اتحاد در عید قربان برای مقابله با سیاست‌های ضد اسلامی در هند

مسلمانان و هندوهای هند برای نشان دادن پیوند میان مذاهب و مقابله با اختلافات مذهبی که دولت تحت حاکمیت حزب «بهاراتیا جاناتا» به آن دامن می‌زند، عید قربان را با هم جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، مسلمانان و هندوهای هند برای نشان دادن پیوند میان مذاهب و مقابله با اختلافات مذهبی که دولت تحت حاکمیت حزب «بهاراتیا جاناتا» به آن دامن می‌زند، عید قربان را با هم جشن گرفتند و وعده های غذایی خود را با مردم به اشتراک گذاشتند.

هند با اکثریت جمعیت هندو با بیش از ۲۰۰ میلیون نفر مسلمان، بزرگترین جمعیت اقلیت مسلمان جهان را دارد.

مسلمانان هند در روز عید سعید قربان در سراسر کشور به نمازهای جماعت پیوستند تا جشن عید قربان را که دومین عید از دو عید اصلی در اسلام است، برگزار کنند.

«محمد الطاف»، از رهبران اسلامی در هند گفت: عید قربان یادآور امتحان ایمان حضرت ابراهیم (ع) است، زمانی که خداوند به او دستور داد تا پسرش را قربانی کند. مسلمانان در سراسر جهان برای انعکاس آمادگی او برای انجام این کار معمولا یک گوسفند ذبح می کنند و گوشت را بین اقوام و فقرا تقسیم می کنند.

وی افزود: جشن عید قربان زمان اتحاد و با هم بودن اقوام و پیروان مذاهب مختلف است.

الطاف گفت: من در روز عید قربان از همسایه‌های هندو در خانه‌ام استقبال می‌کنم. .سالهاست رسم بر این بوده است که از دوستان هندو خود از جامعه و خارج دعوت کنم تا برای صرف غذاهایی که به این مناسبت تهیه می‌کنیم، شرکت کنند.

مسلمانان در روز عید قربان گوشت‌های قربانی را بین اقوام و دوستان هندوی خود توزیع کردند.

مسلمانان هند در دهه گذشته با تبعیض و چالش های فزاینده ای همراه با تنش ها و شورش های ناشی از سیاست های اکثریتی حزب راستگرای هندو بهاراتیا جاناتا که در سال ۲۰۱۴ به قدرت رسید، مواجه شده اند.

علی‌رغم حوادث خشونت‌های جمعی، الطاف معتقد است که افرادی وجود دارند که ارزش برگزاری جشن را با هم می‌دانند تا روح همبستگی را زنده نگه دارند.

ناصر خان، یکی از ساکنان پنجاب گفت که روح با هم بودن، جوامع مختلف هند را پیوند می دهد.

خان گفت: عید قربان به معنای شادی است. این یک جشنواره بسیار ناب است و ما آن را با شادی فراوان جشن می گیریم.

وی افزود: در اینجا مردم از همه ادیان در جشنواره های یکدیگر شرکت می کنند. در عید، از دوستان هندو و سیک خود دعوت می کنیم که با ما باشند و فرصتی می شود تا احساس اجتماعی خود را ابراز کنیم و پیوندهای جمعی خود را تقویت کنیم.

پروفسور «اسپیتا هالدر»، یک هندو از کلکته نیز در این عید به دوستان مسلمان خود پیوست و گفت: ما باید روایتی از هماهنگی ایجاد کنیم. مردم در این جشنواره به یکدیگر نزدیک می شوند.

«مها دندیال»، یکی دیگر از زنان هندو مستقر در لاکنو، گفت که عید همیشه بخشی از زندگی ما بوده است. او سنت پیوستن به اعیاد را از پدرش آموخت.

ملتی که با هم جشن می گیرند، با هم می مانند. جشنواره‌ها نه تنها مذهبی بلکه دارای فرهنگ مشترک هستند. و این ما را خوشحال می کند که جشن های دیوالی و هولی را با دوستان مسلمان جشن بگیریم.

وی افزود: همچنین مهم است که در این دوران نفرت برانگیخته به دلیل سیاست، روایت واقعی هماهنگی و با هم بودن را زنده نگه داریم. این بهترین راهی است که می توانیم فکر کنیم تا به دوستان مسلمان خود بگوییم که تنها نیستند. ما با هم هستیم.

کد خبر 1768542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha