنیتی نیروهای اشغالگر، نماز عید قربان را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الغد، هزاران فلسطینی با وجود محدودیت‌های امنیتی اعمال شده توسط صهیونیست‌ها، نماز عید قربان را در مسجد الاقصی اقامه می کنند.

نظامیان رژیم صهیونیستی از ورود تعداد زیادی از نمازگزاران به مسجدالاقصی ممانعت کردند.

صهیونیست‌ها همچنین در مسجد ابراهیمی در الخلیل نیز این محدودیت‌ها را اعمال کردند  و از طریق موانع الکترونیکی بازرسی کردند و فلسطینی‌ها نماز عید قربان را با اسلحه و در میان نگهبانی سنگین صهیونیست‌ها اقامه کردند.

بنابر گزارش‌ها، خطبه نماز عید قربان با محوریت نوار غزه و جنگ اختصاص داشت و  از خداوند برای رفع غم و اندوه مردم غزه دعا کردند و پیاک اسرا از زندان‌ها خوانده شد و این در حالی است که اطلاعات دقیقی از تعداد ربوده‌شدگان و زندانیان در دست نیست.

هنوز آمار دقیقی از تعداد افرادی که در مسجد الاقصی یا مسجد ابراهیمی نمازاقامه کرده‌اند، نیز در دست نیست، اما با توجه به محدودیت‌هایی که صهیونیست‌ها اعمال کرده‌اند، این تعداد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. امسال نشانه‌ای از شادی با وجود جنگ، در چهره نمازگزاران دیده نشد.

نیروهای اشغالگر  همچنین از ورود خبرنگاران و اصحاب رسانه به صحن مسجدالاقصی برای پوشش نماز جلوگیری کردند و محدودیت‌های عید قربان امسال بیشتر از آنچه در عید سال گذشته اعمال شده بود، است و ساکنان کرانه باختری نیز به دلیل محدودیت در مسجد الاقصی امسال نتوانستند در این مسجد نماز بخوانند.

کد خبر 1768261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha