سنت‌های غدیر را با شکوه بجای آوریم

آیت الله دژکام بر برگزاری باشکوه جشن‌های عید غدیر و توجه ویژه به آیین‌های این عید خصوصا اطعام غدیر و عقد اخوت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز عید سعید قربان که در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با تبریک عید بزرگ مسلمانان، گفت: هر روز عید روز توجه به ساحت ولایت و امامت است و برای ما وقتی که به حضرت صاحب الزمان(عج) توجه داشته باشیم عید می شود و انشاالله حضرت برای ما دعا کند و خیر و خوبی ما را از خدای متعال بخواهد. 

وی افزود: مسلما برای حاجی ها روز عید قربان روز خاصی است به خاطر اینکه آنها اعمال حج خود را در روز عید قربان با قربانی کردن، حلق و تقصیر کردن و رمی جمره کردن به جا می آورند و نمایندگان همه امت اسلامی در اعمال حج و خصوصا رمی جمره و برائت از مشرکان هستند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: امسال رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی خواسته اند که حج، حج برائت باشد و برائت در همه شهرهای مسلمانان نسبت به مشرکان خصوصا جرثومه فساد، ظلم، انسان کشی و کودک کشی در عالم یعنی حکومت غاصب اسرائیل ادامه پیدا کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو، عنوان کرد: تقریبا ۱۰ روز دیگر، روز هشتم تیرماه امت اسلامی ایران مواجه است با یک صحنه حماسی بزرگ برای تقویت پایه های نظام اسلامی و پیشبرد اهداف این نظام مقدس و آن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است. 

دژکام ادامه داد: همه به دیگران به هر زبانی که می دانید تاثیر دارد بگویید و تشویق کنید تا همان طوری که ولی امر خواسته است یک حضور قوی و حداکثری داشته باشیم. 

وی با اشاره به اینکه رای دادن امروز ما ادامه مسیری است که شهدا شروع کرده اند، اظهار کرد: این تعبیر صحیحی است که گاهی گفته می شود که هر یک رای تیری است به سینه دشمنان اسلام که طمع نسبت به ایران و جمهوری اسلامی نداشته باشند. 

دژکام اضافه کرد: این کار اول است، همگانی باید باشد.نگوییم دیگران می گویند بلکه شما هم بگویید و از دیگران هم بخواهید بگویند. امروز شما حاضر هستید و به دیگرانی که نیستند باید بگویید، اینقدر با جدیت این قضیه را دنبال کنید که انشاالله نتیجه آن را در انتخابات حس کنیم.رهبری فرمود حماسه باید بیافرینیم و یک حضور حماسی را دوباره تجربه کنیم. 

وی ادامه داد: در این زمینه تا روز انتخابات خیلی باید کار کنیم، ممکن است برخی نسبت به وظیفه شرعی حساس باشند و پای کار بیایند و ممکن است برخی نسبت به وظیفه میهنی و ملی حساس باشند و بیایند. 

امام جمعه شیراز همچنین به عید سعید غدیر خم نیز اشاره کرد و گفت: هشت روز بعد از عید قربان، عید غدیر است یعنی ما سه شنبه هفته آینده عید غدیر را داریم. پیامبر گرامی اسلام خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی(ص) در حج الوداع وقتی حج را به جا آوردند از منا حضرت مقدمه چینی را برای اینکه روز عید غدیر جانشین خودش را که امیرالمومنین علی(ع) است را معرفی کند شروع کرده است. 

وی با اشاره به اینکه باید یک برنامه ویژه برای این قضیه داشته باشیم و روز عید غدیر برنامه ویژه ما هست، گفت: انشاالله همه شما حاضران به غائبان برسانید که روز عید غدیر دو ساعت پیش از ظهر برنامه های عید در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شروع می شود و تا نماز و نهار ادامه دارد.افرادی که بانی اطعام هستند به فکر باشند که روز عید غدیر همه مهمان حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) باشیم. 

دژکام گفت: آن روز دو کار انجام می دهیم؛ اول تجدید بیعت کنیم با امیرالمومنین که قرآن ناطق بود و اعلام کنیم آقا در مسیر شما و اولاد معصوم شما هستیم، قرآن بر سر داریم و شما روی چشم ما قرار دارید و بایستی قرآن و اهل بیت را حفظ کنیم. 

وی ادامه داد: دومین کار عقد اخوت است، با یکدیگر قرار برادری ببندیم تا هم در دنیا هم در آخرت از همدیگر حمایت کنیم.در عقد اخوت روز عید غدیر از کسانی که با آنها عقد اخوت می خوانیم قول می گیریم که روز قیامت تنهایی بهشت نروند، خواهید دید اینجا که جمع می شوید روز قیمت چه غوغایی راه می اندازید. 

امام جمعه شیراز در پایان گفت: بنده اگر به صورت مستمر برای مراسم عید غدیر دعوت می کنم بی تاثیر نبوده است و حتی در سال هایی که کرونا بود این مراسم به صورت ویژه برقرار بوده و انشاالله امسال هم ویژه خواهد بود. 
 

کد خبر 1768475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha