نوای دعای عرفه در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان طنین انداز می‌شود

حجت الاسلام کرمی از برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص زنجان خبر داد و گفت: دعای عرفه در حسینیه اعظم زنجان از شبکه استانی اشراق زنجان به صورت زنده پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت گفت: جشن های عید غدیر، انجام قربانی، توزیع گوشت آن و اطعام غدیر، اجرای برنامه های فرهنگی و اجرای گروه هنری از برنامه های دهه امامت و ولایت در امامزادگان و بقاع شاخص زنجان است.

وی از پخش زنده دعای عرفه حسینیه اعظم زنجان از شبکه استانی اشراق زنجان خبر داد و گفت: دعای پرفیض و عرفانی امام حسین علیه السلام در  امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان زنجان از جمله امامزاده سید ابراهیم (ع)، زینبیه اعظم، حسینیه اعظم، (ع) در شهرستان زنجان، بقعه قیدار بن اسماعیل نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) شهر سجاس در شهرستان خدابنده، امامزادگان هاشم و عوف (ع) شهرستان طارم و مسجد جامع شناط ابهر برگزار خواهد شد.

به گفته کرمی، برپایی نماز عید قربان، برگزاری جشن های عید سعید غدیر، فعالیت مبلغین بومی و اعزامی در امامزادگان، برگزاری پویش های مردمی جشن غدیر با استفاده از ظرفیت مردمی و هیئت های مذهبی، اجرای برنامه و مسابقه برای کودکان و نوجوانان، برگزاری ویژه  برنامه دعای توسل و برپایی غرفه های عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و غرفه پذیرایی در راهپیمایی روز غدیر و مشارکت در ضبط و پخش برنامه با موضوع غدیر در حسینیه اعظم زنجان  خواهد بود که این برنامه تلویزیونی از فردای عید قربان تا عید غدیر طی ۶ برنامه از شبکه اشراق و سحر ترکی پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: حضور گروه هنری عمو ضیاء از قم برای اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان در روز عید غدیر در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان از جمله برنامه های شاخص دهه امامت و ولایت در امامزادگان خواهد بود.   در تعدادی از امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله بقعه قیدار نبی(ع)   قربانی ذبح شده و گوشت آن میان خانواده های کم برخوردار شهرستان خدابنده توزیع خواهد شد.

به گفته وی، این برنامه ها به همت هیئت امنا و خادمین رسمی و افتخاری امامزادگان و پشتیبانی ادارات اوقاف استان و شهرستان در راستای اجرای طرح  ولایت علوی اکمال دین نبوی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می شود.

کد خبر 1768307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha