رقابت انتخاباتی کاندیداها در میدان اقتصاد

اولین مناظره شش کاندیدای ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی و مهار تورم برگزار شد و نامزدهای انتخاباتی راه‌حل‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی  خبرگزاری شبستان در اولین مناظره شش کاندیدای ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی‌ و مهار تورم و رشد تولید در مورد برنامه هفتم، رشد تولید ، تحقق نرخ رشد تولید ۸ درصد و جلب سرمایه خارجی و… قاضی زاده هاشمی به عنوان اولین نامزد انتخاباتی در این برنامه گفت: یاد شهید جمهور را پاس می داریم بنده به عنوان یکی از اعضای هیأت جمهور وظیفه خود دانستم تا پرچم شهید رئیسی را به دست بگیرم بنده جوان ترین نامزد با ۲۰ سال سابقه هستم.

وقتی مسئولان به وعهده های خود عمل نکنند مردم با صندوق‌ها قهر می‌کنند 

وی گفت: همه نامزدها سوابق طولانی مدیریتی داریم، جوری حرف نزنیم که دنیا از الان آغاز شده بلکه راهکارهای خود را ارایه کنند و نکته دیگر اینکه مردم از وعده خسته شدند و و وقتی عمل نشود مردم با صندوق قهر می کنند در حالیکه وعده به عمل برسد مردم خودشان پای صندوق‌های رأی می آیند.

وی تصریح کرد:برای تحقق رشد تولید ۸ درصد هستیم بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار پول و رفع ناترازی انرژی نیازمندیم در این راه باید بخش خصوصی بعنوان شریک دولت وارد و شوک اقتصادی جمع شود.


 

مردم ریالی کسب درآمد و دلاری خرج می کنند

زاکانی در ادامه این مناظره با تبریک عید قربان و تاکید بر ادامه راه شهیدرئیسی گفت: بنده یک پزشک هستم و اگر پزشک تشخیص  غلط بدهد نسخه غلط می نویسد مشکل اقتصادی ایران تحریم نیست بلکه تجویزهای اقتصادی آمریکا است و بنده برای ارتقای شاخص های پیشرفت بر دلار زدایی از اقتصاد و افزایش قدرت پول ملی و تولید محصول محور و دانش بنیان تأکید دارم.

وی افزود: حاکمیت مردم سالاری دینی در اقتصاد، خلق عادلانه ثروت را در دستور کار بگذاریم مردم ریالی کسب درآمد می کنند اما با مسیری که ما طراحی کردیم با دلار خرج می کنند و تا وقتی این مسیر اصلاح نشود اصلاح اقتصادی امکان ندارد باید به قدرت پول ملی بازگشت؛ افزایش تولید، با عدم خام فروشی و تکیه بر وارد کردن مردم به اقتصاد و تولید عادلانه ثروت امکان پذیر است.  

مردم مشکلات اقتصادی را هر روز با گوشت و پوستشان خود  درک می کنند

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بزرگداشت شهدای خدمت گفت: ما همه مشکلات اقتصادی را می دانیم اما مردم روزمره با گوشت و پوستشان مشکلات اقتصادی را درک می کنند با اجماع با اندیشه ورزان می فهمیم که کارشناسان می گویند صرفا مسایل اقتصادی، راه اقتصادی ندارد بلکه مقوله وابسته به فرهنگ و مسائل خارجی است، در عرصه بین‌المللی ما دو دهه تحریم داریم و اما ساده از آن کنار آن می‌گذریم، نقل و انتقال مالی که تجارت ما را قفل کرده، در داخل به سفارتخانه ها حمله  و به تشنج داخلی اضافه می شود و فرصت‌ها را نمی توان شکار کرد، چگونه بدون توجه به مسائل خارجی و نادیده گرفتن آنها، مسائل را باید حل کرد؟

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: ما نیاز به وفاق ملی در عرصه خارجی و در داخل به اعجاز اعتماد مردم نیاز داریم باید مردم ما را باور کنند و ما صادقانه راه حل های خود را ارائه دهیم اما مردم ما را باور ندارند.

هزینه تصمیم های غلط ما را مردم می پردازند

قاضی زاده گفت: حرفه‌های کلی شنیدیم مردم به ما اعتماد کردند و هزینه تصمیم های غلط ما را مردم می پردازند، بیش از ۱۱ میلیون مجرد و افزایش آمار طلاق داریم، من در دولت خانواده می گوییم هر تصمیمی که میگیریم چه اثری در سفره خانواده دارد، برخی نسخه هایی ارائه می دهند که قبلا ارایه شده و مردم باور ندارند، اقتصاد ما باید بخش خصوصی را شریک راهبردی خود بداند.

وی تاکید کرد: در دولت باید روی اقدامات تولید مردم توقف نگذاریم، در بخش خارجی تمام انرژی خام را که روی دست می برند اما می توان به سرمایه گذار خارجی بگوییم شما برای ما استخراج انجام بده و اشتغال ایجاد کنید، باید سیاست ارزی به نفع خانوار باشد باید کاری کنیم، با ایجاد رقابت و قدرت مردم امکان انتخاب کالای ارزان و با کیفیت را داشته باشند.

زاکانی در ادامه این مناظره گفت: مردم عزیز ما می توانیم!، این صحبت‌های ناامید کننده شما را ناامید نکند، گفتم حاکمیت مردم در اصل اقتصاد، خلق ثروت در مسیر مشارکت مردم در اقتصاد است، مردم نباید اعانه بگیر باشند، و باید جلوی خام فروشی گرفته شود.

وی گفت: اصل نقدینگی مهم است که در جای خاص تعریف شود و در آنجا سرمایه گذاری شود و نقدینگی به ذات بد نیست، پزشکیان همه چیز را به هم گره زده و در آخر گفت نمی شود تعجب می کنم وی چگونه نامزد شده است. توجه به نیروی  انسانی و آموزش  از اهمیت بالایی برخوردار است و جناب پورمحمدی حرفهایی زدند که نمی توان با آن مشکلات مردم را حل کرد.

 با مردم صادق بگوییم 

پورمحمدی گفت: به توان ملی باور دارم و فکر می کنم کارهای بزرگی انجام شده و نباید واقعیت‌ها را نبینیم، مگر برنامه ها قانون نبودند چرا اجرا نشدند؟ چرا رهبر انقلاب فرمودند: ۳۵ درصد از برنامه ها اجرا شد، برنامه باید امکان اجرا داشته باشد باید مدیران توانمند داشته باشیم، دولت ۲ سال بدون برنامه بود، برنامه را دولت قبلی نوشته است دولت بعد باید اجرا کند.  


وی افزود: با مردمی که در بورس سرمایه شان از بین رفته چون می توانیم بخشی از ۲۵۰ میلیارد  دلار برای رشد اقتصادی را تامین کرد مردمی که سرمایه شان را به طلا و مسکن گذاشتند و به ما اعتماد ندارند، با مردم صادق باشیم وگرنه دادن قول ها و وعده هایی که نمی شود، باعث ناامیدی مردم خواهد شد.

دولت باید از توسعه بخش خصوصی لذت ببرد 

در ادامه این مناظره قاضی زاده هاشمی در مورد دلایل عدم نپرداختن به تولید و وارد کردن بخش خصوصی به تولید و وارد کردن مردم به اقتصاد گفت: ظاهرا بعصی دوستان بنا ندارند بحث کارشناسی کنند، بنده بعنوان یکی از اعضای کابینه شهید رئیسی، به لایحه برنامه هفتم خود را ملزم می دانم و تمام تعهدات را به لطف خدا انجام می دهیم و مردم وقتی بی اعتماد می شوند که مسئولان سیاه نمایی می کنند.

وی ادامه داد: باید مدیرت سهام عدالت به مردم واگذار می شد و نه حیات خلوت برخی افراد، خصوصی‌سازی باید شفاف و پشت اتاق شیشه ای باشد اول بخش های دولتی شفاف و در بورس عرضه شود، دولت تصدی گری نباید انجام دهد به جز امور حاکمیتی مثل امنیت، آموزش و بهداشت. دولت باید جایی باشد که مردم حضور ندارند و یا نمی خواهند باشند. دولت نباید با بخش خصوصی رقابت کند دولت باید لذت از توسعه بخش خصوصی ببرد و هر قدر بخش خصوصی فعال‌تر باشد هزینه های تحمیلی برای بیکاری به دولت کمتر تحمیل می شود.

عده‌ای با مردم می جنگند!

زاکانی  با بیان اینکه امام راحل فرمودند جایی که مردم توانایی کار دارند دولت وارد نشود، گفت: ما  این جمله امام خمینی(ره) یادمان رفته باید به اصل خود بازگردیم، دولت باید ناظر، چابک، حامی و مقتدر باشد، ما رعایت نقدینگی را نمی کنیم وقتی بسترسازی نقدینگی درست نباشد نقدینگی جای دیگر می رود، باید بخش خصوصی مورد توجه و موتور محرک باید بخش خصوصی باشد و تعاونی ها مورد دقت باشد. فاجعه دهه نود روحانی شرایط را به جایی رساند که به ۲۳ درصد رشد نقدینگی افتخار می کرد.

وی گفت: عده ای با مردم می جنگند و عده ای با فساد سفره مردم را کوچک می کنند ما توانستیم ۱۳۰ میلیارد سرمایه شهرداری را بازگردانیم و کار کردیم پس می توان کار کرد.

باید با مدیران وفادار و بدون حاشیه کارکرد تا مردم اعتماد کنند

حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه این مناظره اظهار داشت: بجد معتقدم با توان کارشناسی و ملی می توان مشکلات را حل کرد اولویت‌ها را با نظر مردم و کا شناسی تعیین کنیم اعداد و ارقام گواه هستند و فریاد می کنند و نمی توان همینطوری حرف زد، بلند پروازی بدون پشتوانه جواب نمی دهد باید همبستگی و هماهنگی و دقت به سرمایه گذاری خارجی توجه کنیم.

وی ادامه داد: ثبات مالی رمز موفقیت هر جامعه است تورم شش سال بالای ۴۰ درصد است مگر می توان با این رقم ثبات ایجاد کرد، از سوی دیگر ناترازی بانک‌ها موجب قفل نقدینگی شده و همچنین بادشوک ارزی مواجه هستیم با این مسائل نمی توان رشد ۸ درصد ایجاد کرد، باید با مدیران وفادار و بدون حاشیه کارکرد تا مردم اعتماد کنند، با کدام کارشناس می توانیم نرخ رشد را بالا برد با کارشناسی که به ما اعتماد ندارد باید از توان خارجی بهره ببریم و از خود تحریمی بپرهیزیم باید نگاه به مسائل بین المللی را تغییر داد.

 مردم در جبهه جنگ اقتصادی خیلی بهتر از ما کار می کنند

قاضی زاده هاشمی  اظهارداشت: به کسب تجارب بین اللملی قائل هستیم یک نمونه از اینکه الگوی بانکی های جهانی را یک کشور اجرا کرده و موفق بودند بفرمایید،   مطالبی رویایی می فرمایند که با حقایق جامعه ما متفاوت است در آن الگو به اندازه نقش کارگر به او حقوق می دهند و اصلا به انسان و سرمایه قائل نیستند.

وی تصریح کرد: کسی از الان برنامه را دبه می کند بعدا هم می گوید وعده نمی دهم و دلایل شکست را ارائه می دهد. جایی که دولت رقیب بخش خصوصی باشد کاری انجام نمی شود.  

قاضی زاده هاشمی گفت: شرکت‌های ورشکسته نباید به مردم واگذار شود در بنیاد شهید، صندوق شاهد به مردم واگذار شد و با پشتیبانی مردم بنگاه‌داری کوثر را اداره کردیم مردم در جبهه جنگ اقتصادی خیلی بهتر از ما کار می کنند اگر دست و پای آنها را باز بگذاریم و نبندیم.

مشکل ما هستیم که از مردم دم می زنیم اما عمل و گفتار ما دوگانه است

زاکانی در ادامه این نشست گفت: مشکل ما هستیم که از مردم دم می زنیم اما عمل و گفتار ما دوگانه باشد این بد است. در ۹ هزار میلیارد پروژه نیمه تمام با ارز زدایی و جدب نقدینگی و مشارکت مردم می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم، دیپلماسیِ منزلت‌طلب وقتی موفق است که مردم پشت ما باشند، شما آقای پورمحمدی دیپلماسی التماسی را هم تجربه کردید و این راه حل نیست.   


مسائل سیاسی مردم را نگران کرده باید رویکرد سیاسی و فرهنگی را اصلاح کنیم

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: ما هدف هایی را انتخاب و دوباره آن را تکرار کردیم.  بحت دیپلماسی  و خودتحریمی های داخلی باید با تدبیر جلو ببریم آیا در گذشته جلو بردیم؟ در هر دولتی دعوت شدم افتخار می کنم که خدمت به مردم کردم، آیا ما در مسیر حرکت باید کمک کنیم یا سنگ بندازیم؟ ما در این جلسه هم وفاق نداریم ما باید با خودمان مشکلات را حل کنیم، فضای سیاسی و تبلیغاتی روی تصمیات ما اثر می گذارد، اگر تمام کارشناسان هم با وفاق کنیم نمی توانیم بدون در نظر گرفتن حوزه بین المللی مسائل را حل کنیم، آیا نمی توان بدون کارشناسی و دعوا و اختلاف مشکل را حل کرد؟

وی افزود: باید به کارشناسان اعتماد کنیم، ایده‌ای روشن خود را بیان کنیم، مسائل سیاسی مردم را نگران کرده باید رویکرد سیاسی و فرهنگی را اصلاح کنیم من حکم قالیباف را برای شهرداری امضا کردم و همه به آن اعتراض کردند اما من به توان قالیباف باور داشتم.


 

تک رقمی کردن تورم اقتدار سیاسی می خواهد نه سازش بیرونی 

در بخش دوم مناظره قاضی زاده هاشمی بعنوان اولین نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری در مورد کاهش تورم، اصلاح ناترازی بانک ها، مهار نقدینگی، ناترازی بودجه گفت: کسی که با بورس آشنا باشد می داند با مفهوم انتظارت مواجه هستیم و باید بدانیم در دولت آقای رییسی چه کسانی یک شب بورس را به خاک سیاه نشاندند بنده در مقام نایب رئیسی مجلس اسامی افراد را می دانم و لازم باشد بعد از برنامه در اختیار شما قرار می دهم،  ما برای آنها پرونده قضایی تشکیل دادیم 

وی ادامه داد: لطفا آمارها را درست بیان کنید ۳۰۰ هزار واحد مسکن در حال ساخت است ۳ هزار واحد، دوستان نهضت بزرگ مسکن ادامه دارد و ما در وسط ساخت پروژها هستیم. اما آقای پورمحمدی در مورد وفاق، مگر می شود کل کارشناسان را هماهنگ کرد.

وی افزود: تمام مکاتب اقتصادی  و کارشناسان معتقدند می توان تورم را تک رقمی کرد و راه حل روشن وجود دارد و اقتدار سیاسی و ادامه راه شهید رئیسی می خواهد نه از جنس سازش بیرونی.

 اعتبار طلا را به جای یارانه به مردم دهیم

زاکانی گفت: انتظارم این است موضوعات سیاسی را در جای خود بیان کنند تا مردم شفاف بتوانند انتخاب کنند. تورم در کوتاه مدت مربوط به نرخ ارز است و در بلند مدت به رشد نقدینگی مربوط می شود.

وی اضافه کرد: دولت دوازدهم یک مخروبه را تحویل داد و رشد نقدینگی مانند آب است اگر هدایت شود مفید است، اگر می‌خواهیم مردم مشارکت سیاسی داشته باشند باید مردم را در اقتصاد شریک کنیم و اعتبار طلا را به جای یارانه به مردم دهیم و به جای رفتن به سوی خام فروشی و یارانه مردم معادل و به اندازه سهم خانوار شارژ شود و در پایان هر ماه معادل مبلغ طلا سهم انرژی  خانوار محاسبه شود، این امر دور از تورم است و به قیمت دلار گره نمی خورد و محور آن خانواده است.

دولت در اقتصاد از رقابت کنار برود

حجت‌الاسلام پورمحمدی  گفت: با کنترل نقدینگی می توان تورم را کنترل کرد، ما اقتدار داریم اما عوامل تشکیل دهنده اقتدار را نداریم. اکنون با اجرای سیاست دستوری بانک مرکزی بهره را به ۲۹ درصد افزایش داده که تورم زایی را تشدید می کند برای هر کاری مدیر قوی می خواهیم رئیس جمهور باید آگاه به مسائل دیپلماتیک، قدرت وفاق، اعتمادسازی باشد تا نیروها را به دور خود جمع کند و امنیت آفرین در تمام سطوح باشد، باید منظومه فکر اقتصادی دولت خود را مشخص بگوییم ابتدا دولت از رقابت کنار برود، و از اقتصاد دستوری کنارگیری کند و انضباط مالی داشته باشد.

 در نظام بانکی جلوی تسهیلات سفارشی و کارشناسی های غیر متخصص را بگیریم

قاضی زاده هاشمی گفت: برای مهار تورم باید مسائل پولی و مالی باید کنترل نقدینگی و انظباط مالی دولت مهم است در بهره وری در دولت شهید رئیسی برنامه ریزی خوب انجام شد و گزارش آن وجود دارد و با اینکه در مسائل سیاسی ا با دشمن درگیر بودیم با اقتدار درون زا توانستیم قیمت ارز را کنترل کنیم.

وی اظهارکرد: در نظام بانکی جلوی تسهیلات سفارشی و کارشناسی های غیرمتخصص را بگیریم. بانک‌ها و سهام داران پاسخگو باشند و عملیات بانکی را اصلاح کنیم، بودجه رفتار مسؤلان را اصلاح می کند نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد مدیران باشد و وقتی مسؤلی نتوانست کاری انجام دهد حق مدیریت او کم و خودش عزل شود. 

باید به سمت افزایش ارزش پول ملی برویم 

زاکانی گفت: در ارز معتقدم باید به سمت پول ملی و ارزش بالای آن برویم، سال ۹۹، ۲ هزار همت ارزش کل بورس بود و ۱۰۰ همت با جنبه غیرحرفه ای وارد بورس شد و مردم را به خاک سیاه نشاندند قاضی زاده می گوید باید ناکارامدان را محاکم کرد کار را واگذار کردن به کارشناسان بدون اشراف ما می شود خرید سوالات کنکور، کشور اگر تدبیر درست شود تهدیدات به فرصت تبدیل می شود. در شهرداری در بحث درآمد ۳۳ درصد به بودجه ۱۴۰۰ اضافه کردیم و تحقق آن ۳۷ درصد بود که غیرقابل باور بود.

مالکیت را در سهام و بورس به مردم برگردانیم 

پورمحمدی  گفت: دولت قرار در منظومه بانکی معتقد است بدون انضباط مالی دولت توفیقی نداریم، بدون مردمی سازی اقتصاد اهداف امکان پذیر نیست نقش تعاون در بخش اقتصادی کوچک دیده شده است اصل ۴۴ باید جدی و صحیح اجرا کنیم باید مالکیت را به مردم در سهام و بورس برگردانیم، باید اقتصاد مقاومتی را که با درک درست از نظام بین المللی و فهم درست اعلام کردند مدنظر قرار دهیم، چرا احساس ضعف می کنیم نباید از شکست ها بترسیم باید هدفگذاری های بزرگ را انتخاب کرد و مرد میدان بود اقتصاد مقاومتی در دولت قرار محور است البته با تکیه بر مدیران کارآمد و متخصص است که ذهن هم گرا داشته و یکدیگر را هرز نکنند.

شهید رئیسی خزانه بدهکار را تحویل گرفت

قاضی زاده هاشمی گفت: ملت ایران ابتدا که پا به عرصه انتخابات گذاشتم فکر می کرد باید پاسخگوی ظلمی که در حق شهید رییسی باشم اما امروز متوجه شدم ظلم بالاتر وجود دارد و باید ظلم به دستاوردهای جمهوری اسلامی را نیز پاسخ دهم.

وی تصریح کرد: ما قدرتمند هستیم امام راحل و مقام معظم رهبری مردم را باور دارند،  دور میز شهید رئیسی همه نحله های فکری هستند موقعی دولت را تحویل گرفتیم روزی ۸۰۰ نفر در بحران کرونا کشته می‌شد فکر می میکردیم کار با دنیا را بلدیم اما شهید رئیسی این کار را انجام داد و با واکسیناسیون بیماری را کنترل کرد در حالیکه اروپا با کرونا درگیر بود، وقتی ما روی کار آمدیم خزانه بدهکار را تحویل دادند اما بخوبی اداره شد، می گفتند شما نمی توانید حتی حقوق کارکنان را پرداخت کنید اما دستمزدها به موقع پرداخت شد،


قاضی‌زاده هاشمی خطاب به پورمحمدی گفت: چگونه دولت رییسی فروش نفت را چند برابر کرد ما وارد باشگاه های بزرگ شدیم و تراز رئیس جمهور رشد کرد و روابط با همسایگان گسترش یافت در حالی که با برخی همسایگان روابط قطع بود. دولت رئیسی رشد اقتصادی ۶ درصد را تثبیت کرد ما مدیر قوی سالم می خواهیم تا اهداف به نتیجه برساند ما تعهد می دهیم با پشتیبانی و اعتماد مردم آرزو و برنامه های شهید رئیسی را به دست بگیریم و ایران آباد و آزاد را بسازیم.

 تا خودمان تحریم را خنثی نکنیم کسی به ما رحم نمی کند

زاکانی در ادامه این مناظره اظهار کرد: معتقدم برای ریاست دولت نیازمند کار کارشناسی، مدیر سلامت و با دانش و کسی است که عرضه کار داشته باشد تا کلاه سرش نرود و بگوید با نقدینگی،   فساد و عدم توزیع  عادلانه یارانه ها، نوسان ارز، تبعیض چه می کند 

زاکانی گفت: نمی توان شعار داد، سفره مردم کوچک شد، باید سبد و بسته در حوزه معیشتی ارائه داد، تا خودمان تحریم را خنثی نکنیم کسی به ما رحم نمی کند، کرونا داروهای سرطانی شاهد مثال بودند، بدنبال ارتقای عدالت و پیشرفت هستم، خام فروشی نکنیم محصول نهایی را با ارزش افزوده  ارایه کنیم. حاکمیت مردم در اقتصاد را بپذیریم و در توزیع ثروت خلق شده برای مردم خساست نکنیم.  

وی با بیان این‌که با چین دو میلیارد یورو قرار داد بستیم، افزود: ما یارانه ها را مبتنی بر اعتبار طلا تنظیم می کنیم تا دستخوش نوسان ارز نشود. شهید جمهور مذاکره را ترک نکرد و چک برجام را نقد کرد و به لطف امام زمان (عج) به دهه ۹۰ بر نمی گردیم و می توان راه شهید رئیسی را ادامه داد و پیشرفت و شکوفایی را ارمغان آرود.

دولت از سرراه مردم کنار برود و مانع کسب و کار مردم نباشد

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت تشکر دوستان گفتگوی جدی و صریح بود، از صدا سیما و مردم تشکر می کنم، امیدوارم مجموعه تشکل ها و تحرک ها تا عید غدیر مشارکت بالای مردم باشد که رمز اقتدار ملی ماست. ثبات، اطمینان و آرامش بخشی در نهایت جایگاه رئیس دولت را در تقویت اعتبار دولت در نزد مردم و ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی افزایش می دهد.  

وی گفت؛ اهداف اصلی باید قابل سنجش کمی و کیفی و پاسخگویی برای مردم باشد دولت وظیفه تامین امنیت و زندگی با عزت با مردم را دارد، دولت از سر راه مردم کنار برود و مانع کسب و کار مردم نباشد و در زیرساخت ها سرمایه گذاری کند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی تأکید کرد: زیرساخت های اصلی مانند شبکه اعتباری الکترونیکی سریع، آسان و ارزان شود و اکنون مغفول مانده است و از دانش جدید بهره گیری کنیم و شرط تحقق این خواسته ها وفاق و اعجاز اعتماد مردم به حاکمیت و حاکمیت به مردم در تمام حوزه ها باشد. به مردم بها ندهیم و صادق نباشیم مردم هم اعتماد نمی کنند. دولت یک شهر و یک بیمارستان نیست، دولت هماهنگی بین کنشگران و فعالان است و نظارت و هدایت به سمت اهداف ملی است که نیازمند تجربه باند مدیریتی است.

نامزدهای انتخاباتی در برنامه زمانه چه گفتند

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بعد از خروج از مناظره در جمع خبرنگاران به بیان نظرات خود در مورد مناظره انتخاباتی پرداختند.


 

قاضی زاده  هاشمی در برنامه زمانه از شبکه دو گفت: به جز دیر وقت بودن و طولانی بودن خیلی خوب بود از تمام عوامل تشکر می کنم ما تلاش کردیم صادقانه و بدون پنهان کاری عرضه کنیم، در مناظره تفاوت نگاه افراد ارایه می شود و محک آن با مردم است و عرض می کنم بازگشت به عقب هرگز.

زاکانی در برنامه زمانه با تشکر از اصحاب رسانه و مردم گفت: امیدوارم کم کم مسیرها روشن می شود و از ما انتظار می رود بحث ها جدی کنیم  بنده سعی کردم ۴ سرفصل کلی بیان کنم که ایجاد استقلال از ارز. جلوگیری از خام فروشی.  مشارکت مردم و توزیع ثروت در میان مردم بود امیدوارم مردم با صحت و سقم برنامه ها آشنا شوند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی نیز در این برنامه گفت: خدارا شاکریم که در این حرکت ارزشمند سیاسی بلوغ سیاسی جامعه در انتخابات ریاست جمهوری توفیق حضور یافتم و موفق شدیم در گفتگوی جدی و صادقانه و تا حدی با فراز و فرود حاضر شویم که در انتخاب درست مردم بسیار موثر است ما امکان سفر و حاضر شدن در محافل نداشتیم و صدا و سیما این امکان را فراهم کرد این گفتگوها به نفع مردم و کشور است.

کد خبر 1768523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha