مشارکت حداکثری در انتخابات، مدنظر رسانه‌ها باشد

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، مد نظر رسانه ها و فعالان فضای مجازی قرار گیرد و رسانه ها از ایجاد گسل قومیتی در انتخابات اجتناب کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حمید مصطفوی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی، در همایش «رسانه و انتخابات» که در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات و رسانه‌های استان برگزار شد، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، مد نظر رسانه ها و فعالان فضای مجازی قرار گیرد و رسانه ها از ایجاد گسل قومیتی در انتخابات اجتناب کنند و تجمع اعتراض آمیز و ادعای توقف انتخابات و هر اقدامی که موجب اخلال در امنیت عمومی و اخلال در روند انتخابات گردد جرم است.

وی افزود: سیاه نمایی و ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه جرم بوده و رسانه ها از دامن زدن به مسائل قومیتی خودداری کنند.

این مسئول ادامه داد: تخریب و بداخلاقی انتخاباتی قابل قبول نبوده و با رسانه هایی که به جای تبلیغ و تشریحبرنامه ها، اقدام به تخریب نامزدهای انتخاباتی کنند، برخورد می شود.

مصطفوی گفت: استفاده  غیرمجاز از امکانات دولتی برعلیه وله نامزدها، استفاده  ابزاری ازشخصیت ها و هنرمندان ، ورزشکاران و غیره، انتشار محتوای تبلیغاتی توسط مجریان، ناظران  انتخاباتی  جرم هست.

وی بیان کرد: انتشار نظرسنجی‌ها و یا نظرسازی کاذب که از مجاری غیررسمی انعکاس پیدا می‌کند و مبدا آن مشخص نیست، در خصوص انتخابات و نامزدهای انتخاباتی جرم است و همچنین دعوت به تجمع و تحصن که اخلال در انتخابات را به همراه داشته باشد، جرم محسوب می‌شود.

لزوم شور و تببین افزایش مشارکت انتخاباتی توسط رسانه ها در آذربایجان غربی

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات همواره خورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی بر لزوم ایجاد شور و نشاط انتخاباتی رسانه ها تاکید کرد و افزود: رسانه ها با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی موجبات افرایش مشارکت در انتخابات را رقم زنند.

وی با بیان اینکه،رسانه ها موثر ترین عوامل در ایجاد ارامش در جامعه هستند گفت: آذربایجان غربی جز استان های آرامی است که بی شک با تدابیر رسانه ها این آرامش رقم خورده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: امیدواریم با اتخاذ تدابیر دستگاه های نظارتی و اجرایی شاهد برگزاری انتخابات پاک و گسترده در استان باشیم.

گفتنی است؛ شورای نگهبان، اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان‌غربی نیز برگزار می‌شود که تبلیغات این دوره از روز ۲۱ خردادماه جاری در کشور آغاز شده است.

کد خبر 1768378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha