تبیین دستاوردهای موشکی سپاه در بازدید از پارک ملی هوافضا

کانون علمی منطقه ۱۴ در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهاد تبیین اردوی یک روزه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برگزار کرد.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، «رضا نوروزبیگی»، مسئول کانون علمی منطقه ۱۴ اعلام کرد: یکی از برنامه‌های ابلاغی کانون علمی حضور همه‌جانبه در میدان جهاد تبیین است که در همین راستا کانون علمی خدمت رضوی منطقه ۱۴ به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم شریف منطقه امکان بازدید از پارک ملی هوافضا را فراهم کرد.

مسئول کانون علمی منطقه ۱۴ با اشاره به اقدامات این کانون در دهه کرامت و دستاوردهای آن اظهار کرد: یکی از برکات برپایی مجتمع خدمات رضوی در دهه کرامت از سوی مجموعه کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴، آشنایی هرچه بیشتر مردم‌ با اقدامات خادمیاران و ارتباط مستقیم‌ با آن‌ها بود که ایده بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه و دعوت از مخاطبان غرفه کانون علمی برای شرکت در آن؛ در همین ایام صورت گرفت و با استقبال مردم روبه‌رو شد.

وی ضمن تشریح بخش‌های پنج‌گانه این نمایشگاه باشکوه و بی‌نظیر شامل موشکی، پهپاد، عملیات هوایی، پدافند هوایی و فضایی افزود: در این نمایشگاه عظیم، کارشناسان صنعت موشکی به تشریح اقدامات و توانمندی‌های متخصصان حوزه تسلیحات پدافندی و ساختار و نحوه عملکرد موشک‌های بومی تولیدشده پرداختند و افق جدید و روشنی برای مخاطبان ایجاد کردند. در انتها هم علی بلالی مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه و مسئول پارک ملی هوافضا توضیحاتی پیرامون تاریخچه صنایع موشک‌سازی و دستاوردهای آن ارائه کرد.

نوروزبیگی در پایان تاکید کرد: بدون‌ شک پیشرفت حیرت‌انگیز و غرورآفرین جمهوری اسلامی ایران در دانش هوافضا و عرصه صنایع موشکی مرهون شهدای فداکار و گمنام این حوزه همچون شهید تهرانی مقدم و تلاش و همت فرماندهان و جوانان نخبه و باایمان ایرانی است که امید داریم این مسیر پرفروغ‌تر ادامه پیدا کند و رشد و شکوفایی به تمام صنایع تسری یابد.

شایان ذکر است این بازدید رایگان با حضور ۷۳ نفر از اهالی منطقه ۱۴ و خادمیاران و یاوران رضوی برگزار و مبلغ ۲۲میلیون ریال هزینه شد.

خدمت بی منت گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی در شهرری/ ویزیت ۲۱۰ نفر در ۸ ساعت

اردوی جهادی پزشکی و دندانپزشکی کانون سلامت خدمت رضوی شهرستان ری برای نخستین بار در باقرشهر با ویزیت رایگان ۲۱۰ نفر از افراد کم برخوردار به صورت یکروزه برگزار شد.

 به مناسبت ایام مسلمیه و همزمان با ایام تشریق در صحرای عرفات و منا، گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی کانون سلامت خدمت رضوی شهرستان ری اقدام به ارائه خدمات و ویزیت رایگان در شهرستان باقرشهر کردند.

اردوی گروه جهادی کانون سلامت با حضور بیش از ۱۴ پزشک و دندانپزشک و با برپایی درمانگاه سیار در روز پنجشنبه (۲۵ خرداد ماه) به مدت ۸ ساعت میزبان ایتام و خانواده های کم برخوردار بوده و با شناسایی بیماران، آنها را تحت درمان قرار دادند.

در این بازه زمانی، ۲۱۰ نفر از افراد کم برخوردار خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی دریافت کردند و کادر درمان برای ۲۱۰ نفر پرونده پزشکی و پیراپزشکی تشکیل داد.

دندانپزشکان در این اردوی جهادی به ۳۰ نفر خدمات ارائه کرده و ۸ نفر از آنها را برای دریافت خدمات تخصصی تر به مراکز درمانی معرفی کردند.

دندانپزشکان خدماتی همچون جرم گیری، پر کردن، کشیدن دندان و … را در کلینیک سیار انجام دادند.خدمات حوزه پزشکی شامل پزشک عمومی، متخصص قلب، متخصص اطفال، متخصص زنان و غربالگری فشار و قندخون و … بود.

داروخانه گروه جهادی به ۱۲۳ نفر از بیماران داروی رایگان تحویل داد

جهادگران کانون سلامت با ارائه خدمت بی منت و در زیر پرچم ثامن الحجج، حماسه ای از خدمت به مستضعفان را خلق کردند.

سهیلا رجبی مسئول کانون سلامت خدمت رضوی شهرستان ری گفت: این اردوی جهادی با همراهی ۳۴ نفر از خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان ری و با همت خیرین و نیکوکاران در باقرشهر برگزار شد.

خانم رجبی ، ارزش ریالی برگزاری این اردوی جهادی را ۵۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد کرد.

وی با اشاره به برگزاری مستمر اردوی جهادی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۷۰ نفر از بیماران نیازمند از خدمات پزشکی و دندانپزشکی بهره مند شدند.

مراسم آیینی و سنتی حلیم پزان در منطقه ۱۰ 

به مناسبت شهادت امام محمد باقر و حضرت مسلم ، مراسم ندبه خوانی و حلیم پزان انجام شد

 در روز جمعه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ ، هیئت خدام الرضا کانون خدمت رضوی منطقه ۱۰ تهران ، دعای پر فیض ندبه را همراه با عزاداری شهادت امام محمد باقر (ع) و شهادت حضرت مسلم و ایام مسلمیه در دفتر کانون خدمت رضوی منطقه ۱۰ واقع در خیابان کمیل روبروی خیابان رودکی را برگزار کرد .

این مراسم از ساعت ۶ صبح با حضور بیش از  ۶۰ نفر از خادمیاران و یاوران رضوی خواهر و برادر شروع شد و تا ساعت ۸ صبح ادامه داشت ، که در ابتدا با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان محمد حسین طهرانی صورت گرفت و پس از قرائت قرآن ، دعای ندبه و مداحی توسط مداح امانی ، از خادمیاران منطقه خوانده شد ، و حضار به اقامه عزا و مرسیه خوانی پرداختند .

در حاشیه دعا خوانی و عزاداری، مراسم آئینی و سنتی حلیم پزان نیز برقرار بود که سابقه ای دیرینه و سنتی دارد،  و در پایان مراسم از خادمیاران و همسایگان دفتر کانون منطقه ۱۰،  با حلیم نذری ، پذیرایی شد .

گفتی است که این مراسم حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه داشته است که خدا از بانیانش قبول کند انشالله.

برگزاری کارگاه آموزشی ارتقاء سطح آگاهی و خودشناسی بانوان ،به همت کانون بانوان وخانواده خدمت رضوی  منطقه ۱۷

به مناسبت روز ازدواج خادمیاران کانون بانوان و خانواده درجهت سطح آگاهی جهت ارتقا و خود شناسی بانوان و پیشگیری از وقوع مشکلات خانوادگی ،کارگاه آموزشی برگزار کردند

 مریم اوتادی خادمیاران کانون بانوان وخانواده خدمت رضوی منطقه۱۷ اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت ارتقای آگاهی بانوان جهت پیشگیری از مشکلات وآگاهی خانواده و رشد و پیشرفت همه ی اعضاء به واسطه ی مادر که مدیر داخلی منزل و موجب آرامش دیگر اعضاء به ویژه همسر میباشد برگزار نمودند

دراین جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمیدنصیری با تبیین موضوع ،به جایگاه ویژه بانوان تاکید نمودند.حاضران دراین جلسه که بیش از ۵۰ نفر بودند،مدعوین خصوصآ دختران جوان مشتاق ادامه جلسات بودند.

مریم اوتادی مسئول کانون بانوان وخانواده منطقه ۱۷تهران بیان کردند که خادمیاران قصد دارند کارگاه هایی با عناوین بیشترو با محتوایی  غنی تر برگزارکنند تا ان شاءالله گامی موثر در  جهت رضایت خداوند متعال برداشته باشیم.

میزهای مشاوره مختلف در مسجد صاحب الامر توسط خادمیاران منطقه ۱۰ تهران

 کانون خدمت رضوی منطقه ده تهران اقدام به برپایی چند میز خدمت  در مسجد صاحب الامر واقع در خیابان قزوین، کوچه شهید طالبی نمود ، که کانونهای مختلف مشارکت داشتند و شامل:

۱ - مشاوره حقوقی؛

۲ - مشاوره خانواده و کودکان؛

۳ - غربالگری فشارخون، قند و طب سنتی؛

۴ - استعداد یابی کودکان و نوجوانان.

برنامه‌ی میز مشاوره‌ی حقوقی متنوع بود. برخی از مشاوره‌ها در خصوص اختلاف خانوادگی و مالی بود که گیرندگان مشاوره از راهنمایی دریافت شده ابراز رضایت داشتند.

در بخش مشاوره خانواده برخی در خصوص راهکارهای بررسی مناسبت طرفین، راهکارهایی برای حل اختلافات زناشویی، راهکارهایی برای تربیت و مدیریت کودکان پیش فعال و مسائلی از این دست جویای مشاوره بودند. در همه‌ی موارد رضایت ارباب رجوع محصول خدمت میز مشاوره‌ی خانواده و کودکان بود.

در بخش غربالگری، بررسی ابتلا به دیابت و فشارخون و طب سنتی نیز مراجعان از سنین مختلف جویای فرآیند معاینات غربالگری بودند.

در حاشیه مراسم آبدارخانه مسجد ولی امر (عج)  در تمام مدت، پاسخگوی مراجعات بود ، و سینی چای تازه دم از افراد پراکنده در مسجد پذیرایی می‌کرد.

اطلاع رسانی در این زمینه و دعوت از مردم منطقه از طریق شبکه‌های اجتماعی خادمیاران و بسیج مساجد در تلگرام، اینستاگرام، ایتا، بله و ... انجام شد و بنظر خادمیاران دارای این گونه از تجربه‌ی خدمت،  استقبال مردم محله نسبتا خوب بوده است.

 برگزاری هیئت خدام الرضا(ع) شهرستان دماوند با حضور سردار براتلو

هیئت خدام الرضا با همراهی خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان دماوند با حضور سردار براتلو، مدیر کانون های خدمت رضوی استان تهران در دماوند برگزار گردید.

در ایامی که عطر پیوند آسمانی مولا علی (ع) و حضرت زهرا (س) ماه ذیحجه را آکنده نموده، خادمیاران و یاوران رضوی همراه با مسؤلین استان و شهرستان بر حلقه ایی از محبت ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) گرد هم آمدند.

تلاوت قرآن توسط قاری محترم، آقای سعید دژکام، و سرود جمهوری اسلامی ایران همراه با صلوات خاصه امام رضا (ع) شروع زیبایی را رقم زد. پس از آن مسئول کانون خدمت رضوی شهرستان دماوند، جواد حاج علیرضایی، گزارشی از فعالیتهای دفتر خدمت رضوی شهرستان را برای حاضرین ارائه دادند. وی در رابطه با اقدامات انجام شده در ایام دهه کرامت ضمن تشکر و قدردانی از خادمیاران و یاوران  و مسئولین کانونهای تخصصی که با همت و تلاش خود به نیابت از امام هشتم (ع) توانستند فعالیتهای بسیار ارزشمندی که تعداد آنها به بیش از ۸۵مورد می رسد در پرونده شهرستان درج کنند که طی نماهنگی بعد از صحبتهای ایشان به نمایش گذاشته شد و مورد توجه حاضرین قرار گرفت. در ادامه گروه سرود محبان ثامن الحجج در حایگاه قرار گرفته و در مدح امام رضا(ع) کار زیبایی را اجرا نمودند.

آنگاه صفرعلی براتلو، مدیر کانونهای خدمت رضوی استان تهران، سخنرانی نموده و ضمن بیان پیرامون استفاده بیشتر از ظرفیت های شهرستان دماوند و جذب حداکثری در دستگاه امام رضایی، ایشان گفتند: «اگر فرهنگ رضوی در بین جامعه و مردم تحقق پیدا کند آنگاه می توان در جذب و خدمت رسانی بیشترین اقدامات را انجام داد.» ایشان در بحث جهاد تبیین با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان فرمودند: «عده ای علیرغم تلاش شبانه روزی این خدمتگزار و خادم الرضا(ع) بحثهایی را مطرح می کردند که بعد از شهادت این عزیز از دست رفته اظهار پشیمانی می نمودند» وی همچنین از زحمات همه خادمیاران و یاوران کانون خدمت رضوی شهرستان دماوند تشکر کردند و در پایان به سوالات حاضرین در این خصوص پاسخ دادند.

در پایان با نمایش نماهنگ های امام رضایی، دعای سلامتی امام زمان (عج) و پذیرایی از مدعوین، جلسه پایان یافت.

کد خبر 1768591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha